"Alkuperäinen" kasettiradio

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
sewe-HKI
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 13:51
Paikkakunta: HKI

"Alkuperäinen" kasettiradio

Viesti Kirjoittaja sewe-HKI »

Autossani oli "alkuperäinen" kasettiradio SAAB-tarroilla. Todellisen valmistajan tiedot löytyisivät jos avaisi laitteen kokonaan. Näitä alkuperäisiä radioita ei Laakkosen mukaan ole Suomeen verotussyistä tuotu ennen kuin nyt 2000-luvulla. Olen nyt vaihtamassa tilalle cd-mp3-radiota ja ilmeni yksi ongelma. Alkuperäisessä kattauksessa on yksi "ylimääräinen" 9. johto kaiutin liitännässä. Jännitteistä päätellen jossakin voisi majailla erillinen vahvistin? Soittimessa ei ollut mitään jäähdytysripoja.
Kysymys siis: olisiko kenelläkään kokemusta moisesta? Mistä kannattaisi etsiä? Kytkeminen "moderniin" ISO liittimeen? Virtaliitin näyttäisi olevan suoraan ISO:n mukainen!

Auto siis 9000CSE -95, Saksan tuonti :wink:
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen

# jäsen 2221#
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Apukuskin penkin alla on erillinen vahvistin. Saabin "oman" radion valmistaja taita olla Clarion, ainakin CD-boxi (takapaksissa) on Clarionin valmistama hökötin.
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Minulla on samanlainen radio. Vahvistin on muuten harman kardonin valmistama ja löytyy edellä mainitusta paikasta. Johdotus on tehty ihan fiksusti. Kajarin piuhat kiertää keskikonsolin kautta joten voit halutessasi ohittaa vahvistimen kätevästi. Normaalit ISO liittimet muistaakseni sopi suoraan. Minulla on toki alkuperäinenkin vielä kiinni. Sopiihan se hyvin tyyliin. Valaistus tästää muihin mittariston valoihin ja muotoilu on puhdaslinjaista viivoitin designia :lol:
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Jos olet tosissaan vaihtamassa tuollaiseen "nykyvempottimeen" niin luovutko sopivaa korvausta vastaan Saabin mallista? Omassani näyttö puolikisi sokea.
Muuten tuo on melko hyvää tekoa vaikkakin karkeaa "form follows function" designiä...
:wink:
samanlainen 9000CSE ´95 saksantuonti Tuusulassa
sewe-HKI
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 13:51
Paikkakunta: HKI

En luovu originaalista soittimesta...

Viesti Kirjoittaja sewe-HKI »

...ainakaan heti, siinä on radio kyllä mainio, mutta kun puuttui tuo CD-soitin ja ei mp3 mahdollisuuskaan pahasta ole!

Multa kun puuttuu tuo CD-boxi, mitä originaalilla voisi ohjata!

Jos uutukaisen radio ja käyttömukavuus ei viehätä, voi joutua myyntilistalla ja alkuperäinen takas ;-)

Paljonko sulla ajettu ja paljonko kustansi?

mulla on 196 tkm mittarissa ja kaikkinensa jäi alle 10k€.
Automaatti, aut.ilmastointi, alut,yms...
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen

# jäsen 2221#
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Ei haittaa asian vierestä komentti...juuri tuotahan kysyttiin :wink:
Oma on 11/95 käyttöönotettu 2,3 CSE riittävillä varusteilla (ACC, Cruise, lasikattoluukku, sumarit, nahkaratti ja v-kepin nuppi, sähköhissit (ruåtsalaisittain sanottuna) & aluvanteet. Mittarissa ostohetkellä 235tkm, hintaa kertyi 9000.- koska oli jo tuotu Suomeen. Huoltokirja loppuun asti Saabilla leimattu, 2 ed. omistajaa (molemmat 50:isiä). Soitin Saabille joka oli huoltanut ja edellisille omistajille Saksaan ennenkuin tein kaupat, eikä ole kaduttanut. Hyvin toimii.
Cruise ei toiminut alkuun eikä konekaan käynyt aivan siististi. Sytkäboxin vaihto muutaman anturin vaihto ja kaasuläpän putstaus auttoivat (viimeiseksi mainittakoon tyhjäkäyntiventtiilin putsaus). Cruise oli "kontaktihäiriö" koska poljin ei ottanut kiinni katkaisjaan. Pala kumia ja liimaa ratkaisi ongelman.
Nyt 260tkm mittarissa ja hyvin toimii noillakin kilometreillä.
Vastaa Viestiin