Terve
Kuka tietää, missä on jatkos oikean etupuolen ABS-anturille vai meneekö se suoraan ABS-boksille? Se lähtee jonnekkin sisälokarin alle, mutta en löydä sitä konehuoneesta...
terv,
Timppa
Oikean puolen ABS-anturi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Oikean puolen ABS-anturi
Liitos on ilmeisesti akvaariossa.timolaasonen kirjoitti:Kuka tietää, missä on jatkos oikean etupuolen ABS-anturille vai meneekö se suoraan ABS-boksille?
http://www.jus.liitin.net/abs-89/imagep ... age20.html
http://www.jus.liitin.net/abs-89/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Oikean puolen ABS-anturi
Terve
Kiitoksia erittäin paljon ABS:n sielunelämää selventävistä kuvista
Alanpa tutkimaan akvaariota tarkemmin...
terv,
Timppa
Kiitoksia erittäin paljon ABS:n sielunelämää selventävistä kuvista
Alanpa tutkimaan akvaariota tarkemmin...
terv,
Timppa
Re: Oikean puolen ABS-anturi
Sieltä akvaariosta se löytyy...
Nimim. kokemusta
Nimim. kokemusta
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: Oikean puolen ABS-anturi
Liitos on heti siinä kotelon vasemmassa yläreunassa mistä menee muutkin johdot siitä johtoläpiviennistä kotelon sisään. Muovikansi pois ja siinä se on het tosiaan hollilla... ittellä on tuossa myös liitin srs-kiihtyvyysanturille menevällä johdolla, ja vakuumipumppu vakkarille.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: Oikean puolen ABS-anturi
Missä voisi olla vika?
Oireina on ollut ainakin 6 vuotta jatkunut antilock-valon palaminen noin 50% ajastaan, absit toimivat aina kun valo ei palanut, ja järjestelmä osasi muuttua lukkiutumattomaksi kesken jarrutuksenkin, eli lopetti "täpyttämisen" kesken jarrutusvaiheen.
Otin (akku irti) pois paikaltaan abs-boksin, puhdistin sen riviliittimen kontaktispraylla, ja maadoitin boksin kuoren paremmin. Ja irrotin kuskin pyörän etuanturin, ja vaihdoin sen uuteen (koska anturi meni palasiksi irrottaessa).
Nyt tuo roju haluaa käyttää absin pumppua (siis moottoria) melkein aina kun laittaa virrat päälle, tai melkein aina kun painaa jarrua, ja moottori on kovaääninen ja käy noin 30-40s, eli ihan liian kauan.
Voiko siis Saabin absien moottori mennä rikki siitä että siiihen ei kosketa? Mielestäni en ole ikinä kuullut koko pumpun käyvänkään eli on ollut joko rikki (johon en usko koska absit ovat pelanneet) tai sitten hajosi juuri nyt. Vaihdoin myös jarrunesteet, mutta tuo ongelma oli jo vanhoilla nesteilläkin (ja jarrunesteet olivat ihmeen puhtaat, oli aika hiljattain vaihdettu).
Mitä tuolle keksii seuraavaksi tehdä, pitäisikö tilata purkaamolta moottori tuohon abs-yksikköön?
Vai mihin tuo laitos kerää paineensa, ja missä siinä on painetunnistin? Jos se paines"äiliö" vaikka vuotaisi läpi, tai sitten painetunnistin esittäisi epätodellista tietoa abs-ohjainboksille, joka käskyttäisi pumpun käymäään ihan liian usein?
Oireina on ollut ainakin 6 vuotta jatkunut antilock-valon palaminen noin 50% ajastaan, absit toimivat aina kun valo ei palanut, ja järjestelmä osasi muuttua lukkiutumattomaksi kesken jarrutuksenkin, eli lopetti "täpyttämisen" kesken jarrutusvaiheen.
Otin (akku irti) pois paikaltaan abs-boksin, puhdistin sen riviliittimen kontaktispraylla, ja maadoitin boksin kuoren paremmin. Ja irrotin kuskin pyörän etuanturin, ja vaihdoin sen uuteen (koska anturi meni palasiksi irrottaessa).
Nyt tuo roju haluaa käyttää absin pumppua (siis moottoria) melkein aina kun laittaa virrat päälle, tai melkein aina kun painaa jarrua, ja moottori on kovaääninen ja käy noin 30-40s, eli ihan liian kauan.
Voiko siis Saabin absien moottori mennä rikki siitä että siiihen ei kosketa? Mielestäni en ole ikinä kuullut koko pumpun käyvänkään eli on ollut joko rikki (johon en usko koska absit ovat pelanneet) tai sitten hajosi juuri nyt. Vaihdoin myös jarrunesteet, mutta tuo ongelma oli jo vanhoilla nesteilläkin (ja jarrunesteet olivat ihmeen puhtaat, oli aika hiljattain vaihdettu).
Mitä tuolle keksii seuraavaksi tehdä, pitäisikö tilata purkaamolta moottori tuohon abs-yksikköön?
Vai mihin tuo laitos kerää paineensa, ja missä siinä on painetunnistin? Jos se paines"äiliö" vaikka vuotaisi läpi, tai sitten painetunnistin esittäisi epätodellista tietoa abs-ohjainboksille, joka käskyttäisi pumpun käymäään ihan liian usein?
Re: Oikean puolen ABS-anturi
Kuuluuko absin pumpun lähteä käymään kun jarrupoljnta painaa virrat päällä noin 10 kertaa (nyt käy noin 10s, ja kun hiljenee niin antilock-valo sammuu)? Vai onko se painekerääjä (tms) jotenkin sökö?
Pirullisia moiset hienoudet vanhoissa romuissa.
Pirullisia moiset hienoudet vanhoissa romuissa.