Hiilaria kojelautaan ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Onko tonnariin saatavissa valmista hiilikuitu ( jäljitelmä ) kojelautaa ? Jos ei ole, onko joku sellaisen askarrellut käyttämällä mallina tuota puista systeemiä ?
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tuossa on jotain juttua ja pari kuvaakin

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=63042
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

saba90 kirjoitti:Tuossa on jotain juttua ja pari kuvaakin

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=63042
Kato kehveli, aika tuorekin juttu. Kertoisko joku miten tuo hiilikuituteippi asennetaan ja onko paha rasti ? Makuasioista ei kannata lähteä kiistelemään, mutta mun tonnariin tulee hiilikuitua sisälle ja punainen mittarivalaistus :twisted:
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Tuolla ainakin on valmiita paneleita: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2632

Kalvoja löytyy muovijäljitelmänä ja aitona hiilarina vaikkapa Foliatechiltä.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kaide kirjoitti:Kertoisko joku miten tuo hiilikuituteippi asennetaan ja onko paha rasti ? Makuasioista ei kannata lähteä kiistelemään, mutta mun tonnariin tulee hiilikuitua sisälle ja punainen mittarivalaistus :twisted:
Vai että hiilarimies, mä luulin siitä keskilokerohärpättimestäkin jo että puupää oisit ollu. Höh...petturi :D

Mulla tuli tehtyä edelliseen (teini) pirssiin Foliatecin kalvosta ja helppoa oli. Kalvo vaan läts, muodot leikattiin mukana tulleella pienellä mattoveitsellä ja pyöreät muodot kuten paneelin reunat ym. hiusten kuivaajalla.
Hiusten kuivaajalla kun lämmitti, sai sen taipumaan ihan mihin muotoihin tahansa.

Tosta teipistä.. eikös noilla tule kunnon autoon vähän halpa vaikutelma. Eiks sen aitoa pitäs sit olla, kuuten puukin.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Itte harkitsin jotain hopea tai muuta tummanhohtoista metallimaalia tuohon jalopuiden tilalle... olisi sopivan hillittyä mutta modernia. Kalvaa epäilys jotta hiilari näyttäisi kenties liian levottomalle... liekö sitten näin käytännössä.. ehkä jos hiilari olisi tarpeeksi tummasävyistä, missä ne vaalemmat kohdat eivät pomppaa silmille 8O
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Beagle
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 21:48
Paikkakunta: Sonkajärvi/Iisalmi

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja Beagle »

Minä voisin ottaa ne puu paneelit avosylin vastaan. :D


Totta kai niistä jotain maksan :wink:
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja Xedo »

saapasi kirjoitti:
Kaide kirjoitti:Kertoisko joku miten tuo hiilikuituteippi asennetaan ja onko paha rasti ? Makuasioista ei kannata lähteä kiistelemään, mutta mun tonnariin tulee hiilikuitua sisälle ja punainen mittarivalaistus :twisted:
Vai että hiilarimies, mä luulin siitä keskilokerohärpättimestäkin jo että puupää oisit ollu. Höh...petturi :D

Mulla tuli tehtyä edelliseen (teini) pirssiin Foliatecin kalvosta ja helppoa oli. Kalvo vaan läts, muodot leikattiin mukana tulleella pienellä mattoveitsellä ja pyöreät muodot kuten paneelin reunat ym. hiusten kuivaajalla.
Hiusten kuivaajalla kun lämmitti, sai sen taipumaan ihan mihin muotoihin tahansa.

Tosta teipistä.. eikös noilla tule kunnon autoon vähän halpa vaikutelma. Eiks sen aitoa pitäs sit olla, kuuten puukin.
Ootkos muuten harkinnu ostaa semmosia istuinsuojia jotka on tehty puisista palloista joilla on vissiin joku hierova tarkoitus tjs..sopis hyvin sun sisustaan ja muutenkin eläkeläismallin tonnariin..kun ainakin omilta isovanhemmilta semmoiset löytyy :wink:
Saab 9000 Aero -93
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Joo kyllä mullekkin kelpaisi tollanen puupaneeli,on sekin paremman näköinen kuin tollainen vakio musta paneeli :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Xedo kirjoitti:
saapasi kirjoitti:
Kaide kirjoitti:Kertoisko joku miten tuo hiilikuituteippi asennetaan ja onko paha rasti ? Makuasioista ei kannata lähteä kiistelemään, mutta mun tonnariin tulee hiilikuitua sisälle ja punainen mittarivalaistus :twisted:
Vai että hiilarimies, mä luulin siitä keskilokerohärpättimestäkin jo että puupää oisit ollu. Höh...petturi :D

Mulla tuli tehtyä edelliseen (teini) pirssiin Foliatecin kalvosta ja helppoa oli. Kalvo vaan läts, muodot leikattiin mukana tulleella pienellä mattoveitsellä ja pyöreät muodot kuten paneelin reunat ym. hiusten kuivaajalla.
Hiusten kuivaajalla kun lämmitti, sai sen taipumaan ihan mihin muotoihin tahansa.

Tosta teipistä.. eikös noilla tule kunnon autoon vähän halpa vaikutelma. Eiks sen aitoa pitäs sit olla, kuuten puukin.
Ootkos muuten harkinnu ostaa semmosia istuinsuojia jotka on tehty puisista palloista joilla on vissiin joku hierova tarkoitus tjs..sopis hyvin sun sisustaan ja muutenkin eläkeläismallin tonnariin..kun ainakin omilta isovanhemmilta semmoiset löytyy :wink:
Joo nyt puhut asiaa, mistä niitä saa :lol: Ostakaa mulle joululahjaks :D
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Xedo kirjoitti: Ootkos muuten harkinnu ostaa semmosia istuinsuojia jotka on tehty puisista palloista joilla on vissiin joku hierova tarkoitus tjs..sopis hyvin sun sisustaan ja muutenkin eläkeläismallin tonnariin..kun ainakin omilta isovanhemmilta semmoiset löytyy :wink:
En, mutta hiilikuitupallot vois olla POP ! :roll: Pojat ne vaan siellä velmuilee, tervetuloa tallille nauramaan mun projektille...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Hiilaria kojelautaan ?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Täältä löytyisi liiterin hyllystä harmaat kamat modailijoille:
Paneeli
hanskalokero sisältäen tuuletusaukon ympärykset
autom. kepin kehys

Itse olen puumiehiä, joten kamat on aika joutilaat.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin