Ilmamassamittarin korjaus
Ilmamassamittarin korjaus
Voiko 2.3T pitkälohko tonnarin ilmamassamittareita korjata? Kaikki näyttäs tuossa olevan silmämääräisesti kunnossa, mutta auto käy tuolla pirun rikkaalla. Eli heitänkö mäkeen vai jätänkö hyllyyn?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7773
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ilmamassamittarin korjaus
Ilmamassamittarin korjauksen voit unohtaa.
Ainoa tarkastus jonka voit tehdä on tarkastaa että se lanka siellä sisällä on
ehjä, jos lanka on poikki niin mittarin tarina on lopussa.
Toinen tarkastuskohde on mittarin päällä oleva muovikansi, joskus tämä kansi
on hiukan irti ja kosteus pääsee mittarin sisälle.
Kun olet irroittanut kannen niin älä poista sitä silikoonia joka näyttää erehdyttävästi vedeltä.
Mutta kuitenkin jos vettä on koteloon päässyt niin jollain opilla se olisi
hyvä saada kuivaksi.
Oletko tarkastanut lambda anturin...?
Ainoa tarkastus jonka voit tehdä on tarkastaa että se lanka siellä sisällä on
ehjä, jos lanka on poikki niin mittarin tarina on lopussa.
Toinen tarkastuskohde on mittarin päällä oleva muovikansi, joskus tämä kansi
on hiukan irti ja kosteus pääsee mittarin sisälle.
Kun olet irroittanut kannen niin älä poista sitä silikoonia joka näyttää erehdyttävästi vedeltä.
Mutta kuitenkin jos vettä on koteloon päässyt niin jollain opilla se olisi
hyvä saada kuivaksi.
Oletko tarkastanut lambda anturin...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ilmamassamittarin korjaus
Ok, mittarissa lanka ehjä. Lambdaa en ole testannut, koska toisella sama osanumeroisella maf:lla auto pelaa hienosti. Joutaa siis pois hyllyä lämmittämästä.9000CD23T kirjoitti:Ilmamassamittarin korjauksen voit unohtaa.
Oletko tarkastanut lambda anturin...?
Re: Ilmamassamittarin korjaus
Tämä ilmamassamittari on omituinen laite saabissa. Mitä ilmeisemmin se (foorumin mukaan) aiheuttaa lähes kaikkea mahdollista ja mahdotonta häiriötä.
Mihin käyttöön se alunperin on suunniteltu? Ts. mihin sen oikeasti pitäisi vaikuttaa ja mitä sen rikkoutuminen aiheuttaa?
(Itse kokeilin Saksasta ostamaani käytettyä immua ja oman saabbini tyhjäkäynnin kierrosluku nousi 900 r/min --> 1200 r/min. Muuta vaikutusta en todennut lyhyellä koeajolla.)
Mitä tuossa ilmamassamittarissa sitten on sisällä? Eli se näyttää maksavan jopa Motonetissa 300 - 450 euron välillä, merkkiliikkeessä lienee tuplat (?).
Ilmeisesti siellä immussa on sisällä huippuelektroniikkaa ja kuumalanka on rakennettu jostain jalometallista? Mutta eikös mokoma laite ole suunniteltu joskus kaukaisella 80-luvulla? Miten se voi olla niin tolkuttoman kallis osa???
Mihin käyttöön se alunperin on suunniteltu? Ts. mihin sen oikeasti pitäisi vaikuttaa ja mitä sen rikkoutuminen aiheuttaa?
(Itse kokeilin Saksasta ostamaani käytettyä immua ja oman saabbini tyhjäkäynnin kierrosluku nousi 900 r/min --> 1200 r/min. Muuta vaikutusta en todennut lyhyellä koeajolla.)
Mitä tuossa ilmamassamittarissa sitten on sisällä? Eli se näyttää maksavan jopa Motonetissa 300 - 450 euron välillä, merkkiliikkeessä lienee tuplat (?).
Ilmeisesti siellä immussa on sisällä huippuelektroniikkaa ja kuumalanka on rakennettu jostain jalometallista? Mutta eikös mokoma laite ole suunniteltu joskus kaukaisella 80-luvulla? Miten se voi olla niin tolkuttoman kallis osa???
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i