9000 2.3i Turbo Aero -91
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 11:50
9000 2.3i Turbo Aero -91
Minkäs verran tuossa on tehoa/vääntöä?
Muita varomisen aiheita kuin tasapainoakseli/ketju/rattaat?
Muita varomisen aiheita kuin tasapainoakseli/ketju/rattaat?
Tehoa 220hp ja vääntöä 330Nm, eli pitäis riittää normaali tarpeisiin.
"Varomisen paikkoja" tulee äkkiseltään mieleen (siis ei niitä tarvi varoa,
vaan ottaa huomioon paljonko tulee lisäkustannuksia jos joutuu uusimaan)
- Moottorin tuet ja vääntövarren puslat
- Lämppärin kenno
- Vaihteisto (tätä kai voi jo varoakin jos oikein väljä sattuu kohdalle)
- TCS, en kyllä muista oliko sitä vielä ´91
- Ruoste
Muuten hieno ja tilava auto, sekä kohtuullisen harvinainen.
Tarkoitus ilmeisesti hakea jostain, vai?
"Varomisen paikkoja" tulee äkkiseltään mieleen (siis ei niitä tarvi varoa,
vaan ottaa huomioon paljonko tulee lisäkustannuksia jos joutuu uusimaan)
- Moottorin tuet ja vääntövarren puslat
- Lämppärin kenno
- Vaihteisto (tätä kai voi jo varoakin jos oikein väljä sattuu kohdalle)
- TCS, en kyllä muista oliko sitä vielä ´91
- Ruoste
Muuten hieno ja tilava auto, sekä kohtuullisen harvinainen.
Tarkoitus ilmeisesti hakea jostain, vai?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-91 mallissa on vielä tehoa samanverran kuin "normaali" 2.3T:ssä eli 200hp ja 330Nm.
Markon mainitsema laatikko on heikko paikka. Tuon ikäiset hajoavat yleensä siten, että vitosvaihteen toinen ratas pyörähtää tyhjää eikä se varoittele etukäteen. Tämän takia ei kuitenkaan kannata ko. menopeliä vieroksua.
Ruostettahan tonnisissa ei juurikaan ole -91 ja uudemmissa.
Muuta huomioitavaa on kytkimen toiminta. Se on 2.3T:ssä aika arvokas ja tonnisessa sen vaihtoon saa ensikertalainen varata pari päivää ja ammattimies 6 tuntia aikaa.
Markon mainitsema laatikko on heikko paikka. Tuon ikäiset hajoavat yleensä siten, että vitosvaihteen toinen ratas pyörähtää tyhjää eikä se varoittele etukäteen. Tämän takia ei kuitenkaan kannata ko. menopeliä vieroksua.
Ruostettahan tonnisissa ei juurikaan ole -91 ja uudemmissa.
Muuta huomioitavaa on kytkimen toiminta. Se on 2.3T:ssä aika arvokas ja tonnisessa sen vaihtoon saa ensikertalainen varata pari päivää ja ammattimies 6 tuntia aikaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9000 2.3i Turbo Aero -91
"AJA" -lehdesä (3/90) on juttu tuollaisesta autosta.
Lehden sisällä on myös liite "SAAB mallivuonna 1991".
Mallinimi AEROsta siinä ei puhuta mitään - Suomessa autoa
markkinoitiin tuolloin nimellä 9000 2.3 TURBO S.
Jos kiinnostaa - osoite YV:nä - voin skannata jutun.
TM:n "autotieto" -taulukossa AERO näkyy vasta vuonna -94
(TM 6/94).
Muualla maailmassa "AERO" taisi olla käytössä jo aiemmin.
9000 CDEA 2.3T
Lehden sisällä on myös liite "SAAB mallivuonna 1991".
Mallinimi AEROsta siinä ei puhuta mitään - Suomessa autoa
markkinoitiin tuolloin nimellä 9000 2.3 TURBO S.
Jos kiinnostaa - osoite YV:nä - voin skannata jutun.
TM:n "autotieto" -taulukossa AERO näkyy vasta vuonna -94
(TM 6/94).
Muualla maailmassa "AERO" taisi olla käytössä jo aiemmin.
9000 CDEA 2.3T
Vanhoja viestejä selaamalla löytynee vielä keskustelu onko -91 Aeroja olemassa. Toivottavasti sitä ei nyt kuitenkaan enää aloiteta uudestaan...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Jussi kirjoitti:Heh... se onko CC-koppainen 2.3T Aero vai ei on aihe joka on ja pysyy... se on yksi saabismin kulmakivistä.suorsa kirjoitti:Vanhoja viestejä selaamalla löytynee vielä keskustelu onko -91 Aeroja olemassa. Toivottavasti sitä ei nyt kuitenkaan enää aloiteta uudestaan...
http://home.swipnet.se/danny/aeropage.htm
Luulis olevan faktaa ?
Joo tai ei, kumminkin
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Onkohan kyseessä tämä yksilö: http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=93107 Tutun oloinen peli... Eikös tämä ollut joskus tuolla osto/myynti palstallakin kaupan? Kyllähän tuo lisää kuolaneritystä...
KTM SD
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 11:50
suorsa kirjoitti:-91 mallissa on vielä tehoa samanverran kuin "normaali" 2.3T:ssä eli 200hp ja 330Nm.
Markon mainitsema laatikko on heikko paikka. Tuon ikäiset hajoavat yleensä siten, että vitosvaihteen toinen ratas pyörähtää tyhjää eikä se varoittele etukäteen. Tämän takia ei kuitenkaan kannata ko. menopeliä vieroksua.
Ruostettahan tonnisissa ei juurikaan ole -91 ja uudemmissa.
Muuta huomioitavaa on kytkimen toiminta. Se on 2.3T:ssä aika arvokas ja tonnisessa sen vaihtoon saa ensikertalainen varata pari päivää ja ammattimies 6 tuntia aikaa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
On myös muistettava, ettei heti survaise varpaitaan veivinreijästä ulos kun lähtee liikenteeseen, -tehoa on. Itselläni on automaatti ja kun polkaiset kaasua niin kyllä lähtee että tuntuu. On vain se paha puoli, että teho tulee heti käyttöön ja auto nykäisee etsiessään sopivan vaihteen ja sit mennään. Se nykäys ei tee hyvää jakopään ketjulle ja tasapainoakseleiden rattaille, itse jouduin vaihtamaan ne osat ja kyllä maksoi !!! Sillä summalla olis saanut jo jonkun pienemmän hyrrän.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
ek6149 kirjoitti:suorsa kirjoitti:-91 mallissa on vielä tehoa samanverran kuin "normaali" 2.3T:ssä eli 200hp ja 330Nm.
Markon mainitsema laatikko on heikko paikka. Tuon ikäiset hajoavat yleensä siten, että vitosvaihteen toinen ratas pyörähtää tyhjää eikä se varoittele etukäteen. Tämän takia ei kuitenkaan kannata ko. menopeliä vieroksua.
Ruostettahan tonnisissa ei juurikaan ole -91 ja uudemmissa.
Muuta huomioitavaa on kytkimen toiminta. Se on 2.3T:ssä aika arvokas ja tonnisessa sen vaihtoon saa ensikertalainen varata pari päivää ja ammattimies 6 tuntia aikaa.![]()
On myös muistettava, ettei heti survaise varpaitaan veivinreijästä ulos kun lähtee liikenteeseen, -tehoa on. Itselläni on automaatti ja kun polkaiset kaasua niin kyllä lähtee että tuntuu. On vain se paha puoli, että teho tulee heti käyttöön ja auto nykäisee etsiessään sopivan vaihteen ja sit mennään. Se nykäys ei tee hyvää jakopään ketjulle ja tasapainoakseleiden rattaille, itse jouduin vaihtamaan ne osat ja kyllä maksoi !!! Sillä summalla olis saanut jo jonkun pienemmän hyrrän.
Oisit poistanu ne kokonaan, ei se niin paljon tärise, että haittaa...
Ja sit kestää taas... eikä tuu kalliita remontteja...
Ei siis noita kaikkia rojuja
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Paljonkohan noita -91 9000 CD Aeroja on tehty? mahtaako olla aito Aero kysymyksessä?
http://www.blocket.se/view/3623616.htm? ... c=1&city=0
http://home.swipnet.se/danny/aeropage.htm kertoo:
There was also a limited number of 9000 CD Aeros produced, these cars did not have any spoiler-kit but otherwise it was the same as the CC Aero.
Onko noissa -91:ssä ne helmet Aeron penkit?
![Kuva](http://195.149.157.9/ad_pics_new/84/84160_sbl_s.jpg)
http://www.blocket.se/view/3623616.htm? ... c=1&city=0
http://home.swipnet.se/danny/aeropage.htm kertoo:
There was also a limited number of 9000 CD Aeros produced, these cars did not have any spoiler-kit but otherwise it was the same as the CC Aero.
Onko noissa -91:ssä ne helmet Aeron penkit?
![Kuva](http://195.149.157.9/ad_pics_new/84/84160_sbl_s.jpg)
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11