Kotelosuojaus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sabo
"Hölösuu"

Kotelosuojaus

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Saksantuonti autooni pitäis laittaa kotelosuoja mömmöt, koska tuskin on viimeseen 10v. kukaan operoinut. Joten onko olemassa jotain "karttaa" minne sumuttaa, vai jokaisen tulpan alle? Mitäs muita paikkoja...onko jotain koteloi piilos ym. Auto on CS -92.
Viimeksi muokannut Sabo, Ti Heinä 31, 2007 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
cc
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja cc »

Eipä ole kartaa, mutta kun purkaa riittävästi niin alkaa näkyä missä mahdollisiia koteloita on. Itse olen purkanut alta helmamuovit, sisälokasuojat, kynnyslistat, oviverhoilut, tavaratilan verhoilu (pohja ja sivut), tavaratillan kannen sisäverhoilu, vahän konepellin eristeitä. Sitten reistä mista vaan saa kotelosuojaa sisään, kumitulpat auki mistä löytyy. Ovet ja tavaratilan puoli lopuksi niin korkealla kuin raaskii. Paineilmalaitteilla (pienikin 2kW) lykkää ihan riittävästi. Jos pitää olla erityisen siisti niin pillillä varustettu ponnekaasupullo on paras. Tonnarissa erityistä voisi olla tuulilasin etupuolen kaukalo, etualatukivarret sisäpuolelta jos saa puhtaaksi. Samoin moottorin alla oleva apurunko. Alustan osat on kyllä sinkitty, mutta ei se ole tae ruostumattomuuteen, hidaste vaan.
Aikaa menee enempi purkamiseen ja kasailuun kun itse aineiden levittelyyn
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Sabo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kiitoksia... noilla eväillä keskiviikkona hikoileen.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
KMikko
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja KMikko »

cc kirjoitti:Eipä ole kartaa, mutta kun purkaa riittävästi niin alkaa näkyä missä mahdollisiia koteloita on. Itse olen purkanut alta helmamuovit, sisälokasuojat, kynnyslistat, oviverhoilut, tavaratilan verhoilu (pohja ja sivut), tavaratillan kannen sisäverhoilu, vahän konepellin eristeitä. Sitten reistä mista vaan saa kotelosuojaa sisään, kumitulpat auki mistä löytyy. Ovet ja tavaratilan puoli lopuksi niin korkealla kuin raaskii. Paineilmalaitteilla (pienikin 2kW) lykkää ihan riittävästi. Jos pitää olla erityisen siisti niin pillillä varustettu ponnekaasupullo on paras. Tonnarissa erityistä voisi olla tuulilasin etupuolen kaukalo, etualatukivarret sisäpuolelta jos saa puhtaaksi. Samoin moottorin alla oleva apurunko. Alustan osat on kyllä sinkitty, mutta ei se ole tae ruostumattomuuteen, hidaste vaan.
Aikaa menee enempi purkamiseen ja kasailuun kun itse aineiden levittelyyn
Lainaillaan ikivanhaa viestiä. Eli kun nuo ovien alapuoliset muovilistat riipaisee irti, löytyykö sieltä tulpat/avoimet reiät joihin voi kotelosuojaa alkaa sumuttelemaan? Ovista ainakin näyttää nuo tulpat löytyvän.

Takapaksin sisältähän tuntuu sateen jälkeen vettä huilaavan vähän sieltä sun täältä, eli sieltä ainakin löytyy reikiä mistä ainetta saa sisään sumutettua. Osa tuosta valumavedestä pyrkii kontin sisään esim. CD-vaihtajan päälle ja kerran otti vaihtaja vähän itseensä tuosta kylvystä.

Piti viikonloppuna koteloita käsitellä, mutta arvioin tuon purku ja kokoamisurakan vievän sen verran paljon aikaa, että jätin suosiolla tuota tuonnemmaksi.

Vanhaan satkuunhan sai kotelosuojaa kätevästi niistä valmiista rei'istä sekä läpiruostuneista aukoista. :lol:
9-5 2,3t
jäsen 3303
pevi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja pevi »

Koteloihin saa helpoiten sisäpuolelta. Siellä on luukku, kun nostaa/kääntää takapenkin pois. Etuosaan saa kun ottaa etummaisen kynnyslistan irti ja raottaa lattiamattoa, niin molemmilta puolilta paljastuu korkillä peitetty reikä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
viiksi
"Tuplakaasari"

ruostesuojauksesta

Viesti Kirjoittaja viiksi »

Kannattaa irroittaa ne ovien alatiivisteet,ne on pienillä muovinipseillä kiinni,niiden alla on luultavasti ruosteen alkua,jotka on siten helppo korjata ennenv talven suolakelejä. Itse tein juuri homman ja helppoa oli.Taltalla vain nipsut poikki ja korjauksen jälkeen uudet tilalle, jotka kannattaa tilata ennen hommaa,PRO-Carserviseltä, puh. 014-282200 , 0505445532 , 0400544775. Ei muuta kun, työn iloa.
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

pevi kirjoitti:Etuosaan saa kun ottaa etummaisen kynnyslistan irti ja raottaa lattiamattoa, niin molemmilta puolilta paljastuu korkillä peitetty reikä.
Tuo tulpattu pyöreä reikä kynnyskotelossaon kutakuinkin tunkinkorvakkeen kohdalla, kuva kuskin puolelta pohjapelti tunkinkorvakkeen kohdalta poistettuna:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... attu_1.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin