Oireet alkoivat noin kuukausi sitten kun auto seisoi tunnin verran Viikin Prisman parkkihallissa jossa melkoisen lämmintä.
Tonnari ei käynnistynytkään ekalla ja tuntui, että ei ole tyhjäkäyntiä ollenkaan. Sitten startissa kaasu pohjaan ja johan otti kierroksia ja vika hävisi samantien. Mitään vikavaloa ei jäänyt päälle.
No sitten pitkään taas mentiinkin ja perjantaina tuli sama ongelma Jumbon parkkihallissa. Toisella startilla kaasu pohjassa käynnistyi ja toimi normaalisti.
Mulla yleensä auto seisoo pitkään parkkiksella viikon tai kaksikin, joskus muutaman päivän. Lieneekö joku kosteusongelma joka ilmenee kun konehuone kuivuu pitkän kosteuden jälkeen.
Oireet ilmaantuivat sen jälkeen kun klubitoveri hankki autodatan koodinlukulaitteet ja niillä luettiin tonnarin koodeja. Jostain syystä kesken koodienluku testailujen, auto oli sammunut.
Kaverilta kotiin ajettaessa tuntui pari kilsaa outoa näpsimistä ajossa (eräänlaista pätkimistä, mutta ei näkynyt kiekkamittarissa).
Ensinnäkään softasta ei löytynyt just oikeaa mallia mun tonnariin (pitäisi olla 2.3T Trionic ja ABS ja TCS, automaatti). Löytyi vaan Trionic+ABS.
Mutta kuitenkin, tätä oiretta on nyt kuukauden aikana tapahtunut kahdesti, eikä läheskään joka kerta. Mutta ainoat kerrat noissa parkkihalleissa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kaasuläppäkotelohan tuossa taitaa jo olla aika kulunut, siitä Westerlundinkin mukaan tulee vikakoodeja. Tyhjäkäyntihän tuossa vaeltaa aina aika epätasaisesti.
Mutta olisikohan vika jossain muualla ?
Tonnari allekirjoituksen auto.
TERO