Nyt se jätti tielle
Nyt se jätti tielle
Hei, auttakaa saabistia hädässä. Tonnari (91' 2,3 cd vapari) jätti tielle. Kone nakutti tavallista enemmän ja sytytti öljyvalon palamaan. Nakutus yltyi ajaessa ja koneesta alkoi tehot häviään. Puotin vapaalle ja annoin rullata jolloin kone sammui. Tien poskeen ja kokeilin käyntiin. Eka ei lähteny, startti pyörii tosi laiskasti. Toisella kerralla startti lähti laiskasti pyörimään mutta käynnisti koneen. Kone nakuttaa enemmän kun traktori!! Ei kehtaa ku muutaman sekunnin pitää käynnissä. Missä vois olla vika?
Auto toimi aiemmin päivällä ihan hyvin, ainut että pesin sen painepesurilla. Tuskinpa sinne vettä mihinkään voi mennä?
Auto toimi aiemmin päivällä ihan hyvin, ainut että pesin sen painepesurilla. Tuskinpa sinne vettä mihinkään voi mennä?
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Tais hajota alakerta,todennäköissti joku kiertokangen laakeri!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Nyt se jätti tielle
Entäs öljypumppu, voisko olla?
Minulla syttyi vain öljyvalo ja kuului semmottista kolinaa/rahinaa muistaakseni (?) kun öljypumppu hajos. Ajoin kyllä auton HETI tiensivuun ja siitä hinatttiin korjaamolle, joten muut oireilut jäi kokeilematta.
Minulla syttyi vain öljyvalo ja kuului semmottista kolinaa/rahinaa muistaakseni (?) kun öljypumppu hajos. Ajoin kyllä auton HETI tiensivuun ja siitä hinatttiin korjaamolle, joten muut oireilut jäi kokeilematta.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Nyt se jätti tielle
No niin.
Tuohan on kuin toisinto minun entisestä elämästä, mistä on muutama muistokin:
http://www.kotinet.com/pika/saab/kauhugalleria/
Ketju poikki, rojut kiertoon, alakerta kuivaksi ja tässä tulos.
- Pika
Tuohan on kuin toisinto minun entisestä elämästä, mistä on muutama muistokin:
http://www.kotinet.com/pika/saab/kauhugalleria/
Ketju poikki, rojut kiertoon, alakerta kuivaksi ja tässä tulos.
- Pika
Re: Nyt se jätti tielle
öljyn merkkivalon palaessa ei kannata valtavasti enää ajella Mutta kuulostaa että alakerta meni, pahimmassa tapauksessa joutuu vaihtamaan kohtalaisen paljon osaa
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: Nyt se jätti tielle
On siellä silti voinut alakerta käydä kuivana jos öljynpaine on laskenut syystä tai toisesta vaikka öljyä olisikin.Maski001 kirjoitti:Öljyä koneessa kuitenkin on mittatikun mukaan normaalisti
- Pika
Re: Nyt se jätti tielle
ei se painevalo yleensä ilman syytä kyllä syty... olisko öljypumppu vetelemässä viimeisiään?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: Nyt se jätti tielle
Tuli tuosta mieleen, että omaan autoon vaihdettiin öljyt ja suodatin viikkoa ennen kilahtamista ja kas kummaa, se vanha suodatin sattui vielä olemaan "tallessa". Avattiin sitten se ja siellä sisälläpä oli melekonen laakerien hautausmaa, ts. hienoa kellertävää metallisilppua täynnä koko putsari. Arvelin vaan, että voisikohan suodattimen sisuskaluista päätellä tässä tapauksessa mitään ennen kuin alkaa mitään radikaalimpaa purkamaan
- Pika
- Pika
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nyt se jätti tielle
Jos suodattimen sisältä löytyy metallisilppua, pitää alkaa tutkia mistä se on peräisin. Laakerimetallia, metallia vai alumiinia.Pika kirjoitti:Tuli tuosta mieleen, että omaan autoon vaihdettiin öljyt ja suodatin viikkoa ennen kilahtamista ja kas kummaa, se vanha suodatin sattui vielä olemaan "tallessa". Avattiin sitten se ja siellä sisälläpä oli melekonen laakerien hautausmaa, ts. hienoa kellertävää metallisilppua täynnä koko putsari. Arvelin vaan, että voisikohan suodattimen sisuskaluista päätellä tässä tapauksessa mitään ennen kuin alkaa mitään radikaalimpaa purkamaan
- Pika
Seuraavat toimenpiteet johtuvat silpun alkuperästä. Nyt alkaa päättelyn aika.
Kellertävä metallisilppu viittaa laakerivaurioon
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Nyt se jätti tielle
Juu, kyllä mä sinne oon tässä hiljattain suodattimen ja öljyt vaihtanu.
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Jos suodattimen sisältä löytyy metallisilppua, pitää alkaa tutkia mistä se on peräisin. Laakerimetallia, metallia vai alumiinia.
Seuraavat toimenpiteet johtuvat silpun alkuperästä. Nyt alkaa päättelyn aika.
Kellertävä metallisilppu viittaa laakerivaurioon
Suodatin oli ihan kunnossa. Mitenkäs öljypumppuun pääsee käsiksi?
2,3 CD '91
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nyt se jätti tielle
Anteeksi jankkaava kysymykseni, mutta puritkos suodattimen ja katsoit lamellien välistä?Maski001 kirjoitti:
Jos suodattimen sisältä löytyy metallisilppua, pitää alkaa tutkia mistä se on peräisin. Laakerimetallia, metallia vai alumiinia.
Seuraavat toimenpiteet johtuvat silpun alkuperästä. Nyt alkaa päättelyn aika.
Kellertävä metallisilppu viittaa laakerivaurioon
Suodatin oli ihan kunnossa. Mitenkäs öljypumppuun pääsee käsiksi?
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Nyt se jätti tielle
Kyllä, näin tein ja puhdas oli.Firges9000 kirjoitti:[
Anteeksi jankkaava kysymykseni, mutta puritkos suodattimen ja katsoit lamellien välistä?
Öljypumppu on ilmeisesti kampiakselin päässä?
Mutta millä saadan kampiakseli automaattilootaisessa lukittua niin että voidaan avata se kampiakselin pultti?
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Taisin itse aukaista niin että P- päälle ja apulainen vielä painamaan jarrua.
Ennen hihnapyörän irroitusta kannattaisi varmaan tarkistaa öljypumpun ylipaineventtiili, muistaakseni 17mm kanta on näkyvissä siinä kun katsot hinapyörää, oikealla ja alhaalla. Parhaimmassa tapauksessa voisi olla vain jousi poikki ja kiertynyt sisäkkäin= öljynpaineet hukassa.
Ennen hihnapyörän irroitusta kannattaisi varmaan tarkistaa öljypumpun ylipaineventtiili, muistaakseni 17mm kanta on näkyvissä siinä kun katsot hinapyörää, oikealla ja alhaalla. Parhaimmassa tapauksessa voisi olla vain jousi poikki ja kiertynyt sisäkkäin= öljynpaineet hukassa.