9000cc 2.0 i --> 2.0t/2.3t

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
advance
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 14:03

9000cc 2.0 i --> 2.0t/2.3t

Viesti Kirjoittaja advance »

Eli itselläni on ruosteeton ja muutenkin moitteettomassa kunnossa oleva 91vm 9000 ja mielessä on käynyt ostaa joku edullinen laho turbo 9000 ja siitä tekniikka tohon omaani. Eli mitä pitää huomioida ja onko urakka vaivansa arvoinen ja onko katsastusmiehen ja lain kanssa jotain huomioonotettavaa.
advance
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 14:03

Viesti Kirjoittaja advance »

Eli kukaan ei tiedä ok.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

advance kirjoitti:Eli kukaan ei tiedä ok.
Kyllä tuohon löytyy vastaus lukemalla vanhojakin viestejä. Ei ehkä juuri tuohon kysymykseen, mutta tieto on varmasti jo tällä laudalla.

Lyhyesti:

1. Jos autosi on vähäpäästöinen tarvit myös vähäpäästöisen elinluovuttajan.

2. Jos otat elinluovuttajaksi uudemman Trionic Tonnarin joutunet askartelemaan sähköjen kanssa enemmän. Saman aikakauden vehkeessä pitäisi selvitä välittömästi moottoriin liittyvien piuhojen siirrolla.

3. Mitään ihmeellistä hommassa ei muuten ole. Kaikki osat sopivat ristiin. Jarrut ja alusta ovat samat... jne... eli yksinkertainen moottorin vaihto ja muutoskatsastus uudelle moottorille. Voimansiirron välityssuhteissa, vetoakseleissa ja kytkimessä on muistaakseni ollut eroja turbojen ja iivarin välillä... ainakin B234 turbon ja B202/B204:n välillä.

Ihan mielekäs homma jos autosi todella on moitteeton ja jos vielä jostain löydät moitteettoman turbokoneenkin.
advance
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 14:03

Viesti Kirjoittaja advance »

Meinaako vähäpäästöinen malli että on katit vai ?
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

advance kirjoitti:Meinaako vähäpäästöinen malli että on katit vai ?
Jep
elämä alkaa 200:sta
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:45
Paikkakunta: Eura

koneen vaihto...

Viesti Kirjoittaja elämä alkaa 200:sta »

Itselläni on 9000 i muutettu turboksi,-89,vaihdoin itse etu navat,eli laakeri ja jarru satula on isompi turbossa,jos ei satu olemaan 2,3i alkuperäinen.lisäksi jos abs jarrut luonnollisesti ko.navat täytyy olla mallia abs.vetarit käy mistä mistä vaan,sillä itselläni ainoastaan vaihteiston ja vetarin väliputki on katkennut,se on ohuempaa ainetta kuin turbossa(peräisin2,0 i),i:n vetarit kestää kyllä.
9000CD T+hestec+750cc msd:t
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Minun tietääkseni 90- ja tuoreemmissa vapari tonnareissa on samat jarrut kuin turboissa Vanhempien -89/90 2.0 i :ssa oli ainakin!

En nyt ole kuitenkaan sataprosenttisen varma!

on niissä ainakin Motonetin mukaan jotain yhtenäisyyksiä!

JARRULEVYT SAAB 9000 --98
Hinta / 1 kpl. MUISTA POISTAA VARASTOINTIRASVA LEVYISTÄ ENNEN ASENNUSTA!
9000 85--86 Eteen JÄÄHD (uuden paksuus 22,5mm). . . . . . . 22-5068 33.30 ???
9000 87--89 Eteen JÄÄHD (uuden paksuus 23,5mm). . . . . . . 22-5185 29.26 ???
9000 87--89 Eteen JÄÄHD aito uritettu ATE-PowerDisc. . . . 22-5784 54.00 ???
9000 90--98 Eteen JÄÄHD (uuden paksuus 25,0mm). . . . . . . 22-5360 33.30 ???
9000-Turbo 85--7.86 Eteen JÄÄHD (22,5mm). . . . . . . . . . 22-5068 33.30 ???
9000-Turbo 8.86--12.88 Eteen JÄÄHD (23,5mm). . . . . . . . 22-5185 29.26 ???
9000-Turbo 8.86--12.88 Eteen JÄÄHD aito ATE-PowerDisc. . . 22-5784 54.00 ???
9000-Turbo 1.89--98 Eteen JÄÄHD (25,0mm). . . . . . . . . . 22-5360 33.30 ???
9000 TAAKSE (kaikki). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5186 16.48 ???
VIHJE: Vertaa jarrupalan kokoa ja muotoa, ero selvempi!


Tuon mukaan 91:ssa on jo samat jarrut kuin turboissa!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kyllä pitäisi olla samat jarrut 90-luvun tonnareissa läpi mallisarjan.
Vastaa Viestiin