Tonnariksi tulossa?!?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2008 18:50
Tonnariksi tulossa?!?
Moi vaan kaikille!
Olisin kysellyt, että kannattaako tuollaista hieman vajaan 300ktm ajettua 9000 kombi sedania hankkia? Lueskelin täältä, että bensapumpulla alkaa tulla ikä täyteen ja varmastikaan autokauppias ei ole asiaa huomioinut millään tapaa. Kävin tänään koeajolla vajoon tonnin hintaisella kaaralla ja kaikki tuntui kesärenkaista huolimatta pelittävän muuten aika mainiosti. Kuskin puolen takaoven lukko oli tosin rikki, mutta (Toyota- jälleenmyyjä) kauppias lupautui sen laittamaan kuntoon.
Kyseessä siis sellainen legendaarinen "Saabinruskea" 9000 Combi Sedan i, 2,0 5D. Hintaa oli hulppeasti 900e. Tulee kakkoskäyttöautoksi ja jonkin verran varmasti kyläreissujakin sillä olisi tarkoitus ajella.
Laittakaahan viisaammat kommenttia!
Olisin kysellyt, että kannattaako tuollaista hieman vajaan 300ktm ajettua 9000 kombi sedania hankkia? Lueskelin täältä, että bensapumpulla alkaa tulla ikä täyteen ja varmastikaan autokauppias ei ole asiaa huomioinut millään tapaa. Kävin tänään koeajolla vajoon tonnin hintaisella kaaralla ja kaikki tuntui kesärenkaista huolimatta pelittävän muuten aika mainiosti. Kuskin puolen takaoven lukko oli tosin rikki, mutta (Toyota- jälleenmyyjä) kauppias lupautui sen laittamaan kuntoon.
Kyseessä siis sellainen legendaarinen "Saabinruskea" 9000 Combi Sedan i, 2,0 5D. Hintaa oli hulppeasti 900e. Tulee kakkoskäyttöautoksi ja jonkin verran varmasti kyläreissujakin sillä olisi tarkoitus ajella.
Laittakaahan viisaammat kommenttia!
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Jos osaat itse tehdä pikkukorjauksia, osta.
Jos et, unohda koko juttu.
Tylysti sanottu, mutta vanhassa on AINA rassattavaa.
Jos et, unohda koko juttu.
Tylysti sanottu, mutta vanhassa on AINA rassattavaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Samaa mieltä.Firges9000 kirjoitti:Jos osaat itse tehdä pikkukorjauksia, osta.
Jos et, unohda koko juttu.
Tylysti sanottu, mutta vanhassa on AINA rassattavaa.
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Ei kannata ostaa liian halpaa (korjaamatonta), mulla on myynnissä samanlainen saabbi, johon on jo kaikki peruskorjaukset tehty (mm. se bensapumppu ihan just).
Ota huomioon että kytkin menee varmasti vaihtoon, eli kannattaa ostaa saabbi johon on jo kallis kytkinremontti tehty vast'ikää (eli mun autoon).
Onko siinä renkaatkaan uudenveroiset? Pelkät renkaat vanteineen maksaa käytettyinäkin 800 euroa, uutena tuplat. Kannattaa ostaa auto jossa on uudenveroiset kesä- ja talvirenkaat, kuten mun autossani.
(Yhteydenotot yksityisviestein)
Ota huomioon että kytkin menee varmasti vaihtoon, eli kannattaa ostaa saabbi johon on jo kallis kytkinremontti tehty vast'ikää (eli mun autoon).
Onko siinä renkaatkaan uudenveroiset? Pelkät renkaat vanteineen maksaa käytettyinäkin 800 euroa, uutena tuplat. Kannattaa ostaa auto jossa on uudenveroiset kesä- ja talvirenkaat, kuten mun autossani.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
(Yhteydenotot yksityisviestein)
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Pikkaisen piilomainontaa tähän väliin vai??Raser kirjoitti:Ei kannata ostaa liian halpaa (korjaamatonta), mulla on myynnissä samanlainen saabbi, johon on jo kaikki peruskorjaukset tehty (mm. se bensapumppu ihan just).
Ota huomioon että kytkin menee varmasti vaihtoon, eli kannattaa ostaa saabbi johon on jo kallis kytkinremontti tehty vast'ikää (eli mun autoon).
Onko siinä renkaatkaan uudenveroiset? Pelkät renkaat vanteineen maksaa käytettyinäkin 800 euroa, uutena tuplat. Kannattaa ostaa auto jossa on uudenveroiset kesä- ja talvirenkaat, kuten mun autossani.
![]()
(Yhteydenotot yksityisviestein)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Olettaen edelleen, että autoon ei ole tehty remontteja, niin noissa kilometreissä lähtee tulemaan isoja remontteja. Tuo on se maaginen 300tkm raja ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itselläni meni ~300tkm kohdalla bensapumppu, sisätilan tuuletin, lämppärin kenno, syyläri, turbo, penkinlämmittimet, jakopääremontti, vesipumppu, pakoputki, jarruremontti, kytkin. Ja listaa voisi vielä jatkaa. Noita osia menee helposti noilla kilometreillä, jos autosta ei ole pidetty prima huolta ja huollettu ajoista. Voi ne siltikin mennä.
Osta varmasti "luotettava" auto, itse kääntyisin foorumin myyntipalstan puoleen ja unohtaisin Toyota-liikkeen Saabit![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itselläni meni ~300tkm kohdalla bensapumppu, sisätilan tuuletin, lämppärin kenno, syyläri, turbo, penkinlämmittimet, jakopääremontti, vesipumppu, pakoputki, jarruremontti, kytkin. Ja listaa voisi vielä jatkaa. Noita osia menee helposti noilla kilometreillä, jos autosta ei ole pidetty prima huolta ja huollettu ajoista. Voi ne siltikin mennä.
Osta varmasti "luotettava" auto, itse kääntyisin foorumin myyntipalstan puoleen ja unohtaisin Toyota-liikkeen Saabit
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Yksi jämäkimmistä ja siisteimmistä Saabeistani on ollut reilu 400 tkm ajettu perustonnari, joten ei kilometrejä niin tarvii pelätä. Yksilöitähän nämä. Tässä nykyisessä on ollut enemmän murhetta, vaikkei 250 tkm ole vielä rikki mennyt. Tottahan toki täältä kysyessä saa vastaukseksi kaiken mahdollisen mikä voi mennä rikki, mutta tuskin ne kaikki kerralla pettää, jos vähänkin on kuntoa ylläpidetty ja vikoja matkan varrella korjattu. Joten mielestäni on tärkeää lähinnä tietää, ettei nää täysin viattomia tule olemaan. Onhan tonnari sentään niin mukava auto, että kyllä sitä vähän voi korjatakin.papamiguel kirjoitti:Olisin kysellyt, että kannattaako tuollaista hieman vajaan 300ktm ajettua 9000 kombi sedania hankkia?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Ihmettelen suuresti kuka hullu maksaa käytetyistä kumeista ja vanteista 800e, noita settejä on foorumi pullollaan, hinnat alkaen 50e ja keskihintakin usein alle 200e, jopa hyvilläkin kumeilla. Tokihan jos jotain 18x10" vanteita ja renkaita havittelee ni saa palamaan rahaa, mutta peruskoot ei todellakaan maksa 800e, edes uutena, pientä rajaa myyntipuheisiinkin.Raser kirjoitti:Onko siinä renkaatkaan uudenveroiset? Pelkät renkaat vanteineen maksaa käytettyinäkin 800 euroa, uutena tuplat. Kannattaa ostaa auto jossa on uudenveroiset kesä- ja talvirenkaat, kuten mun autossani.
Kahdesta hyvästä käytetystä setistä voi ehkä tuon 800e maksaa, mutta renkaiden pitää jo olla todella hyvät ja vanteetkin harvinaisemmasta päästä, ei mitään sunbursteja nankangeilla.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Peltivanteet ~40e/sarja käytettynä esim. tämän foorumin kautta.
Kumiliikkeestä yhden talven ajetut renkaat ~70e/sarja.
~110e siis tekis, tuohon 800 euroonhan noita settejä sais sitte melkein sen 8 eli kandeisko mun alkaa tekemään bisnestä tuolla![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kumiliikkeestä yhden talven ajetut renkaat ~70e/sarja.
~110e siis tekis, tuohon 800 euroonhan noita settejä sais sitte melkein sen 8 eli kandeisko mun alkaa tekemään bisnestä tuolla
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Tonnariksi tulossa?!?
anyway, takasin aiheeseen...
jos ytuo tonnari sattuu olemaan hyvä yksilö, niin on se nyt vähän toista kuitenkin, kun ajella jollain rokollalla, mutta jos tuo on pommari, niinku alta tonnin tahtoo olla, niin olis se sentään hienoo kun sais AJAA rokollalla...
ei tuo 300 nyt mikään lahoamispiste sillai ole, mutta sen se kestää, vaikka olis pidetty huonomminkin.. sitte se lahoo.. itellä 330 täynnä.
jos ytuo tonnari sattuu olemaan hyvä yksilö, niin on se nyt vähän toista kuitenkin, kun ajella jollain rokollalla, mutta jos tuo on pommari, niinku alta tonnin tahtoo olla, niin olis se sentään hienoo kun sais AJAA rokollalla...
ei tuo 300 nyt mikään lahoamispiste sillai ole, mutta sen se kestää, vaikka olis pidetty huonomminkin.. sitte se lahoo.. itellä 330 täynnä.
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Et taida alta TONNIN parempaa kakkosauto löytää,kuin perus Tonari!papamiguel kirjoitti:Moi vaan kaikille!
Olisin kysellyt, että kannattaako tuollaista hieman vajaan 300ktm ajettua 9000 kombi sedania hankkia? Lueskelin täältä, että bensapumpulla alkaa tulla ikä täyteen ja varmastikaan autokauppias ei ole asiaa huomioinut millään tapaa. Kävin tänään koeajolla vajoon tonnin hintaisella kaaralla ja kaikki tuntui kesärenkaista huolimatta pelittävän muuten aika mainiosti. Kuskin puolen takaoven lukko oli tosin rikki, mutta (Toyota- jälleenmyyjä) kauppias lupautui sen laittamaan kuntoon.
Kyseessä siis sellainen legendaarinen "Saabinruskea" 9000 Combi Sedan i, 2,0 5D. Hintaa oli hulppeasti 900e. Tulee kakkoskäyttöautoksi ja jonkin verran varmasti kyläreissujakin sillä olisi tarkoitus ajella.
Laittakaahan viisaammat kommenttia!
Jos kori on kunnossa ja kilometrit pitää paikkaansa,tiedossa suhteelisen huolettomia
kilometrejä.
Täällä moni narisija luulee tonnilla saavan uuden auton!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Näinhän se aina on! Joku "asiantuntija" tietää että sieltä ja sieltä ja tuolta keräämällä, etsimällä, hakemalla saa melkein ilmaiseksi kaiken.Tobbana kirjoitti:Ihmettelen suuresti kuka hullu maksaa käytetyistä kumeista ja vanteista 800e, noita settejä on foorumi pullollaan, hinnat alkaen 50e ja keskihintakin usein alle 200e, jopa hyvilläkin kumeilla.Raser kirjoitti:Onko siinä renkaatkaan uudenveroiset? Pelkät renkaat vanteineen maksaa käytettyinäkin 800 euroa, uutena tuplat. Kannattaa ostaa auto jossa on uudenveroiset kesä- ja talvirenkaat, kuten mun autossani.
...mutta peruskoot ei todellakaan maksa 800e, edes uutena, pientä rajaa myyntipuheisiinkin.
-Sami
Jokainenhan meistä ostaisi kaksi uudenveroista rengassatsia kerran vuodessa jos joku oikeasti renkaita jossain noin halvalla myy!?!
Ehjät hyvät peltivanteet kun menet ostamaan, saat maksaa 30 euroa/kpl. Itse ostin saitana miehenä asuntovaunuun 10 euroa/kpl peltivanteet ja sain sellaiset kierot ruosteiset paskat että kaatopaikalle meni.
4 x 30 = 120 euroa.
Sitten Nokian Hakkapeliitta 4:set, testivoittaja nastarenkaat ostat siihen, kuka myy uudenveroiset kumit sulle asennettuna noihin ostamiisi vanteisiin alle 200 euroa?
320 euroa renkaat + vanteet (asennustyö vielä päälle).
Nyt lähdet etsimään hyviä saabin aluvanteita. Millähän hintaa irtois joku sarja jostain v*tun kuusesta? Voipi olla että maksaa 50 euroa /kpl saabin aluvanne. Tilailet matkahuollolla ja niin edelleen.
4 x 50 euroa = 200 euroa
Niihin päälle Michelinin Energyt, edelleen uudenveroiset, et varmasti saa sellaista 500 euron uutena maksavaa sarjaa mistään käytettynä, vanteille asennettuna, alle 200 euron.
Renkaat ja vanteet 400 euroa.
Kaikki yhteensä 720 euroa! Siinä on tinkitty hinta ilman asennuksia, matkakuluja, postitusmaksuja jne.
Kovia poikia ootte vittuilemaan, mutta kun tosissaan sulta seuraavan kerran haluan uudenveroiset renkaat vanteille asennettuna ja tänne kotipihaan tuotuna ostaa, vaikka 200 eurolla, niin katotaan miten äijän suu sitten pannaan???
Kai sä ne mulle tuot, kun niitä niin halvalla jostain saat?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Tonnariksi tulossa?!?
Samoilla linjoilla Raserin kanssa.
Kerro mulle mistä kumiliikkeestä saa yhden talven ajettuja merkkikumeja tuohon hintaan? Vaihdan joka talvi 'uudet' alle. Kerran kokeilleena pinnatuista en maksaisi uutenakaan tuota hintaa.
Kyllä noilla hinnoilla saa olla jo rengasliikkeen omistajan paras kaveri. Kaarinassa Vianorissa pari vuotta sitten ehdottivat 80e hintaa pelkälle tasapainottamiselle.LiteFun kirjoitti:Peltivanteet ~40e/sarja käytettynä esim. tämän foorumin kautta.
Kumiliikkeestä yhden talven ajetut renkaat ~70e/sarja.
~110e siis tekis, tuohon 800 euroonhan noita settejä sais sitte melkein sen 8 eli kandeisko mun alkaa tekemään bisnestä tuolla
Kerro mulle mistä kumiliikkeestä saa yhden talven ajettuja merkkikumeja tuohon hintaan? Vaihdan joka talvi 'uudet' alle. Kerran kokeilleena pinnatuista en maksaisi uutenakaan tuota hintaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Tonnariksi tulossa?!?
No kun vittuiluna kerran otat niin laitanpa listaa omista ostoksista.Raser kirjoitti:Näinhän se aina on! Joku "asiantuntija" tietää että sieltä ja sieltä ja tuolta keräämällä, etsimällä, hakemalla saa melkein ilmaiseksi kaiken.
Jokainenhan meistä ostaisi kaksi uudenveroista rengassatsia kerran vuodessa jos joku oikeasti renkaita jossain noin halvalla myy!?!
Ehjät hyvät peltivanteet kun menet ostamaan, saat maksaa 30 euroa/kpl. Itse ostin saitana miehenä asuntovaunuun 10 euroa/kpl peltivanteet ja sain sellaiset kierot ruosteiset paskat että kaatopaikalle meni.
4 x 30 = 120 euroa.
Sitten Nokian Hakkapeliitta 4:set, testivoittaja nastarenkaat ostat siihen, kuka myy uudenveroiset kumit sulle asennettuna noihin ostamiisi vanteisiin alle 200 euroa?
320 euroa renkaat + vanteet (asennustyö vielä päälle).
Nyt lähdet etsimään hyviä saabin aluvanteita. Millähän hintaa irtois joku sarja jostain v*tun kuusesta? Voipi olla että maksaa 50 euroa /kpl saabin aluvanne. Tilailet matkahuollolla ja niin edelleen.
4 x 50 euroa = 200 euroa
Niihin päälle Michelinin Energyt, edelleen uudenveroiset, et varmasti saa sellaista 500 euron uutena maksavaa sarjaa mistään käytettynä, vanteille asennettuna, alle 200 euron.
Renkaat ja vanteet 400 euroa.
Kaikki yhteensä 720 euroa! Siinä on tinkitty hinta ilman asennuksia, matkakuluja, postitusmaksuja jne.
Kovia poikia ootte vittuilemaan, mutta kun tosissaan sulta seuraavan kerran haluan uudenveroiset renkaat vanteille asennettuna ja tänne kotipihaan tuotuna ostaa, vaikka 200 eurolla, niin katotaan miten äijän suu sitten pannaan???
Kai sä ne mulle tuot, kun niitä niin halvalla jostain saat?
300km ajetut misukan 195/60R15 kesärenkaat 100e/srj, kaverilta toki, mutta uudenveroiset. Niille aluvanteet tältä foorumilta 20e/srj, kaikki suoria, kaipasivat vain pesua. Matkahuollossa tuli vanteet, taisi maksaa toisen 20e, päälle rengastyöt ~25e. Yhteensä siis 165e, tässä käytetty setti.
Toinen tapaus, 16" Cross spoket, kehät hapettuneet, yksi hieman kiero, 100e/srj, oikaisu 20e, keskikupit 20e, postikuluja ei tullut koska satuin suunnalle niin hain itse. Kehien kiillotus tarvikkeiden hinnalla, eli noin 20e. Näille löytyi nettivaraosasta kilometrin ajetut michelin pilot primacy zp (205/55R16) 400e/srj, matkahuolto kuskasi ~25e, rengastyöt ~25e. Yhteensä 610e.
Kolmantena tapauksena löytyi tältä foorumilta yhdet talvirenkaat (michelin ivalo 195/65R15), 10km ajetut, kuitti seurasi renkaita, joten takuukin löytyi, 200e/srj, matkahuolto ~20e, rengastyöt 25e. Aluvanteet jo sattui löytymään tonnarin alta, joten niitä ei tarvinnut enää ostaa. Yhteensä siis 245e.
Kolme sarjaa renkaita ja kahdet alut ja alle tonnissa ollaan, kaikki käytettyjä.
Tälle talvelle ostin tonnarin alle uudet talvinakit, michelin x-ice north 195/65R15, ~450e töineen allelaitettuna, omille aluille.
Kaipa olen sitten sattunut huonoon aikaan paikalle, kun olen niin halvalla saanut renkaat ja vanteet hommattua. Tämä asia on minun osalta tästä, muut jatkakoon.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-Sami
ps. Kysele kun on tarvista renkailla, ni katotaan mitä laanista löytyy.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut Tobbana, Ti Tammi 08, 2008 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Tonnariksi tulossa?!?
"Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa."
Muutamia sarjoja olen ostanut uusia rengassarjoja kaupasta, muutaman (uudenveroisen/käyttämättömän) rengassarjan olen ostanut käytettyinä. Useita vannekierroksiakin on tullut kierrätettyä... Peltivanteita ei ole koskaan ollut minkään auton alla. Aluvanteet olleet varmasti keskivertoa parempia/lähes uusia. "peruskokoja" olen alkanut harrastaa vasta lähiaikoina.
Tuhansia euroja olen näköjään säästänyt, on vissiin käynyt tuuri...
Voin myydä 9K:n virheettömät Jubilee-vanteet hyvillä merkkirenkailla vaikka 700€, jos joku ostaa. Matkahuoltokustannukset sisältyvät hintaan. Huom. >![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
[Edit.] siinä yllä tulikin Tobbanalta jo muutamia hyviä esimerkkejä, joten en jaksa itse rueta sen enempää tähän listaamaan.
Muutamia sarjoja olen ostanut uusia rengassarjoja kaupasta, muutaman (uudenveroisen/käyttämättömän) rengassarjan olen ostanut käytettyinä. Useita vannekierroksiakin on tullut kierrätettyä... Peltivanteita ei ole koskaan ollut minkään auton alla. Aluvanteet olleet varmasti keskivertoa parempia/lähes uusia. "peruskokoja" olen alkanut harrastaa vasta lähiaikoina.
Tuhansia euroja olen näköjään säästänyt, on vissiin käynyt tuuri...
Voin myydä 9K:n virheettömät Jubilee-vanteet hyvillä merkkirenkailla vaikka 700€, jos joku ostaa. Matkahuoltokustannukset sisältyvät hintaan. Huom. >
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
[Edit.] siinä yllä tulikin Tobbanalta jo muutamia hyviä esimerkkejä, joten en jaksa itse rueta sen enempää tähän listaamaan.
#3418