Onko tonnareihin olemassa montaa erimallista sähköantennia???
Esimerkkinä voitaisiin ottaa sellainen että onko CC mallissa samanlainen sähköantenni koneistoltaan ja ylipäätänsä kokonaisuudeltaa kuin esimerkiksi CSE tonnarissa??
Ajattelin vaan kun hyllyssä on käyttämätön CC malliin ainakin sopiva sähköantenni kokonaisuus, niin jos se sopii myös CD tai CSE tonnariin tai uudempiin Saabeihin (9-5 ja 9-3), niin se kannattaisi pitää hyllyssä varalla.
Ja jos keskustellaan siis sähköantennien eroavaisuuksista eikä siitä että kiinteä on parempi kuin sähköllä toimiva.
Tonnareissa on toiminnaltaan samanlaiset sähköantennit. Eroa on sisäpuolen kiinnitysraudoissa ja läpiviennissä lokasuojaan. Vanhemmasta antennista varmaan moottori, rele ja muu mahd. kuluva mekaniikka käy kyllä varaosiksi.
pevi kirjoitti:Tonnareissa on toiminnaltaan samanlaiset sähköantennit. Eroa on sisäpuolen kiinnitysraudoissa ja läpiviennissä lokasuojaan. Vanhemmasta antennista varmaan moottori, rele ja muu mahd. kuluva mekaniikka käy kyllä varaosiksi.
Juu tätä kiinnitystä juuri meinasinkin.... CC:hen olen kerran vaihtanut sen piiskan ja CSE:n anttenia en ole vielä tutkinut, kun pelaa ihan normaalisti.
Tuha kirjoitti: Ajattelin vaan kun hyllyssä on käyttämätön CC malliin ainakin sopiva sähköantenni kokonaisuus, niin jos se sopii myös CD tai CSE tonnariin tai uudempiin Saabeihin (9-5 ja 9-3), niin se kannattaisi pitää hyllyssä varalla.
9-5:een siitä varaosa-antennistasi ei käy mikään osa, koska femmassa on lasissa antenni.
Niin juu onkin...Pihalla yksi 9-5 eikä sen vertaa voi ajatella että siinä on lasissa antenni. Mites on tuo 9-3 laita??
Tuha kirjoitti:
Ja jos keskustellaan siis sähköantennien eroavaisuuksista eikä siitä että kiinteä on parempi kuin sähköllä toimiva.
Joo, näin onkin parempi. Vinkki sähköantennien omistajille: kannattaa säännöllisesti öljytä antenni, niin toimii hyvin pikku pakkasillakin. Aseöljy on kaikkein parasta tähän tarpeeseen. Kastaa rätin ko. öljyyn ja sillä pyyhkii, niin taas pelaa paljon paremmin ja pidempään.
iikoo kirjoitti:Joo, näin onkin parempi. Vinkki sähköantennien omistajille: kannattaa säännöllisesti öljytä antenni, niin toimii hyvin pikku pakkasillakin.
iikoo kirjoitti:Joo, näin onkin parempi. Vinkki sähköantennien omistajille: kannattaa säännöllisesti öljytä antenni, niin toimii hyvin pikku pakkasillakin.
No minäkin öljyän kuiteski aseöljyllä edelleen, sanoi Saabin ohje mitä tahansa.
Omassa suapissa on sähköpiiska toiminu vuodesta -86 öljyttynä...
Reilusti öljyä ja pari kertaa sisään ulos... ja ravis... eiku pyyhitään ylimääräset pois
Tämä johtuu siitä, että öljyyn tarttuu kaikenmaailman paska, kura ja lika. Periaatteessa öljy parantaa piiskan toimintaa sinällään voidellessaan sitä, mutta tuo lika-aspekti tuo mukanaan oman ongelmansa. Jos siis antennia öljyää, kannattaa tosiaan kaikki näkösälle jäävä öljy pyyhkiä pois.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Toistakymmentä vuotta olen tuota sähköpiiskaa voitelevalla lukkosulalla hoitanut! Ilman tätä käsittelyä ei ole antenni pelannut. Liekö syynä nämä Suomen arktiset olosuhteet .
Hoitotoimenpiteen jälkeen olen pyyhkäissyt antennin puhtaaksi kangasrätillä jolloin ylimääräiset mustat pashat on saaneet kyytiä!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Rassasin 9000 aeron antennia viisi tuntia toissa iltana. Varaosa oli Motonetista ja nettisivuillaan sanoivat, että "ei CS". Noh, sen viiden tunnin puljaamisen jälkeen totesin että ei käy osa (teleskooppi+ruoto) aeroonkaan. Sinänsä toimi hienosti, mutta tyrkkäsi koko antennin ulos ja lisäksi 20 cm sitä ruotoa. Alkoi nahistamaan ja heitin antennin takakonttiin ja teippasin reiän kiinni. Jatketaan syksymmällä. Laitoin palautetta Motonetille. Tietäiskö kukaan jos saisi sitä pitempää osaa jostakin. Metro-Auto myy koko paketin eur 265,-
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Itsellä oli Motonetin myymän cd-mallin antennin kanssa sama ongelma sitä cs-malliin asennettaessa.
Toimiva sähköantenni kyllä syntyi osia yhdistelemällä, en muista aivan varmaksi että miten.. Muistaakseni antennin kiinnitysholkki ja nuppi olivat eri kokoisia. Piiskan päässä oleva nuppi on kiiinni kierteellä, eli sen saa irti suht kivuttomasti.
Nupin irrottamisen jälkeen teleskooppiin vaihdettiin sisähalkaisijaltaan pienempi kierreholkki, mikä esti antennin liiallisen ulostulon. Seuraus oli, että antennin viimeinen pätkä jää sisään ja hammasratas pomppaa pari kertaa "ruodossa", se ei kuitenkaan toimintaa haitannut.
Suunnilleen näin. Homma kuitenkin perustui vanhan ja uuden teleskoopin osien yhdistelemiseen. Olennaista on saada se uusi ehjä ruoto sisälle.
Jos asennustoimenpiteen päätekijä Nurmijärveltä on palstalla, niin korjailkoon;)
t.
Mikko L
ex. 9000cse 23TA
..ja harrasteturbo hakusessa
ilzu kirjoitti:Laitoin palautetta Motonetille. Tietäiskö kukaan jos saisi sitä pitempää osaa jostakin. Metro-Auto myy koko paketin eur 265,-
Motonetin tieto on ihan oikein ja jos mietit,niin mitäs korimallia Aero oikeastaan on? Olisikohan CS? Ja sen oikean piiskan saat tilaamalla ProCarServiceltä Jyväskylästä 014-282200.
J.V.A kirjoitti:Toistakymmentä vuotta olen tuota sähköpiiskaa voitelevalla lukkosulalla hoitanut! Ilman tätä käsittelyä ei ole antenni pelannut. Liekö syynä nämä Suomen arktiset olosuhteet .
Hoitotoimenpiteen jälkeen olen pyyhkäissyt antennin puhtaaksi kangasrätillä jolloin ylimääräiset mustat pashat on saaneet kyytiä!
Raskaan kaluston sähköpistokkeissa käytetään VBG:n Elektro-olja -nimistä voiteluainetta parantamaan kontakteja. Se on toiminut pätevästi myös antennin kanssa. Aine voitelee ja puhdistaa. Tähän asti kokeilemistani parasta ainetta. Vaan ei sekään takaa 100%:sta toimintaa talvella.
ilzu kirjoitti:Laitoin palautetta Motonetille. Tietäiskö kukaan jos saisi sitä pitempää osaa jostakin. Metro-Auto myy koko paketin eur 265,-
Motonetin tieto on ihan oikein ja jos mietit,niin mitäs korimallia Aero oikeastaan on? Olisikohan CS? Ja sen oikean piiskan saat tilaamalla ProCarServiceltä Jyväskylästä 014-282200.
Matti
Ihan oikein. Olihan se Motonettikin päivittänyt luetteloaan.
Kiitos vinkistä.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05