Lataus katosi.
Lataus katosi.
"Etsi":llä etsin mutta en löytänyt juuri tähän sopivaa ketjua.
Pentele minkä pommin teki taas. Auto seisoi noin vuorokauden ihan normaalista ajosta parkkiin ajettuna, ilman mitään ongelmia, ja tänä aamuna käynnistettyäni ja ikkunoita raapiessani ihmettelin bensapumpun outoa ääntä, voipunutta volinaa ja ajattelin että taitaa vedellä viimeisiään.
No, vika olikin vain sähkön puutteessa jonka huomasin hypätessäni kuskinpukille: Latausvalo paloi EDU:n näyttäessä voltteja jotka laskivat aika haipakkaa.
Sammutin auton ja starttasin uudelleen, mutta ei käynnistynyt vaan naksahti vain. Mittaristossa ei pala mikään muu varoitusvalo kuin latauksen merkkivalo virtoja kytkettäessä. Latasin akkua ulkoisella laturilla ja kokeilin että kierroksilla latausvalo himmenee. EDU toimii kyllä mutta mittarivalaistuksesta muuten en osaa sanoa koska silloin harvoin kun aurinko vaivautuu paistamaan niin se paistaa juuri väärällä hetkellä.
Lataussäätimet/hiilet paketin vaihdoin uuteen juuri äsken, ei mitään vaikutusta vikaan. Laturin liukurenkaissa ei uria ja laturi on hiljattain vaihdettu vähänkäytetty tehdaskorjattu. Laturin herätevirta? pieni kaapeli, sekä virtajohto eivät näytä ottavan mihinkään kiinni ja eristeet ovat ehjät.
Käynnistin kyllä kiireissäni auton ollessa kiinni lohkiksessa mutta voiko vaikuttaa mitenkään minkään virtapiikin tai muun muodossa? Sähköistä en todellakaan käsitä yhtään mitään eli viisaammilta neuvoja?
Pentele minkä pommin teki taas. Auto seisoi noin vuorokauden ihan normaalista ajosta parkkiin ajettuna, ilman mitään ongelmia, ja tänä aamuna käynnistettyäni ja ikkunoita raapiessani ihmettelin bensapumpun outoa ääntä, voipunutta volinaa ja ajattelin että taitaa vedellä viimeisiään.
No, vika olikin vain sähkön puutteessa jonka huomasin hypätessäni kuskinpukille: Latausvalo paloi EDU:n näyttäessä voltteja jotka laskivat aika haipakkaa.
Sammutin auton ja starttasin uudelleen, mutta ei käynnistynyt vaan naksahti vain. Mittaristossa ei pala mikään muu varoitusvalo kuin latauksen merkkivalo virtoja kytkettäessä. Latasin akkua ulkoisella laturilla ja kokeilin että kierroksilla latausvalo himmenee. EDU toimii kyllä mutta mittarivalaistuksesta muuten en osaa sanoa koska silloin harvoin kun aurinko vaivautuu paistamaan niin se paistaa juuri väärällä hetkellä.
Lataussäätimet/hiilet paketin vaihdoin uuteen juuri äsken, ei mitään vaikutusta vikaan. Laturin liukurenkaissa ei uria ja laturi on hiljattain vaihdettu vähänkäytetty tehdaskorjattu. Laturin herätevirta? pieni kaapeli, sekä virtajohto eivät näytä ottavan mihinkään kiinni ja eristeet ovat ehjät.
Käynnistin kyllä kiireissäni auton ollessa kiinni lohkiksessa mutta voiko vaikuttaa mitenkään minkään virtapiikin tai muun muodossa? Sähköistä en todellakaan käsitä yhtään mitään eli viisaammilta neuvoja?
Re: Lataus katosi.
Käynnistin kyllä kiireissäni auton ollessa kiinni lohkiksessa mutta voiko vaikuttaa mitenkään minkään virtapiikin tai muun muodossa?
Ei vaikuta lohkolämmitin lataukseen mitenkään!
Jos ainoastaan latauksenvalo palaa?olisiko jossain liitoksessa kojetaululla kontakti häiriö Mites virtalukonpohja.
Ei vaikuta lohkolämmitin lataukseen mitenkään!
Jos ainoastaan latauksenvalo palaa?olisiko jossain liitoksessa kojetaululla kontakti häiriö Mites virtalukonpohja.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Re: Lataus katosi.
Juu, kunhan tuli tämä lohkolämmitin ja sen maadoitus mieleen.. Tosiaan en ole mikään sähköguru, vaan inhonnut koko ilmiötä 31 vuotta, kaksivuotiaana sattuneen vahingon seurauksena. Ja tottakai juuri minun autooni siunaantuu kaikki mahdolliset sähköviat.velmu kirjoitti:Mites virtalukonpohja.
Mutta asiaan, virtalukon pohja on vaihdettu kahteen kertaankin, starttimoottorin ja laturin ohella, sekä virtalukon rele toisen sähköongelman yhteydessä. Aikaisemmin oli akun purkautumista ja starttivaikeuksia, mutta nyt hiljattain nämä ongelmat poistuivat ilmeisesti siksi että löysin auton uumenista outoja ranetuksia ja irrallaan roikkuvia katkaistuja johtoja joita eristelin.
Hetken menikin ilman ongelmia ja akun purkautumista kunnes nyt sitten tämä.
Ediittiä: Minulla on kyllä hyllyssä ehjä turhaan vaihdettu virtalukonpohja, täytyy nyt kehitellä työvaloa jostakin ja vaihtaa kokeeksi.
Re: Lataus katosi.
löysin auton uumenista outoja ranetuksia ja irrallaan roikkuvia katkaistuja johtoja joita eristelin.
Jos "ranetukset"vielä totetettu rosvoliitimillä on murheet valmiina,katkoo piuhoista säikeet.Poistaisin mokomat piuhat kokonaa jos mahdollista.
Jotain kontakti/maadoitusvikaa kyllä veikkailisin.
Jos "ranetukset"vielä totetettu rosvoliitimillä on murheet valmiina,katkoo piuhoista säikeet.Poistaisin mokomat piuhat kokonaa jos mahdollista.
Jotain kontakti/maadoitusvikaa kyllä veikkailisin.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Re: Lataus katosi.
Virtalukon pohjan vaihdolla ei mitään vaikutusta. Juu, täytyy niitä johdotuksia karsia vielä, ja vielä kun tietäisi mitä ne ovat..
Mutta luulen ma että tuli asiaa laturikauppaan taas. Se tässä askarruttaa että mistä tämä nyt itseensä otti, ettei tule ostettua uutta vain rikottavaksi.. Muutamia apuvirtakäynnistyksiä on tuolle joutunut tämän talven aikana tekemään ja siihen päälle akkua irti-lataukseen-kiinni-ruljanssia, plus pari starttausta apukäynnistysvekottimella.
Mutta luulen ma että tuli asiaa laturikauppaan taas. Se tässä askarruttaa että mistä tämä nyt itseensä otti, ettei tule ostettua uutta vain rikottavaksi.. Muutamia apuvirtakäynnistyksiä on tuolle joutunut tämän talven aikana tekemään ja siihen päälle akkua irti-lataukseen-kiinni-ruljanssia, plus pari starttausta apukäynnistysvekottimella.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lataus katosi.
osta uusi kunnon akku. mulla kävi noin ja uusi akku muutti kaiken.
Paras/pahin oli, kun viikon vanha akku simahti. Meinas usko loppua
Paras/pahin oli, kun viikon vanha akku simahti. Meinas usko loppua
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Lataus katosi.
On tässä tänään kahtakin eri akkua kokeiltu, terveitä sellaisia, ja tämä latausongelma pysyy samana vain..
Re: Lataus katosi.
Juu, katselin juuri että Tampereen motonetissä näyttäisi olevan yksi kappale hyllyssä. Mutta mikä noita diodeita mahtaa rasittaa, onko jotakin tehtävissä ettei sama toistu taas kun vaihdan laturin?
Re: Lataus katosi.
Reilu kymmenen vuotta sitten teki eräs autonkuvatus vastaavanlaisen tempun, syynä juurikin laturin diodisilta.
Re: Lataus katosi.
Onko akun ja moottorin & akun ja korin väliset maajohdot kunnossa? Kuulemma laturi tai säädin kuolee herkästi jos maadotuksissa on häikkää. Vastaavasti kyllä huono plussakaapelikin voi tehdä haittaa.
Omassani oli akun plusnavalta paksu johto eristeen alta hapettunut ja turvoksissa useamman cm matkalta.
Omassani oli akun plusnavalta paksu johto eristeen alta hapettunut ja turvoksissa useamman cm matkalta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Lataus katosi.
Maadoitukset näyttävät olevan jees, ei hapettumia, ja kaapelitkin näyttävät ehjiltä eli ei ainakaan mitään turpoiluja havaittavissa mitä tuolla pimeässä nyt roikkalampun kanssa näki. Taidanpa kuitenkin nyt uusia kaapelitkin samalla kun kerran hommiin joutuu.
Onkos Tontussa missään muualla isompia maadoituspisteitä kuin tämä miljoonamaadoitus akun takana?
Onkos Tontussa missään muualla isompia maadoituspisteitä kuin tämä miljoonamaadoitus akun takana?
Re: Lataus katosi.
Ei muuta kun syvin osanottoni saabbisi johdo(i)sta...!
Onko sulla maadoitusliitintä siinä ohjaustehostimen nestesäiliön kohdalla moottorin kyljessä? Omassa romussa oli juurikin se liitin aikas hapettuneenoloinen. Tai siis siinä oli sellaista sinertävää "jauhetta" ympärillä.
Mites tuota noin sulla pyörii laturin hihna? Onko tarpeeksi kireällä tai pyöriikö normaalisti?
Minulla on sellaista ongelmaa, että kun noin vuosi sitten vaihdatin kiinni hirttäneen kiristimen ja hihnan, niin on ajoittain alkanut vinkua tuo hihna. Yritin sitä kiristimen pyörän ruuvia vähän pyöritellä, eli tiukentaa hihnaa, mutta silloin tällöin ulvoo tuo hihna. Laturin jännitenäyttö on 13,6 V. Mielestäni se on ollut 13,8 - 13,9 V aikaisemmin, en nyt muista tarkasti kuitenkaan.
Kun vaihdoin akun juuri äskettäin, niin hetken aikaa jännitenäyttö oli 14,1 V , eli uutta akkua mitä ilmeisemmin ladattiin. Toivottavasti se ei ainakaan nyt pikkuhiljaa purkaudu, vaan tuo 13,6 V riittää ylläpitoon. Toisaalta, eikös sähköjärjestelmä ole 12 V ? Eli isoiltahan nuo lukemat vaikuttavat siihen nähden?
Onko sulla maadoitusliitintä siinä ohjaustehostimen nestesäiliön kohdalla moottorin kyljessä? Omassa romussa oli juurikin se liitin aikas hapettuneenoloinen. Tai siis siinä oli sellaista sinertävää "jauhetta" ympärillä.
Mites tuota noin sulla pyörii laturin hihna? Onko tarpeeksi kireällä tai pyöriikö normaalisti?
Minulla on sellaista ongelmaa, että kun noin vuosi sitten vaihdatin kiinni hirttäneen kiristimen ja hihnan, niin on ajoittain alkanut vinkua tuo hihna. Yritin sitä kiristimen pyörän ruuvia vähän pyöritellä, eli tiukentaa hihnaa, mutta silloin tällöin ulvoo tuo hihna. Laturin jännitenäyttö on 13,6 V. Mielestäni se on ollut 13,8 - 13,9 V aikaisemmin, en nyt muista tarkasti kuitenkaan.
Kun vaihdoin akun juuri äskettäin, niin hetken aikaa jännitenäyttö oli 14,1 V , eli uutta akkua mitä ilmeisemmin ladattiin. Toivottavasti se ei ainakaan nyt pikkuhiljaa purkaudu, vaan tuo 13,6 V riittää ylläpitoon. Toisaalta, eikös sähköjärjestelmä ole 12 V ? Eli isoiltahan nuo lukemat vaikuttavat siihen nähden?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Lataus katosi.
Kyllä tämä moottori-kori maadoitus on puhdas ja kunnossa, samoin moniurahihna pyörineen ja kiristimineen, eikä lipsu tai värise.Raser kirjoitti:Onko sulla maadoitusliitintä siinä ohjaustehostimen nestesäiliön kohdalla moottorin kyljessä? Omassa romussa oli juurikin se liitin aikas hapettuneenoloinen. Tai siis siinä oli sellaista sinertävää "jauhetta" ympärillä.
Mites tuota noin sulla pyörii laturin hihna? Onko tarpeeksi kireällä tai pyöriikö normaalisti?
Tuo EDU:n näyttämä latausjännitehän heittelee myös lämpötilojen mukaan joka on ihan suunniteltu ominaisuus, "lämpötilakompensoitu" lataussäädin. 13,6V on tietääkseni ihan OK, tuossa omassa näytteli ennen tätä äkkinäistä episodia 13,6-13,8 lukemia Bosch:in lataussäätimessä ollen kirjoitettuna 14V, eli taitaa EDU vetää hieman välistä tässäkin asiassa kuten kulutuksen näytössäkin.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lataus katosi.
Sun pirssissäs on sitten Laturi rikki
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Lataus katosi.
Taitaa olla taasFirges9000 kirjoitti:Sun pirssissäs on sitten Laturi rikki
Mutta, mikäs tämä mittariston muiden varoitusvalojen rooli tässä asiassa oikein on, eli miten hemmetissä esim. palamaton öljynpaineen merkkivalo ja muut varoitusvalot voivat liittyä lataukseen? Ainoa toimiva valo kun nyt on tuo latauksen valo, akunkuva.