DI-kasetista
DI-kasetista
No joo. 285tkm ehti tulla mittariin kun kyseinen palikka sanoi työsopimuksen irti ja varoittamatta, kuten tapana on. (221€ Seinäjoella). Nyt kysynkin että uskallanko ajella vailla huolen häivää vai joudunko hankkia varakasetin jos tulee sama ongelma jossain erämaassa vastaan. Antaako Saab minkäänlaista takuuta palikalle vai kuinka? Tulpat on Saab-liikkeestä haetut ja kaiken pitäisi olla niiltä osin kunnossa. Onko esim. kärkivälillä kuinka iso merkitys kun on ollut näitä "kuulopuheita" että jos väärä lämpöarvo ja/tai väärä kärkiväli niin poks vaan ja kasetti on entinen. Inhottavaa ajella kun joutuu ajatella että jokainen sammutus on se viimeinen sammutus eikä siitä käynnisty enää.
Saab 9-5 Hirsch Wagon -01
Re: DI-kasetista
NGK BCPR7ES-11 on sinun tulppasi, älä pidä muita tulppiaEx0M. kirjoitti:No joo. 285tkm ehti tulla mittariin kun kyseinen palikka sanoi työsopimuksen irti ja varoittamatta, kuten tapana on. (221€ Seinäjoella). Nyt kysynkin että uskallanko ajella vailla huolen häivää vai joudunko hankkia varakasetin jos tulee sama ongelma jossain erämaassa vastaan. Antaako Saab minkäänlaista takuuta palikalle vai kuinka? Tulpat on Saab-liikkeestä haetut ja kaiken pitäisi olla niiltä osin kunnossa. Onko esim. kärkivälillä kuinka iso merkitys kun on ollut näitä "kuulopuheita" että jos väärä lämpöarvo ja/tai väärä kärkiväli niin poks vaan ja kasetti on entinen. Inhottavaa ajella kun joutuu ajatella että jokainen sammutus on se viimeinen sammutus eikä siitä käynnisty enää.
Vaihda ne ainakin kerran vuodessa.
Re: DI-kasetista
Meikä vaihtaa joka öljynvaihdossa. Silkkihanskailu on <3!
Jos haluaa oikein hifistellä, niin rakotulkilla vielä tsekkaa, että jokaisessa on varmasti se 1,1mm kärkiväli.. Itse olen tosin luottanut NGK:n laadunvalvontaan, mikäli paketti ja pahviholkki ovat ehjiä.
Jos haluaa oikein hifistellä, niin rakotulkilla vielä tsekkaa, että jokaisessa on varmasti se 1,1mm kärkiväli.. Itse olen tosin luottanut NGK:n laadunvalvontaan, mikäli paketti ja pahviholkki ovat ehjiä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: DI-kasetista
Huolto-ohjelman mukaan vaihtoväli olisi 40tkm. Itse olen tätä noudattanut ilman mitään erityisiä ongelmia.
Perustuuko tihentynyt väihtoväli muuhun kuin tulppien halpaan hintaa ja helppoon vaihdettavuuteen?
Tulpat kannattaa muuten laittaa momenttiin muistaakseni 20-25Nm. Jos tulppa jää löysäksi huononee tulpasta lämmön johtuminen kanteen.
Perustuuko tihentynyt väihtoväli muuhun kuin tulppien halpaan hintaa ja helppoon vaihdettavuuteen?
Tulpat kannattaa muuten laittaa momenttiin muistaakseni 20-25Nm. Jos tulppa jää löysäksi huononee tulpasta lämmön johtuminen kanteen.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: DI-kasetista
Perustuu, siihen että "me" halutaan helliä autojammepevi kirjoitti:
Perustuuko tihentynyt väihtoväli muuhun kuin tulppien halpaan hintaa ja helppoon vaihdettavuuteen?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: DI-kasetista
Jos tuon ohjeen mukaan elää,kärkiväli on vaihtohetkellä 1,5mm!!pevi kirjoitti:Huolto-ohjelman mukaan vaihtoväli olisi 40tkm. Itse olen tätä noudattanut ilman mitään erityisiä ongelmia.
Perustuuko tihentynyt väihtoväli muuhun kuin tulppien halpaan hintaa ja helppoon vaihdettavuuteen?
Tulpat kannattaa muuten laittaa momenttiin muistaakseni 20-25Nm. Jos tulppa jää löysäksi huononee tulpasta lämmön johtuminen kanteen.
Eikös ohjearvo ole 1,0-1,1mm eli taitaa tulla DI-kassukauppaan asiaa hiukan aiemmin!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: DI-kasetista
Halpa hinta + toive DI-kasetin käyttöiän pitenemisestä.pevi kirjoitti:Perustuuko tihentynyt väihtoväli muuhun kuin tulppien halpaan hintaa ja helppoon vaihdettavuuteen?
En perusta tuota mihinkään raakaan tieteeseen, vaan Musta Tuntuu, että se joutuu tekemään vähemmän työtä, jos tulpat ovat riittävän hyväkuntoiset.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: DI-kasetista
Uuden kasetin ostoa puoltaa kahden vuoden takuu, vai oliko se jopa kolmen...?
Tosin eipä se takuu silloin lohduta jos sattuu kärähtämään maakunnissa missä merkkiliikettä ei ole mailla eikä halmeilla.
Ja muuten tuon kasetin valmistajahan on Ruotsalainen SEM, sama jolta ne surullisenkuuluisat magneettiventiilit ovat peräisin, ja myöskin joskus nuoruudessani Enduroa omaksi huvikseni harrastaneena tiedän että lähes kaikki eräällä Husqvarna- merkkisellä pyörällä silloin möyrineet tutut kiroavat tänäkin päivänä SEM:in sähköt alimpaan helkuttiin.
Tosin eipä se takuu silloin lohduta jos sattuu kärähtämään maakunnissa missä merkkiliikettä ei ole mailla eikä halmeilla.
Ja muuten tuon kasetin valmistajahan on Ruotsalainen SEM, sama jolta ne surullisenkuuluisat magneettiventiilit ovat peräisin, ja myöskin joskus nuoruudessani Enduroa omaksi huvikseni harrastaneena tiedän että lähes kaikki eräällä Husqvarna- merkkisellä pyörällä silloin möyrineet tutut kiroavat tänäkin päivänä SEM:in sähköt alimpaan helkuttiin.
Re: DI-kasetista
Jep. Ja sitten jos virikäytössä, niin kuullu et ois myös hyötyä vaihtovälin tihentämisestä. Kympin välein vaihtuu kaikki (öljyt mottiin ja tomaattiin +tulpat).Jope kirjoitti:Halpa hinta + toive DI-kasetin käyttöiän pitenemisestä.pevi kirjoitti:Perustuuko tihentynyt väihtoväli muuhun kuin tulppien halpaan hintaa ja helppoon vaihdettavuuteen?
En perusta tuota mihinkään raakaan tieteeseen, vaan Musta Tuntuu, että se joutuu tekemään vähemmän työtä, jos tulpat ovat riittävän hyväkuntoiset.
2 vuotta oli minulla kun Airport Metroautosta mtm kk sitten hain (oli edullisin ~200e).Minuteman kirjoitti:Uuden kasetin ostoa puoltaa kahden vuoden takuu, vai oliko se jopa kolmen...?
Sinulla tulee varmaan mietittyä samaa kuin minulla, että raaskiiko ostaa yhden uuden, vaiko käytetyn esim huntilla +50e käyt. varakasetti... kummastakaan käytetystä ei vaan voi oikein tietää milloin laukeavat. Minä perustelin itselleni tuolla 2v takuulla (samoin mankun kanssa). Ainahan voi tietty olla huono tuuri, kuten Minuteman tuossa jo mainitsi..
Re: DI-kasetista
Meillä on "Maakunnissa" DI-kassuja pilvin pimein, ja oma järjestelmä (Klubilaisilla) niiden saamiseksiMinuteman kirjoitti:
Tosin eipä se takuu silloin lohduta jos sattuu kärähtämään maakunnissa missä merkkiliikettä ei ole mailla eikä halmeilla.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: DI-kasetista
MacTurbo kirjoitti:Meillä on "Maakunnissa" DI-kassuja pilvin pimein, ja oma järjestelmä (Klubilaisilla) niiden saamiseksiMinuteman kirjoitti:
Tosin eipä se takuu silloin lohduta jos sattuu kärähtämään maakunnissa missä merkkiliikettä ei ole mailla eikä halmeilla.
No tietenkin Klubilaisilla on omat takuunsa enkä sitä epäile, mutta ehkä hieman epäselvästi ilmaisin epäluottamukseni sitä ihan alkuperäistä, eli sitä valmistajaa nimeltä SEM kohtaan joka ilmeisesti vuosikymmenestä toiseen voi tuottaa tuotteita jotka pysäyttävät sekä Enduropyörät, Saabit, sekä Torjuntahävittäjät Tukholman taivaalle ja tontille ilman että asiasta syntyy suurempia kyselyitä?
Re: DI-kasetista
MIKÄ ERO ON MUSTALLA JA PUNAISELLA KASETILLA . HALUAA TIETÄÄ
Re: DI-kasetista
Samaan porukkaan kuuluu husqvarna moottorisahojen kanssa tapelleet metsurit...Minuteman kirjoitti:Uuden kasetin ostoa puoltaa kahden vuoden takuu, vai oliko se jopa kolmen...?
Tosin eipä se takuu silloin lohduta jos sattuu kärähtämään maakunnissa missä merkkiliikettä ei ole mailla eikä halmeilla.
Ja muuten tuon kasetin valmistajahan on Ruotsalainen SEM, sama jolta ne surullisenkuuluisat magneettiventiilit ovat peräisin, ja myöskin joskus nuoruudessani Enduroa omaksi huvikseni harrastaneena tiedän että lähes kaikki eräällä Husqvarna- merkkisellä pyörällä silloin möyrineet tutut kiroavat tänäkin päivänä SEM:in sähköt alimpaan helkuttiin.
Re: DI-kasetista
Musta taitaa pukata hieman enemmän jännitettä tulpalle, Ja jotenkin sisäinen rakenne on erilainen. Mustan tilalle ei suositella punasta. Ite olen tonnarissa käyttäny mustaa jonkin aikaa ja ihan hyvin toimii. Nuo erot vaikuttavat ehkä nakutuksen havainnointiin.ruttunen kirjoitti:MIKÄ ERO ON MUSTALLA JA PUNAISELLA KASETILLA . HALUAA TIETÄÄ
Re: DI-kasetista
-Induktanssi ja jännite ei näy ulospäin joten yks lysti kumpiMimmi kirjoitti: Punaisen (T5) ja mustan (T7) kasetin erot ovat:
- sytytyspuolissa (eri induktanssi ja jännitetyyppi)
- liipaisusignaaleissa (erilainen herkkyys ulkoisille häiriöille)
- nakutussignaalissa (signaalin erilainen vahvistus)
- latauspiirissä ja purkauspiirissä (erilainen tekninen menetelmä)
-Musta lienee paremmin suojattu
-Nakusignaalissa on eroa, joten ihan millä tahansa virisoftalla ei kannata mustaa
punasen tilalle laittaa, jos on vakio niin lienee aika sama.
-Latauspiiri taitaa olla mustassa nopeempi, ei liene haitta.