Tonnarin ahtopaine mittari?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Tonnarin ahtopaine mittari?

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Kuuluisiko tuossa 2.0 turbossa nousta ahto mittarin missään vaiheessa punaiselle alueelle?

Kysyn koska tässä vähän aikaa sitten ostin -85 9k turbon ja siinä ei tuo ahto mittari toiminut, kunnes vaihdoin siihen tuossa eilen hmm olikohan se alipaine kytkimen niin se rupesi toimimaan. Mutta kun sillä ajelin eilis illalla, niin huomasin että paine mittari ei noussut kuin keltaisen alueen ylärajan paikoille, vaikka kuinka saappia rääkkäsi :evil:

Kysyn tätä koska auto nykii 2000:nen kiepin paikkeilla jos auto ei joudu vetämään esim. ylämäessä, mutta taas jos kierroksia on yli tai ali tuon 2000 kierrosta auto kulkee hyvin. Epäilisin että tuolla nykimisellä olisi osuutta asiaan, mutta saatan kyllä olla väärässä vai?
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarin ahtopaine mittari?

Viesti Kirjoittaja NG900T »

RapidBoost kirjoitti:Kuuluisiko tuossa 2.0 turbossa nousta ahto mittarin missään vaiheessa punaiselle alueelle?
Ei kuulu vakioviritteisessä moottorissa nousta kuin enintään tasan keltasen ja punasen rajalle.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Juu kiitos että valaisit tyhmää :).

Heh no täytyy laittaa kone kuntoon ja PRKL pistää ne menemään sinne punaselle. :twisted:

Ja jos joku osaisi vielä valaista mistä tuo nykiminen johtuisi niin olisin enemmän kuin kiitollinen. :D
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Milläs kohtaa pitää mittarin olla tasakaasulla kiihdytettäessä? Lämä tiskissä tietty..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

RapidBoost kirjoitti:Ja jos joku osaisi vielä valaista mistä tuo nykiminen johtuisi niin olisin enemmän kuin kiitollinen. :D
Omassa tonnarissa on sama vika. Johtunee rikki olevasta lämpöanturista.

Haulla löytyy lisää infoa tosta
curry
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Rafu kirjoitti:Milläs kohtaa pitää mittarin olla tasakaasulla kiihdytettäessä? Lämä tiskissä tietty..
Jos omaa tomaattiasi tarkoitat, niin siinä puna-kelta viivoituksella, ei pitäisi nousta punaiselle, kuin hetkeksi, jos sittenkään.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

No perkules, millin keltaisen keskiosan päälle on tasakaasulla. Piikki on siellä puna-kelta rajalla.

Pitäisikö pysyäkin ylempänä?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kyllä tuo mulla ahtoi sinne viivoitukselle kun kaikki oli kunnossa. Viisari oli parhaimmillaan koko ajan siinä viivoituksen alkuosalla. Kun ei enää ahtanut, niin vika oli vuotavassa By-passissa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

En viitsinyt aloittaa uutta topicia turhaan, joten kertoisiko joku mihin kohtaan tuon 9000 aeron mittarin pitäis nousta? Punaiselle varmaankin, mutta kuin ylhäälle.. Mikä paine muuten on keltaisen ja punaisen välillä, ja mikä kun punainen loppuu?
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joni Tervalahti kirjoitti:En viitsinyt aloittaa uutta topicia turhaan, joten kertoisiko joku mihin kohtaan tuon 9000 aeron mittarin pitäis nousta? Punaiselle varmaankin, mutta kuin ylhäälle.. Mikä paine muuten on keltaisen ja punaisen välillä, ja mikä kun punainen loppuu?
Niinkuin Mimmi jo totesi, ei pitäisi punaiselle nousta JUURIKAAN. Vähänhän ne kyllä "piikkaa" ensin punaisen puolelle ensin, ja muistaakseni tuossakin teki niin..?

Sulla siis vakioboksi käytössä nyt?
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Tuo stage1 siinä kiinni on.. Mankkuvena siinä oli rikki -> ahtomittari piiskas kerran ihan tappiin (reilusti punasen ylitte)

Selvähän se sitten on.. Eikös aerossa ole normaalisti max. paine noin 1,1?

No laitetaan siihen nyt bleedi jolla rajotetaan ahdot reilusti alle kiloon ainakin sisäänajoon ja talveksi..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Joni Tervalahti kirjoitti:.. Mikä paine muuten on keltaisen ja punaisen välillä, ja mikä kun punainen loppuu?
Äärimmäisen laadukkaasta VDO:n mittarista päätellen ahdot rajalla palttiarallaa 0.9bar. :wink:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joni Tervalahti kirjoitti: No laitetaan siihen nyt bleedi jolla rajotetaan ahdot reilusti alle kiloon ainakin sisäänajoon ja talveksi..
Pystyykö sillä tavalla "bleedata"..? :?
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Kaipa joo, ainakin pcs:n Riku sillai mulle selitti.. 280e:n osan takia tuli melkein 3,5ke:n korjaamoreissu.. No omaa tyhmyyttä se oli..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joni Tervalahti kirjoitti:Kaipa joo, ainakin pcs:n Riku sillai mulle selitti.. 280e:n osan takia tuli melkein 3,5ke:n korjaamoreissu.. No omaa tyhmyyttä se oli..
Surullista joo, luin. :( Taitaa muuten olla aika harvinaista että MV hajoaa siten että yliahtaa..? Vai eikö olekaan? :?
Vastaa Viestiin