ACC2, sähköinen kysymys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

ACC2, sähköinen kysymys

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Nyt on ilmastoinnissa uudet kylmäaineet, mutta kompura ei lähde pyörimään ilman "apuvirtaa" suoraan akulta. Kompuran magneettikytkimen piuhaan tulee n.0,05 voltin jännite, kun auton lyö käyntiin. Saman suuruinen, mutta erimerkkinen jännite löytyy myös kuivaimen painekytkimeltä lähtevältä johdolta (väri keltainen).

Kuivaimen painekytkimeltä lähtee neljä piuhaa, yhdessä on aina jännite (12,9V tai 13,9V jos auto käynnissä). Toiseen piuhaan tulee latausjännite 13,9V, kun auto on käynnissä. Yksi piuha on koko ajan maissa (musta). Tarkoittaako tämä nyt sitä, että painekytkin toimii "oikein", ja katkos kompuran magneettikytkimen piuhalle on jossain muualla. Vai onko painekytkin "sökö" ja luulee, että systeemissä on liian alhainen paine? Liikkeessä täyttöä tehdessä oli letkut painemittarissa kiinni, eikä kompura silti lähtenyt pyörimään ilman "hyppylankaa", vaikka painetta oli riittävästi.

Kannattaako lähteä kokeilemaan, että mitä tapahtuu, jos isken tuohon 0,05V näyttävään johtoon latausjännitteen ja nyppään tuon toisen jännitteisen piuhan irti, vai lieneekö "tulipalon" riski ilmeinen :?: 8O Kaikki vinkit otetaan vastaan kiitollisena!!

P.S: Townsend importsin ACC2 kytkentäkaaviota tutkailin, mutta en sitä kyennyt oikein tulkitsemaan tähän tapaukseen...

EDIT: Paneelista kalibrointi antaa 0 vikaa ja kaikki sulakkeet on kunnossa :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jees, nyt pukkaa kylmää ilman "hyppylankoja" kompuralle :D Kiitoksia vaan Mimmille kun vaivautui valottamaan ACC:n sähköjen toimintaa, mutta vika oli kuitenkin perin yksinkertainen :oops: Olin mittaillut painekytkimen liittimen toiminnan vain johtosarjan päästä, mutta kun keksin mitata myös painekytkimen puolelta, niin sieltähän se katkos löytyi...uutta piuhaa väliin ja nyt ei muuta kuin helteitä odotellessa :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin