Hei
Tiedossa 9000 cd 89.Jenkkimalli ilmastoinnilla. Ongelmana anti lock valon palaminen. Jarrut tuntuvat, kuin painaisi tiiliskiveä. Kaverisanoi lisänneensä jarrunestettä. Painelin paikalla ollessa jarrupoljinta voimakkaasti muutamia kertoja ja syttyi valo brake fluid. Onko abs jarrut pakolliset? Onkohan kallista korjata autoa. Autoa myydään leimaamattomana. Hintakin on tosin vain 600e. Onko jarruissa perusvikoja tonnarissa?
Kovat jarrut 9000:ssa
Re: Kovat jarrut 9000:ssa
ABS moottori paskana. Se autto ei siis tehosta ilmeisesti jarruja ollenkaan, kun siinä se moottori ei toimi. Mulla oli ihan sana. Tai on edelleen, kun kun en oo sitä kerenny vaihtaa. Mulla kans jarrupoljin ku tiiliskivi ja sen saa sen polkimen painaa melkeen konehuonene puolelle et se jarruttaa koska ton kokonen ja painonen auto tarttee jo jotain vähän pysähtyäkseen
Ja mulla tuli myös auton mukana (ostin sen siis kikkinäisenä) metro auton lappu missä lukee et ne on tutkinu vian ja se on just toi abs moottori.
Sieltä kannattaa yleensä vaihtaa koko jarrutehostin systeemi ja se sitten taas maksaa ihan eri summia riippuen mistä sen ostaa. Purkaamoilta se maksaa heti yli 200€ ja yksityisiltä huomattavasti vähemmän. Jos ois vuotta vanhempi toi sun tiedossa oleva autoa, ni mulla ois yks varaosa myydä sulle.
Ja autoahan ei siis saa leimattua ennenkun noi taas toimii.
Mä en tiedä siitä mutta omassa (mikä siis oli 9000 turbo '89) lukee rekisteri otteessa vaihtoehtoinen lukkiutumaton jarrujärjestelmä N+PN. Et kai sen sais leimalle jos vaihtas vaan ihan normaalinkin jarrutehostimen.

Sieltä kannattaa yleensä vaihtaa koko jarrutehostin systeemi ja se sitten taas maksaa ihan eri summia riippuen mistä sen ostaa. Purkaamoilta se maksaa heti yli 200€ ja yksityisiltä huomattavasti vähemmän. Jos ois vuotta vanhempi toi sun tiedossa oleva autoa, ni mulla ois yks varaosa myydä sulle.
Ja autoahan ei siis saa leimattua ennenkun noi taas toimii.
Mä en tiedä siitä mutta omassa (mikä siis oli 9000 turbo '89) lukee rekisteri otteessa vaihtoehtoinen lukkiutumaton jarrujärjestelmä N+PN. Et kai sen sais leimalle jos vaihtas vaan ihan normaalinkin jarrutehostimen.
Hetkessä:
SAAB 9000 Turbo '89
BMW 316 '88
Menneet: Honda Civic S, VW "Kupla" 1300 '69
SAAB 9000 Turbo '89
BMW 316 '88
Menneet: Honda Civic S, VW "Kupla" 1300 '69
Re: Kovat jarrut 9000:ssa
Mä ainakin myin omasta varaosatonnarista kaverille jarrutehostajan ja pääsylinterin kun oli samanlainen vika kyseessä.
Jarruputkia joutuu hieman taivuttelemaan uusiksi ja menikö absillisis vain yksi putki taakse joten taakse joutuu vetään toisen putken mutta metritavaranahan tuota saa.
Helpoin on tietty jos joltain harrastajalta löytää oikeet osat mutta tuo ainakin toimii varasuunnitelmana että uskaltaa ostaa auton.
Tietty ruosteet kannattaa tsekata muutenki hyvin ennen jos ei ole leimattukaan.
Jarruputkia joutuu hieman taivuttelemaan uusiksi ja menikö absillisis vain yksi putki taakse joten taakse joutuu vetään toisen putken mutta metritavaranahan tuota saa.
Helpoin on tietty jos joltain harrastajalta löytää oikeet osat mutta tuo ainakin toimii varasuunnitelmana että uskaltaa ostaa auton.
Tietty ruosteet kannattaa tsekata muutenki hyvin ennen jos ei ole leimattukaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992