Erot vaihdelaatikoissa T16 ja 16i?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Erot vaihdelaatikoissa T16 ja 16i?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Onko -86 Tonnareiden laatikoissa suurta eroa esim. kestävyydessä ja välityksissä.
Mulla olisi timmi 16i loota jota kaavailin Turbotonnariin jota vielä pikkuisen piristetään (n. 220 hp).
Entäpä onko vuosimallieroja 80-lukulaisissa?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Erot vaihdelaatikoissa T16 ja 16i?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kestävyydessä ei juurikaan eroa, välityksissä kylläkin. Iivarin loota on lyhyempi, kannattaa ostaa peltorit hyttiin moottoritiesiirtymiä varten.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: Erot vaihdelaatikoissa T16 ja 16i?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Jope kirjoitti:Kestävyydessä ei juurikaan eroa, välityksissä kylläkin. Iivarin loota on lyhyempi, kannattaa ostaa peltorit hyttiin moottoritiesiirtymiä varten.
vähän nuo iivarit kuluttaa matka-ajossa joten ei ne välitykset kovin tiheät voi olla?
tarvittaessa isompaa pyörää alle :-)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Erot vaihdelaatikoissa T16 ja 16i?

Viesti Kirjoittaja jariha »

Minulla on nyt turbotonnarissa iivarin laatikko ja en tiedä, johtuuko nastarenkaista vaiko tiheämmistä välityksistä, mutta en tahdo tien päällä enää alle 7,5 l/100km kulutuslukemiin pystyä, kun alkuperäisellä laatikolla mentiin jopa alle 7 l/100km. Tämä taas johtuu mielestäni siitä, että kierrokset 100 km/h vauhdissa nousi 2400 -> 2700 kierrokseen ja tuolla iivarin laatikolla ahdin on koko ajan hereillä eli siinä keltaisen rajalla odottamassa, että vähän hipaisis kaasupolkimeen. Vihaisempi siitä tuli, oikea sportti, vakionakin. Mutta ei tosin enää sovellu samalla tavalla taloudelliseen ajoon.

Uskoisin myös, että iivareiden laatikot ovat käytettyinä paremmassa kunnossa. Siis yleistettynä, yksilöitähän ne kaikki.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin