Julkiset kiitokset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Julkiset kiitokset

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Haluaisin tässä esittää julkiset kiitokset eräille ihmisille esimerkillisestä toiminnasta auttamisekseni. En mainitse nimiä, vain nimikirjaimet poislukien korjaamon jonka nettiosoite on lopussa.

Olin eilen käymässä Uudessakaupungissa ja kun piti lähteä jatkamaan matkaa, tonnari käynnistyi hetkeksi ja sammui sitten. Oletin että tulpat kastuivat ja sahasin konetta käymään, välillä lupailikin mutta akku antautui. Kello oli vähän puolenpäivän jälkeen ja mietin että mistäs sitä apuvirtaa nyt saisi kun en paikallisia juuri tunne. Sain lopulta kiinni kaverin joka pitää huoltokorjaamoa Ihodessa ja hän lupasi tulla antamaan tonnarille sähköä.

Aikamme akkua ladattuamme totesimme ettei auto kuitenkaan lähde käyntiin. Ehkä tulpat olivat kaputt kastumisen jälkeen? Haimme Teboililta sopivat tulpat ja lisäksi vielä työkaluja eräältä henkilöltä (kaveri joka tuli virtaa antamaan oli oman työkalupakkinsa jättänyt muualle juuri edellisenä päivänä). Tulpat vaihdettiin, vanhoista oli kaikista posliiniosa halki!

Apua ei kuitenkaan vaihdosta ollut, tonnari pysyi mykkänä. Kokeilimme toista DI-kasettiakin mutta lopulta hinasimme auton Ukin Teboilille ja kävimme kahvilla sorvaamassa toimintasuunnitelmaa. Kaveri soitteli parille tyypille ja yhdeltä löytyi sopivan kokoinen traileri jonka saimme vuokralle. Kävimme palauttamassa työkalut ja saimme samalla tietoa Ukin alueen saabisteista. Tässä vaiheessa olimme jo tulleet siihen tulokseen että tonnarista on kampiakselin asentoanturi hajonnut joten sellaista piti metsästää. Ensin soitin henkilölle AS joka kertoi ettei hänellä ole sopivaa anturia mutta MR:lla varmasti olisi.

Kävimme noukkimassa trailerin Laitilasta, tonnarin sen kyytiin Ukista ja suunnistimme MR:n tontille. Valtavat osavarastot hänellä ja sopiva anturi löytyi. Jutteluhetken jälkeen suunnistimme kohti Ihodea ja korjaamoa.

Kuva

Kuva

Auto ylös, etumatkustajan pyörä ja sisälokasuoja pois, moniurahihna huitsin nevadaan ja kappas, kampiakselin hihnapyörän pultti oli sormikireydellä ja itse pyörä oli halki.

Kuva

Tässä vaiheessa iltaa kello huiteli jo iltayhdeksää mutta uskalsin soittaa MR:lle uudestaan ja häneltä löytyi sopiva hihnapyörä+kiila. Ajelimme taas vaihtamaan osia ja pienen rupatteluhetken jälkeen lähdimme jatkamaan harjoituksia. Kiilaa ei saatu vaihdettua tähän hätään mutta uusi hihnapyörä paikoilleen, pulttimopolla kiinni ja lujaa, testistartti ja tonnari heräsi henkiin. Sitten vain kasaus ja kaikki oli taas ok.

Kello oli lopulta yhdentoista paikkeilla kun saimme homman kasaan ja pääsin lähtemään yöpaikkaa kohti.


Eli, kiitokset kuuluvat seuraaville:

SV ja korjaamo http://www.speedzterinpaja.fi/
MS
AS
MR

Tiedätte keitä olette.
Viimeksi muokannut Mawerick, Su Huhti 06, 2008 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Julkiset kiitokset

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Jotta näin. Aiheesta juttu seuraavaan lehteen?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Julkiset kiitokset

Viesti Kirjoittaja suapas »

Hienoa toimintaa :!: Linnaan koko porukka..... Siiis pressan :D
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Julkiset kiitokset

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

No jo on...enpä ole ennen kuullut tuon hihnapyörän halkeavan. Kaikkea sitä vanhoilla päivillään kuulee.
Saab 9-5 2,0t -1999
Reetu

Re: Julkiset kiitokset

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Juu... Kyllä halkeaa, kokemusta on ja syy on kun jotkut "ranettajat" eivät laita hihnapyörää oikein paikoilleen, esim. kampiakselin stefan vaihdon jälkeen , vaan tukkivat summassa hihnapyörän paikoilleen jolloin kiila halkaisee hihnapyörän.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Julkiset kiitokset

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Reetu on ihan oikeassa, toi on nyt mennyt multa kahdesti ja ainakin ekalla kerralla syy oli se ettei hihnapyörän pultti ollut tarpeeksi kireällä. Pultti vedettiin nyt todella tiukkaan.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Julkiset kiitokset

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kuinkas tuossa, ottiko kampiakselin "stefa" kipeää, tuo haljennut pintahan on juuri se jota tiivisteen huuli lipoo?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Julkiset kiitokset

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Stefa vuotaa kyllä hieman ja vaihdetaan kun vaan ehditään, muuten näytti ehjältä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Julkiset kiitokset

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Siksi tämä :saab: -yhteisö voikin hyvin.
Meille jokaiselle saadaan heti, apuja, edullisia varaosia ja hyviä neuvoja :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Julkiset kiitokset

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Anytime, kiitoksia :)

Edit: ES:n kärry näköjään. On ollut minullakin lainassa :D
900C -86
Vastaa Viestiin