Mistähän voisi vikaa ruveta etsimään kun joskus ajotieturin näyttö, sisävalot ja ajovalot "vilkkuvat" (himmenee, kirkastuu, himmenee, kirkastuu...) Mittariston valot ajotieturin näyttöä lukuunottamatta loistavat tasaisesti.
Vika ilmenee ajoittain ja katoaa itsekseen. Jännitteensäädin laturiin on vaihdettu vasta eikä se tuonut apua tähän ongelmaan. Onko laturissa kenties jotain muuta vialla, vai onko kyseessä maadoitusvika Onko kenelläkään kyseisestä ongelmasta kokemuksia - jos on, niin vinkit olisi tarpeen...
"Vilkkuvat" valot
"Vilkkuvat" valot
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Siis vaikuttaako tämä LDR-vastus ajovaloihinkinMimmi kirjoitti:Kellossa oleva LDR-vastus peikkoilee. LDR on kellon "silmässä".
Helpommalla pääset vaihtamalla kellon.
Sen olen ymmärtänyt, että kellon "silmä" vaikuttaa EDU:n valaistukseen, mutta miten se liittyy sisävaloihin ja ajovaloihin
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: "Vilkkuvat" valot
Kaivoin tämän vanhan jutun esiin ku tuli vihdoin tämäkin onkelma paikallistettua ja korjattua . Uskomatonta, mutta totta - vika oli siinä vasta vaihdetussa jännitteensäätäjässä . Nyt ostin boschin alkuperäisen jännitteensäätäjän ja valojen vilkkuminen loppui. Mitattiin lataus, joka heittelehti 13-17 voltin välillä "vanhalla" jännitteensäätäjällä. Auton "kompuutteri" näytti normaalia, eli 13,8-14,3 V.toni1976 kirjoitti:Jännitteensäädin laturiin on vaihdettu vasta eikä se tuonut apua tähän ongelmaan. Onko laturissa kenties jotain muuta vialla, vai onko kyseessä maadoitusvika Onko kenelläkään kyseisestä ongelmasta kokemuksia - jos on, niin vinkit olisi tarpeen...
Nyt tällä uudella jännitteensäätäjällä (auton näytön mukaan) lataus kuormituksesta riippuen 13,4-13,9V, todellisuudessa se pyöri 14 ja 15 V välimaastossa kun mittareilla katottiin.
Ei siis aina kannata näköjään luottaa noihin tarvikeosiin. Näköjään voipi olla viallinen jo ostaessa
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
juup.. minullakin loppui auton laturista hiilet ja ei kun kauppaan, tyrkyllä oli tarvike säädintä, mutta BOSCH vei voiton.
hinta orkkis säädin 28.- euroo.
tarvike 23.- euroo.
Nyt lataa taas...
hinta orkkis säädin 28.- euroo.
tarvike 23.- euroo.
Nyt lataa taas...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Ite ostin Boschin hiili/säädinmokkulan pari päivää sitten hintaan tasan 20 euroa...9000CD23T kirjoitti:juup.. minullakin loppui auton laturista hiilet ja ei kun kauppaan, tyrkyllä oli tarvike säädintä, mutta BOSCH vei voiton.
hinta orkkis säädin 28.- euroo.
tarvike 23.- euroo.
Nyt lataa taas...
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Ei lataa ollenkaan
Voisiko vika olla tarvike säätimessä kun ei lataa ollenkaan?
Radio oli jäänyt päälle tonnariin ja latasin sen autolaturilla, mutta en muistanut irrottaa plussa johtoa akusta...
Ostin Pihlajamäen varaosaliikkeestä alle 10e säädin paketin eikä auttanut mitään.
Laturin irrottaminen ja tutkiminen näyttää aika vaikealta.
Pystyykö sisällä olevia diodeja tutkimaan ja uusimaan?
Radio oli jäänyt päälle tonnariin ja latasin sen autolaturilla, mutta en muistanut irrottaa plussa johtoa akusta...
Ostin Pihlajamäen varaosaliikkeestä alle 10e säädin paketin eikä auttanut mitään.
Laturin irrottaminen ja tutkiminen näyttää aika vaikealta.
Pystyykö sisällä olevia diodeja tutkimaan ja uusimaan?
Otin irti muoviset sisälokasuojat ja siinähän laturi näkyi suhteellisen hyvin.
Alapuolen mutterin saa varmaankin helposti irti mutta minne ylempi kiinnitys menee? Täytyykö ohjaustehostimen pumppukin ottaa irti??
(Laturin kyljessä näkyi päällepäin niin paljon "vasaran" iskuja ja öljyä oli valunut kärjille että haluan ottaa irti laturin)
Alapuolen mutterin saa varmaankin helposti irti mutta minne ylempi kiinnitys menee? Täytyykö ohjaustehostimen pumppukin ottaa irti??
(Laturin kyljessä näkyi päällepäin niin paljon "vasaran" iskuja ja öljyä oli valunut kärjille että haluan ottaa irti laturin)