Paljonko kansiremontti maksaa?
Kannentiiviste vuotaa/kansi halki???
Kannentiiviste vuotaa/kansi halki???
Pakokaasu on koneen lämmettyä "valkoista" ja kun kaasua painaa, roiskii myös vettä pakoputkesta.
Paljonko kansiremontti maksaa?
Paljonko kansiremontti maksaa?
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Sotkeeko vielä vesiä ja öljyjä keskenään, eli onko öljytikku maitomaisen töhnän peitossa tai nesteet öljyisiä? Entä häviääkö jäähdytinnesteitä kuinka kovalla tahdilla?
Kansiremonttihan ei maksa juuri mitään, jos itse tekee ja etenkin jos ei ole kuin tiiviste mennyt
Tiivisteet kustantaa muutaman hassun kympin ja kannen plaanaus ja murtumien tarkistus alle 100€ jossain alan pajalla. Se on sitten eri asia jos on kansi halki...
Kansiremonttihan ei maksa juuri mitään, jos itse tekee ja etenkin jos ei ole kuin tiiviste mennyt
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tuosta vielä jäi mainitsematta paineen kertyminen jäähdytysjärjestelmään.
Omassa pysyi öljyt siistinä ja nesteet kirkkaina, ei käynyt kylmästartissa kolmella, ei hukannut vettä tms. Ja silti tuli vedet perjantaina reissussa korkin välistä ulos ja alkoi valkoinen savutus pikkukierroksilla.
Pakokaasut oli jo pitkään vähän imelänpuoleiset, mutta oli vaikea verrata mihinkään. Ei mitenkään erityisen valkoista tai märkää.
Omassa pysyi öljyt siistinä ja nesteet kirkkaina, ei käynyt kylmästartissa kolmella, ei hukannut vettä tms. Ja silti tuli vedet perjantaina reissussa korkin välistä ulos ja alkoi valkoinen savutus pikkukierroksilla.
Pakokaasut oli jo pitkään vähän imelänpuoleiset, mutta oli vaikea verrata mihinkään. Ei mitenkään erityisen valkoista tai märkää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Öljy on öljyä ja jäähdytysvesi jäähdytysvettä.
Eikä ainakaan tupsauttele vettä pihalle.
Aikaisemmin oli vuotava kenno, joka kulutti vettä...
Jos kansi joudutaan oikaisemaan, joutuuko jakopään purkamaan pois?
Montako tuntia kansiremonttiin menee ammattitaitoisella pajalla?
Edit:
Ainoa asia mikä huolestuttaa, on juuri tuo pakokaasun väri ja veden roiskiminen pakoputkesta, kun antaa enemmän kaasua.
Eikä ainakaan tupsauttele vettä pihalle.
Aikaisemmin oli vuotava kenno, joka kulutti vettä...
Jos kansi joudutaan oikaisemaan, joutuuko jakopään purkamaan pois?
Montako tuntia kansiremonttiin menee ammattitaitoisella pajalla?
Edit:
Ainoa asia mikä huolestuttaa, on juuri tuo pakokaasun väri ja veden roiskiminen pakoputkesta, kun antaa enemmän kaasua.
Kyllä kannen saa auki jakopäätä avaamatta.
Työaika-arvio mun ilmastoidulle 2,0 87-turboautomaatille oli 6-7 tuntia.
Itse korjaamisen vaihtoehto tuli melko tarkkaan pois suljettua kun auto hajosi 500 km päässä kotoa. Kannessa oli joku halkeaman näköinen, nyt odotellaan vuotokokeen tuloksia.
Työaika-arvio mun ilmastoidulle 2,0 87-turboautomaatille oli 6-7 tuntia.
Itse korjaamisen vaihtoehto tuli melko tarkkaan pois suljettua kun auto hajosi 500 km päässä kotoa. Kannessa oli joku halkeaman näköinen, nyt odotellaan vuotokokeen tuloksia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tonnareista mitään ymmärrä, mutta kyllä satkussakin on tullut joskus vettä pakoputkesta kylmällä koneella. Litrasta bensaa tulee kaiketi desi vettä palaessaan. Kyllä putkesta siis voi vettä tulla jonkinverran, ilman että kansipahvi vuotaisi.Ainoa asia mikä huolestuttaa, on juuri tuo pakokaasun väri ja veden roiskiminen pakoputkesta, kun antaa enemmän kaasua.
Asiahan on helppo tarkistaa häviääkö nestettä paisarista. Tai tuleeko paisariin kuplia.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Ehkä turhaan huolestuin
No, moottorin lämmitin n.10km ajolla ja annoin seistä sen jälkeen ½ tuntia. Sitten lämmitin paikallaan uudelleen.Teemu kirjoitti:Tonnareista mitään ymmärrä, mutta kyllä satkussakin on tullut joskus vettä pakoputkesta kylmällä koneella. Litrasta bensaa tulee kaiketi desi vettä palaessaan. Kyllä putkesta siis voi vettä tulla jonkinverran, ilman että kansipahvi vuotaisi.Ainoa asia mikä huolestuttaa, on juuri tuo pakokaasun väri ja veden roiskiminen pakoputkesta, kun antaa enemmän kaasua.
Asiahan on helppo tarkistaa häviääkö nestettä paisarista. Tai tuleeko paisariin kuplia.
Mahtoi olla vain kondensaatiovettä... Korjatkoot viisaammat jos helpotukseni on väärä...
Terv. toinen Teemu
P.S. Tarkkailen tilannetta, kiitoksia kiinnostuksesta.
Re: Ehkä turhaan huolestuin
Kansipahvin taitaa saada tosiaan helposti kuvittelemalla rikki, ilmeisesti "varmoja" tunnusmerkkejä ovat:
-Käynnistyy kolmella/kahdella aamuisin
-Hävittää nestettä nopeasti
-Öljytikkuun majoneesia
-Reippaasti kuplia paisuntasäiliöön/haisee pakokaasulle/antaa CO-lukemia mitattaessa pakokaasut korkista
-Osa tulpista täysin puhtaita
Esa
-Käynnistyy kolmella/kahdella aamuisin
-Hävittää nestettä nopeasti
-Öljytikkuun majoneesia
-Reippaasti kuplia paisuntasäiliöön/haisee pakokaasulle/antaa CO-lukemia mitattaessa pakokaasut korkista
-Osa tulpista täysin puhtaita
Esa
Omassa tonnarissa vesilämmitetty huohotinputki alkoi vuotamaan vettä turboon, ihmettelin kaikkien tulppien puhtautta ja meni hetki ennen kun tajusin syyn nestehukkaan. Ilmeisesti valmistaja on halunnut vanhankin tonnarin kirmaavan uuden lailla ajoittamalla automaattisesti syntyvän vesiruiskutuksen seitsämäntoista vuotiaaseen autoon

Mulla oli kaikki tulpat samannäköisiä, kun oli vuotanut tasaisesti kaikkiin sylintereihinmcfeast kirjoitti:Kansipahvin taitaa saada tosiaan helposti kuvittelemalla rikki, ilmeisesti "varmoja" tunnusmerkkejä ovat:
-Reippaasti kuplia paisuntasäiliöön/haisee pakokaasulle/antaa CO-lukemia mitattaessa pakokaasut korkista
-Osa tulpista täysin puhtaita
Ihmeen löysän tuntuinen on nyt ylävesiletku ajon jälkeen, kun ei enää lainkaan pukkaa painetta jäähdytysjärjestelmään
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: jos ei
Kyllä siinä sen verran painetta on että ajon jälkeen kone sammuksista voi kuunnella pihinää paisuntasäiliön korkin juuresta, mutta ennen oli yläletku kova ja turvoksissa paineesta.YKÄ kirjoitti:jos ei ole jäädydysjärjestelmässä painetta niin siinä on sitten vuoto!!!
Nyt on kiusana täristävä hutera tyhjäkäynti, notkahtelee todella alas kun kompura pysähtyy tai vaihtaa automaattivaihteen vapaalle. Kerran sammui jo risteyksessä, kaksi kertaa R:lle vaihtaessa parkkiin peruuttamista varten. CO tyhjäkäynnillä oli vähän yli kaksi, säädettiin alle kahteen, HC 200 tienoilla.
Tulpat on NGK BCP7ES, vaihdettu 600 km ennen vesien menoa viikko sitten, ei vaihdettu vielä uudestaan. Saattaa olla, että ahtopainemittari näyttää tyhjäkäynnillä hiukan vähemmän alipainetta kuin ennen, mutta tästä ei varmuutta. Starttipilotin suihkiminen konehuoneessa ei tuottanut havaintoja.
Ennen remonttia tyhjäkäynti oli tasaista, kone ei juuri tärissyt käydessä, nyt heiluu silminnähtävästi.
Kulkee normaalisti ja ahtaa hyvin. Tyhjäkäynnin notkahdukset vaan kiusaavat.
Tarkastan läppäkotelon asentokytkimen ja vaihdan tulpat seuraavaksi.
Muita ehdotuksia? Potilas on siis automaattivaihteinen 9000 Turbo -87.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: jos ei
VJ-kansi, tulpanjohdot?jus kirjoitti:
Ennen remonttia tyhjäkäynti oli tasaista, kone ei juuri tärissyt käydessä, nyt heiluu silminnähtävästi.
Kulkee normaalisti ja ahtaa hyvin. Tyhjäkäynnin notkahdukset vaan kiusaavat.
Tarkastan läppäkotelon asentokytkimen ja vaihdan tulpat seuraavaksi.
Muita ehdotuksia? Potilas on siis automaattivaihteinen 9000 Turbo -87.
ja jos tyhjäkäynti on liian pienellä tai melkein sammuessa kierroksia tulee sitten oikein kunnolla, niin tyhjäkäyntimoottori..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Kaasuläpän vaimennin oli ehkä hiukan liian pitkällä, säädin varmuuden vuoksi heikommaksi.
Paisuntasäiliön korkkia ihmettelin, tuntuu että se ei ole tiivis. Korkissa on kaksi nyppylää sisäpuolella. 1) näyttää takaiskuventtiililtä joka mahdollistaa ilman imeytymisen korkin läpi säiliöön, nyppylää voi vetää muutaman millin ulos paikaltaan. 2) Ylipaineventtiili? on upoksissa korkin mustan muovisen välikannen nystyrän sisällä, näkyy vaan vaalea tiivistelevy, jonka keskellä tappi.
Kun tuohon 2) tiivistelevyn nystyrän aukkoon puhaltaa, tuntuu virtaavan läpi turhan kevyesti, ei varmaankaan pysty pidättelemään speksin mukaista ~0,9 - 1,2 bar painetta. Samanlainen tirisevä ääni kuuluu jos laittaa korkin kiinni ja puristaa ylävesiletkusta.
Haluaisikohan joku käydä vertaamassa oman korkkinsa käyttäytymistä?
Tulppia ei tullut vielä hankittua kun Metallica-ruuhka iltapäivällä vei loputkin käyntivikaisella autolla ajohalut.
Paisuntasäiliön korkkia ihmettelin, tuntuu että se ei ole tiivis. Korkissa on kaksi nyppylää sisäpuolella. 1) näyttää takaiskuventtiililtä joka mahdollistaa ilman imeytymisen korkin läpi säiliöön, nyppylää voi vetää muutaman millin ulos paikaltaan. 2) Ylipaineventtiili? on upoksissa korkin mustan muovisen välikannen nystyrän sisällä, näkyy vaan vaalea tiivistelevy, jonka keskellä tappi.
Kun tuohon 2) tiivistelevyn nystyrän aukkoon puhaltaa, tuntuu virtaavan läpi turhan kevyesti, ei varmaankaan pysty pidättelemään speksin mukaista ~0,9 - 1,2 bar painetta. Samanlainen tirisevä ääni kuuluu jos laittaa korkin kiinni ja puristaa ylävesiletkusta.
Haluaisikohan joku käydä vertaamassa oman korkkinsa käyttäytymistä?
Tulppia ei tullut vielä hankittua kun Metallica-ruuhka iltapäivällä vei loputkin käyntivikaisella autolla ajohalut.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00