ilmastoinnin letkun vaihto operaatio

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"

ilmastoinnin letkun vaihto operaatio

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

tuli tässä mieleen ,sellainen asia että kun vaihdan ilmastoinnin letkut , voinko kiristää liian kireälle / löysälle esim lauhduttimen liitos kappaleeseen ja aiheuttaa vuotavan liitoksen , mikä olis nyrkki sääntö letkujen asennuksen suhteen / ohje , vai pitääkö asennuttaa ilmastointi liikkeessä koko letku ,eikä yrittää itse , ei kuitenkaan olis pahan näköinen rasti vaihtaa ,ja lauhduttimeltakin irtos hyvin letkut , ettei tullet kierteet mukaan ,, 8O
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Re: ilmastoinnin letkun vaihto operaatio

Viesti Kirjoittaja peinu »

Itse tulppaisin esim. teipillä kaikki avoinaiset osat, asentaisin kaikki letkut, kuivaimen ja lauhduttimen kennon paikalleen, mutta en kytkisi niitä kiinni ja jättäisin ne tulpatuksi. Näin säästyisi ainakin siltä yllätykseltä, että jos joku letku/kenno ei lähde ehjänä irti, niin ei tarvitse viedä uudestaan. Ilmastointihuollossa katovat, että o-enkaato ovat oikein ja oikenlaiset. Kytkennät öljytään sitä varten tarkoiteltulla aineella ennen alipaineistusta ja täyttöä.

Itse ilmastointihuollossa kysyessäni, neuvoivat että mieluummin laita osat itse, heitä ei kiinnosta alkaa rikkomaan minun autosta kaikenmaailman muovinippeliä, mitä heillä ei sitten ole saannilla. Kysyin, että mitäpä jos ilmaa joutuu putkiin, että mitäpä se kuivain tykkää siitä, niin ei se nyt niin muutaman tunnin päälle ole... :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ruttunen
"Hirsch"

Re: ilmastoinnin letkun vaihto operaatio

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

ilmastointi toimii hienosti kyllä ammattilaiset osaa laittaa kuntoon , eräs asia joka mietityttää on kummalle puolelle pitäs tiputella vettä auton alle mikä tulee höyrystin putkesta " ajattelin ettei poisto putki olis tukossa ja onko vakavaakin jos vesi jää tukkeutuneeseen putkeen..mistä rupea tunkee ulos :( eikös siellä pitäs jokin putki olla josta kosteus poistuu :arrow:
Vastaa Viestiin