Joo,
eli jatketaan tyhmiä kysymyksiä, laitanpa saman tien useamman samaan viestiin..
eli siis ostoaikeissa oon(tahtoo turrrrrbon ) => mites koeajolla pitäis ahtopaineiden käyttäytyä? tasaseen nousta kunnes vaihtaa isommalle jolloin käy alempana jne? Entäs tyhjäkäynnillä missä kohtaa viisarin pitäis pysyä=noin keskellä? muuta huomioitavaa turbon suhteen?
Sitten tomaatti, onko muuta kuin "jouheva toiminta"-määritelmää mihin kiinnittää huomiota koeajolla? Kun parkissa vaihtaa pakille, lienee pieni viive ja nytkähdys ihan asiaankuuluvaa? kiihdyttäessä-tasakaasulla/talla pohjaan-huomioitavat seikat?
Entäpäs sitten noin 87-92 mallien ABS:ien toimintavarmuus/ testimahdollisuudet edelleen samassa koeajotilanteessa?
ja taas jossitellaan, JOS abs:t menee rikki, niin meneekö ongelma maton alle ottamalla sulakkeita pois(katsastus-meneekö läpitte)
Ja samaa latua- automaattisen ilmastoinnin testaus on aika loogista, mutta esim. rikki mennessään saako ilmastointia "pois päältä" ottamalla sulakkeita pois tms. eli saako sen ns. normaalille puhallukselle... (econ=onko silloin ilmastointi pois päältä??)
VIELÄ lisää, sattuu olemaan nykysessä tonnarissa (87 ei turrrboa)ihan komiat aluvanteet (15"), mihin mallivuoteen asti nuo menee tonnareihin alle, ja onko turbojen /ei-turbojen suhteen eroja?
Edelleen kiitän jo etukäteen kaikkia vastaavia, olen seuraillut tätä palstaa jo pitemmän aikaa ja täytyy sanoa että vaikka saabismi on sairaus, se saattaa onneksi kaikki samanhenkiset yhteen joten kehtaan kysellä täällä näin aloittelijana ihan tyhmiäkin...
lisää kysymyksiä 9000:sta
lisää kysymyksiä 9000:sta
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: lisää kysymyksiä 9000:sta
Itellä ollu automaatti ilmastointi pois käytöstä puoli vuotta ei lähde kompura käyntiin kun ei ilmastoinnin nesteissä tarpeeksi painetta eli siellä on painekytkin estämässä "kuivana" käynninJukkis kirjoitti:Joo,
Ja samaa latua- automaattisen ilmastoinnin testaus on aika loogista, mutta esim. rikki mennessään saako ilmastointia "pois päältä" ottamalla sulakkeita pois tms. eli saako sen ns. normaalille puhallukselle... (econ=onko silloin ilmastointi pois päältä??)
VIELÄ lisää, sattuu olemaan nykysessä tonnarissa (87 ei turrrboa)ihan komiat aluvanteet (15"), mihin mallivuoteen asti nuo menee tonnareihin alle, ja onko turbojen /ei-turbojen suhteen eroja?
...
turboissa on ihan sama jako, -89 tubossa satkun alla olleet 16 tuumaset ja käsittäkseni sopii mallisarjan loppuun asti kun jako ainakin sama 9000 sarjan loppuun
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
ABS ei tarvitse toimia katsastuksessa jos rekisteriotteessa lukee "vaihtoehtoinen lukkiutumaton jarrujärjestelmä" (vanhemmissa tonnareissa)
Varoitusvalo ei saa kuitenkaan palaa katsastuksessa.
Laatikosta kannattaa kuunnella kuuluuko epämääräisiä ääniä,
tarkastaa onko öljynpinta oikea ja että öljy on kirkkaan punaista,
likaantunut tökötti merkitsee monesti tomaatissa remonttia.
(Älä hämäänny kun otat tikun ensikerran irti, tikun pää on musta ja näyttää että öljy on likaista, vaikka ei olekkaan. Väri selviää paperilla pyyhkäisemällä)
P asennon lukko menee kanssa helposti, voi testata
alamäkeen pysyykö auto paikallaan.
Varoitusvalo ei saa kuitenkaan palaa katsastuksessa.
Laatikosta kannattaa kuunnella kuuluuko epämääräisiä ääniä,
tarkastaa onko öljynpinta oikea ja että öljy on kirkkaan punaista,
likaantunut tökötti merkitsee monesti tomaatissa remonttia.
(Älä hämäänny kun otat tikun ensikerran irti, tikun pää on musta ja näyttää että öljy on likaista, vaikka ei olekkaan. Väri selviää paperilla pyyhkäisemällä)
P asennon lukko menee kanssa helposti, voi testata
alamäkeen pysyykö auto paikallaan.
9000 CD 2.3 -90
moro
tomaatin öljymäärä pitää mitata kun moottori on lämmin ja käy eli vaihde on P tai N. Luultavasti ainakin lootan tukikumi on vaihtokunnossa, ei saa motonetistä ja muistaakseni kustantaa noin 60e.
Ei noitten ilmastointien kanssa tartte mitään sulaketemppuja, econ asennossa kompura on poissa pelistä. Kantsii turbossa tsekata pakosarjan ja ahtimen pakopuolen kunto ettei oo halkeemia.
tomaatin öljymäärä pitää mitata kun moottori on lämmin ja käy eli vaihde on P tai N. Luultavasti ainakin lootan tukikumi on vaihtokunnossa, ei saa motonetistä ja muistaakseni kustantaa noin 60e.
Ei noitten ilmastointien kanssa tartte mitään sulaketemppuja, econ asennossa kompura on poissa pelistä. Kantsii turbossa tsekata pakosarjan ja ahtimen pakopuolen kunto ettei oo halkeemia.