Mitäs viisaammat sanoo, onko sisemmän vetonivelen malja saanut siipeensä kun siitä oli suojakumi mennyt rikki (=kävi kuivana) ja nyt kiihdytettäessä auto täristää aika paljon? Samoin yli 130 vauhdissa tai lievästi oikealle käännettäessä (veto päällä) tuntuu ettei kaikki ole kunnossa etupäässä.
Onko -91 2.3 t automaatissa nuo nivelten maljat molemmilla puolin samanlaiset (EPC:ssä eri numerot) ja onko paha homma vaihtaa nuo keskenään jos ovat samanlaiset? Kannattanee vaihtaa samalla nuo kuulalaakerit ja stefat vai?
Sisempi vetonivelkö???
Riippuu kumpi puoli
Kumman puolen vetonivel mahtaa olla kyseessä? Apukusken puolen sisempi vetonivel ei ole laatikossa kiinni vaan on erillisen akselin päässä. Ne eivät ole keskenään vaihtokelpoiset, vaan pitää hommata uusi. Muistaakseni 2.3:ssa on isommat vetonivelet kuin 2.0:ssa, joten pitää hommata tilalle myös samanlainen (purkaamoilla 2.0 enemmän). Oletko varma, että vetoakselin malja on kulunut? Saattaa olla myös vetonivelen rulla laakerit kärsineet kuivuudesta?
Itse en lähtisi ainakaan laakerin vaihtoon, koska sen jälkeen tarvinnee säätää tasauspyörästön välykset kohdalleen. En ihan tarkkaan tiedä rakennetta, mutta stefan vaihto ei käsittääkseni vaikuta tasauspyörästön välyksiin.
Itse en lähtisi ainakaan laakerin vaihtoon, koska sen jälkeen tarvinnee säätää tasauspyörästön välykset kohdalleen. En ihan tarkkaan tiedä rakennetta, mutta stefan vaihto ei käsittääkseni vaikuta tasauspyörästön välyksiin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Ruisku"
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10
Kuskin puoleinen nivel on kyseessä. Miten tuon maljan kuluminen on havaittavissa? Pitääkö siellä olla ihan selvät "kolot" että se on vaihtokunnossa? Mitenkäs tuo "uusi" tripoidi istuu vanhaan maljaan vai täytyykö vaihtaa malja myös? Autolla on ajettu 290 tkm; millä kilometrimäärillä nuo maljat yleensä on ollut vaihtokunnossa?