moi
pääseekö kojelaudan yläosan poisottamalla myös kiinni piktogrammin ja kulutus/voltti/lämpö mittarin valoihin vai pitääkö purkaa enemmänkin ?
9-5 Nordic
Mittarivalojen vaihto
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Mittarivalojen vaihto
MB 220 cdi A vm 2013
Re: Mittarivalojen vaihto
Mittaristo täytyy irroittaa. Se on kahdella ruuvilla kiinni. Kun nostat mittaristoa pois niin ota ajoissa sen alaosasta kaksi kumia talteen ennen kuin ne putoavat jonnekin hyvin ahtaaseen paikkaan.
Mittaristoon menee seitsemän johtoliitintä. Piktogrammin (?) liitin on kinkkisin. Se irroitetaan toisesta päästä ja käännetään tarpeeksi (~90 astetta) jolloin toinenkin pää irtoaa. Liittimien lisäksi mittaristoon menee ahtopainemittarin letku.
Näin ainakin -91 turbossa.
Mittaristoon menee seitsemän johtoliitintä. Piktogrammin (?) liitin on kinkkisin. Se irroitetaan toisesta päästä ja käännetään tarpeeksi (~90 astetta) jolloin toinenkin pää irtoaa. Liittimien lisäksi mittaristoon menee ahtopainemittarin letku.
Näin ainakin -91 turbossa.
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Mittarivalojen vaihto
Just joo. Täytyy ajella ilman valoja; ainakin kesän. Kiitos vastauksesta.
MB 220 cdi A vm 2013
Re: Mittarivalojen vaihto
10min homma niin mittaristo on kädessä, ei kannata noin pienen vaivan vuoksi jättää lamppuja vaihtamatta.9-5 Nordic kirjoitti:Just joo. Täytyy ajella ilman valoja; ainakin kesän. Kiitos vastauksesta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Mittarivalojen vaihto
Noin olettaen, jotta tarvittavat työkalut (sormet ja torx avainsarja) löytyy läheltä, eikä jostain tallinperukoilta roinalootasta.ng900aero kirjoitti: 10min homma niin mittaristo on kädessä, ei kannata noin pienen vaivan vuoksi jättää lamppuja vaihtamatta.
(Varsinkin ne sormet )
Ja uudemmissa ainakin akkukkapeli irti ennen ko. toimenpidettä, ja kiinni vasta kun on kojelaudan kansi paikallaan (ja tietenkin kaikki liittimen mittaristossa kiinni).
Muuten tulee Tehc2 keikka, jos joku vaikka kääntää virta-avaimesta, kun on mittariston (EDU:n liittimet irti).
T: 13
Re: Mittarivalojen vaihto
Ihan nakkisormilla onnistuu kyllä, sormin mahtuu hyvin irrottamaan ne mittariston takana olevat liittimet. Juu, ja virta-avain ainakin pois lukosta, taitaa ainoa hermostuva asia olla airbagin valo, boksi kun rupeaa herjaamaan jos virrat on käyneet päällä, eikä bagin valo ole palanut (siis jos on sen johtoliitin ollut irti).Kurko kirjoitti:Noin olettaen, jotta tarvittavat työkalut (sormet ja torx avainsarja) löytyy läheltä, eikä jostain tallinperukoilta roinalootasta.ng900aero kirjoitti: 10min homma niin mittaristo on kädessä, ei kannata noin pienen vaivan vuoksi jättää lamppuja vaihtamatta.
(Varsinkin ne sormet )
Ja uudemmissa ainakin akkukkapeli irti ennen ko. toimenpidettä, ja kiinni vasta kun on kojelaudan kansi paikallaan (ja tietenkin kaikki liittimen mittaristossa kiinni).
Muuten tulee Tehc2 keikka, jos joku vaikka kääntää virta-avaimesta, kun on mittariston (EDU:n liittimet irti).
T: 13
Ne mittariston alatukikumit kannattaa noukkia talteen ennenkuin nostaa mittarin lopullisesti pois paikaltaan. Ja pikaliman kanssa takaisin paikoilleen (siis tulee liimata mittariin).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98