!ONGELMA!
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 11:26
!ONGELMA!
Moro.
Mulla palaa 9000 turbo 89-:sessa saabissa toi check engine valo, kattelin käyttöohjekirjaa ja siinä luki että se liittyy sytytykseen tai polttoaine järjestelmään.
Todettiin äsken että polttoaine pumppu pitäisi vaihtaa.
Itse tallustelen turussa. Löytyisikö mitään paikkaa läheltä missä voisi vaihtaa???
Tai olisiko mitään muita ehdotuksia?
Mulla palaa 9000 turbo 89-:sessa saabissa toi check engine valo, kattelin käyttöohjekirjaa ja siinä luki että se liittyy sytytykseen tai polttoaine järjestelmään.
Todettiin äsken että polttoaine pumppu pitäisi vaihtaa.
Itse tallustelen turussa. Löytyisikö mitään paikkaa läheltä missä voisi vaihtaa???
Tai olisiko mitään muita ehdotuksia?
Re: !ONGELMA!
Miksi, tuon valon takiako vai eikö käy enää?9000_Turbo kirjoitti:Todettiin äsken että polttoaine pumppu pitäisi vaihtaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: !ONGELMA!
CE-valohan syttyy mm. kun bensa loppuu (nerokas valo, neuvoo tarkistamaan moottorin silloin kun polttoaine loppuu ), voi hyvinkin liittyä bensapumppuun.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 11:26
Re: !ONGELMA!
Siis auto käy hyvin kunhan naftaa on yli 1/4 tankkia, mutta sitten kun menee alle 1/4 niin auto sammuu satunnaisesti mutta lähteen sitten starttauksella käyntiin. Luulisin että se on bensapumppu.
Se vielä että välillä ahtaa 0,5 bar ahdot ja välillä 1,0bar. Auto on kyllä säädetty nostamaan 1bar.
Se vielä että välillä ahtaa 0,5 bar ahdot ja välillä 1,0bar. Auto on kyllä säädetty nostamaan 1bar.
Re: !ONGELMA!
No eikös tuo viittaa enemmänkin siirtopumppuun?9000_Turbo kirjoitti:Siis auto käy hyvin kunhan naftaa on yli 1/4 tankkia, mutta sitten kun menee alle 1/4 niin auto sammuu satunnaisesti mutta lähteen sitten starttauksella käyntiin. Luulisin että se on bensapumppu.
Se vielä että välillä ahtaa 0,5 bar ahdot ja välillä 1,0bar. Auto on kyllä säädetty nostamaan 1bar.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: !ONGELMA!
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: !ONGELMA!
Bilteman pumppu toimii hyvin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: !ONGELMA!
9000_Turbo kirjoitti:Siis auto käy hyvin kunhan naftaa on yli ...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: !ONGELMA!
tolle, mutta siltikään väärä polttoaine ei kait aiheta sitä että vasta 1/4 tankillisen jälkeen alkaa krenaamaan?Tuha kirjoitti:9000_Turbo kirjoitti:Siis auto käy hyvin kunhan naftaa on yli ...
Uusi, ja tietenkin mahdollisimman halpa siirtopumppu ensin kehiin.... no oikeastaan kun pumppuhässäkkä on kädessä, niin kantsisi varmaan testata molemmat pumput suoralla akkuvirralla, jottei tule turhaan ostettua turhia osia.
Viimeksi muokannut ng900aero, To Kesä 05, 2008 09:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: !ONGELMA!
Jos autossa sattuisi olemaan erillinen siirtopumppu, sen voi testata ainakin alustavasti irrottamatta kumpaakaan pumppua.
Tankin päällä on pumpun kiinnityskauluksen ja bensa-anturin välissä johtoläpivienti tankin sisäpuolelle. Siitä menee sähköt siirtopumpulle.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... 3034_1.JPG
Irrota johto varsinaiselta pumpulta ja anna virtaa tankkiin meneviin johtoihin. Pitäisi kuulua siirtopumpun ääni. Jos ei kuulu, siirtopumppu ei toimi. Tuolloin kyllä ruiskupumppu pitää ylimääräistä meteliä vajaalla tankilla vaikka nykimistä / kenuilua ei ilmenisikään.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... index.html
Jos on yksipumppujärjestelmä, tutki siirtopumppuna toimiva ejektori.
Tonnariin kannattaa tankata bensaa eikä naftaa.
Tankin päällä on pumpun kiinnityskauluksen ja bensa-anturin välissä johtoläpivienti tankin sisäpuolelle. Siitä menee sähköt siirtopumpulle.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... 3034_1.JPG
Irrota johto varsinaiselta pumpulta ja anna virtaa tankkiin meneviin johtoihin. Pitäisi kuulua siirtopumpun ääni. Jos ei kuulu, siirtopumppu ei toimi. Tuolloin kyllä ruiskupumppu pitää ylimääräistä meteliä vajaalla tankilla vaikka nykimistä / kenuilua ei ilmenisikään.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... index.html
Jos on yksipumppujärjestelmä, tutki siirtopumppuna toimiva ejektori.
Tonnariin kannattaa tankata bensaa eikä naftaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00