!ONGELMA!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000_Turbo
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 11:26

!ONGELMA!

Viesti Kirjoittaja 9000_Turbo »

Moro.
Mulla palaa 9000 turbo 89-:sessa saabissa toi check engine valo, kattelin käyttöohjekirjaa ja siinä luki että se liittyy sytytykseen tai polttoaine järjestelmään.
Todettiin äsken että polttoaine pumppu pitäisi vaihtaa.

Itse tallustelen turussa. Löytyisikö mitään paikkaa läheltä missä voisi vaihtaa???

Tai olisiko mitään muita ehdotuksia?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: !ONGELMA!

Viesti Kirjoittaja jus »

9000_Turbo kirjoitti:Todettiin äsken että polttoaine pumppu pitäisi vaihtaa.
Miksi, tuon valon takiako vai eikö käy enää?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: !ONGELMA!

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

CE-valohan syttyy mm. kun bensa loppuu (nerokas valo, neuvoo tarkistamaan moottorin silloin kun polttoaine loppuu :D), voi hyvinkin liittyä bensapumppuun.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000_Turbo
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 11:26

Re: !ONGELMA!

Viesti Kirjoittaja 9000_Turbo »

Siis auto käy hyvin kunhan naftaa on yli 1/4 tankkia, mutta sitten kun menee alle 1/4 niin auto sammuu satunnaisesti mutta lähteen sitten starttauksella käyntiin. Luulisin että se on bensapumppu.
Se vielä että välillä ahtaa 0,5 bar ahdot ja välillä 1,0bar. Auto on kyllä säädetty nostamaan 1bar.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: !ONGELMA!

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000_Turbo kirjoitti:Siis auto käy hyvin kunhan naftaa on yli 1/4 tankkia, mutta sitten kun menee alle 1/4 niin auto sammuu satunnaisesti mutta lähteen sitten starttauksella käyntiin. Luulisin että se on bensapumppu.
Se vielä että välillä ahtaa 0,5 bar ahdot ja välillä 1,0bar. Auto on kyllä säädetty nostamaan 1bar.
No eikös tuo viittaa enemmänkin siirtopumppuun?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: !ONGELMA!

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: !ONGELMA!

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Bilteman pumppu toimii hyvin ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: !ONGELMA!

Viesti Kirjoittaja Tuha »

9000_Turbo kirjoitti:Siis auto käy hyvin kunhan naftaa on yli ...
:lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9389
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: !ONGELMA!

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuha kirjoitti:
9000_Turbo kirjoitti:Siis auto käy hyvin kunhan naftaa on yli ...
:lol:
:D tolle, mutta siltikään väärä polttoaine ei kait aiheta sitä että vasta 1/4 tankillisen jälkeen alkaa krenaamaan?
Uusi, ja tietenkin mahdollisimman halpa siirtopumppu ensin kehiin.... no oikeastaan kun pumppuhässäkkä on kädessä, niin kantsisi varmaan testata molemmat pumput suoralla akkuvirralla, jottei tule turhaan ostettua turhia osia.
Viimeksi muokannut ng900aero, To Kesä 05, 2008 09:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: !ONGELMA!

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos autossa sattuisi olemaan erillinen siirtopumppu, sen voi testata ainakin alustavasti irrottamatta kumpaakaan pumppua.

Tankin päällä on pumpun kiinnityskauluksen ja bensa-anturin välissä johtoläpivienti tankin sisäpuolelle. Siitä menee sähköt siirtopumpulle.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... 3034_1.JPG

Irrota johto varsinaiselta pumpulta ja anna virtaa tankkiin meneviin johtoihin. Pitäisi kuulua siirtopumpun ääni. Jos ei kuulu, siirtopumppu ei toimi. Tuolloin kyllä ruiskupumppu pitää ylimääräistä meteliä vajaalla tankilla vaikka nykimistä / kenuilua ei ilmenisikään.

http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... index.html

Jos on yksipumppujärjestelmä, tutki siirtopumppuna toimiva ejektori.

Tonnariin kannattaa tankata bensaa eikä naftaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin