Ohjaus ääntää käännettäessä ja on erittäin raskas ohjaus!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
makka
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 20:47
Paikkakunta: Kajaani

Ohjaus ääntää käännettäessä ja on erittäin raskas ohjaus!

Viesti Kirjoittaja makka »

Tällainen ongelma:
Moniurahihna katkesi yllättäin :roll: , joka nyt vaihdettiin, sekä myös kiristin- ja ohjainrullat. Myös vesipumppu hajosi hihnan rikkoutumisen seuraamuksena, joten nyt sekin on vaihdettu. Ääni ei kuitenkaan hävinnyt, joten ohjaustehostimenpumppu piti vaihtaa kans.

Mutta... Ohjaus ääntää vieläkin käännettäessä, paitsi kun auto on nosturilla ilmassa ja rattia kääntää, ääni häviää. Ajossa sama ääni jatkuu. Mikä voisi olla vikana? Voiko johtua öljyn määrästä tai ilmauksesta?? Voiko olla joku vika esim. hammastankoon liittyen? Viisaammat neuvokaa...

Onko merkitystä öljyllä? Tehostimeen lisätty Saabin suosittelemaa öljyä, mutta voiko laittaa mitä tahansa automaattiin tarkoitettua öljyä?? 8O
Viimeksi muokannut makka, To Kesä 05, 2008 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 2.3 GRIFFIN TURBO AUT -91
exät:
900 -87
900i 2.1 -92
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Ohjaus ääntää käännettäessä...???

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Onko öljy tehostimen säiliössä OK näköistä. Dieselissä tehostin piti kovaa ääntä, koska säiliöltä menevä imuputki vuoti ja pumppu sai ilmaa järjestelmään. Neste oli täynnä ilmakuplia, kun säiliöön katsoi auton käydessä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Ohjaus ääntää käännettäessä...???

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Onko tehostin täytetty ja ilmattu pumpun vaihdon yhteydessä ja ilmeisesti tyhjäksi päästyään niinkuin esim. Alfamerin "öljynvaihto-oppaassa" suositellaan, eli että etupää pukeilla ja auto sammutettuna käännelty pyöriä, ja lisätty nestettä tarpeen mukaan?

Tämän jälkeen vasta lasketaan auto pyörilleen ja nyt auto käynnissä aletaan kääntelemään varovasti ratista vähän kerrallaan ja pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, seuraten säiliön nestetilannetta, kuplien tuloa, ja lisäten nestettä tarpeen mukaan.

Entä kuinkas letkujen järjestys ja asento, eli onko kaikki asennettu oikein ja onko letkujen reitti ja asento sellainen että ei pääse muodostumaan minkäännäköistä mutkaa johon voisi syntyä ilmalukko järjestelmään?

Jos nämä ovat kunnossa niin itse lähtisin (taas kerran) etsimään äänen lähdettä hihnankiristimeltä tai kampuran hihnapyörän vulkanoinnilta, ovat ennenkin korahdelleet ja ulvahdelleet viallisina ollessaan ja nimenomaan kuormituksen alaisina.

Kannattaa laittaa apulainen kääntelemään rattia auto käynnissä ja seurata minkälaisia värinöitä itse hihnahässäkässä esiintyy, jos esiintyy.
Vastaa Viestiin