2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Onko odotettavissa suuria ongelmia kun asentelen koneen takaisin paikalleen? On nimittäin kone tuossa irrallaan mitä pitäis remontata, ja sattuis löytymään 2.1 kansi ja imusarja.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Kansi sopii,imusarja ei !
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Eläs höpötä, kaiken saa sopimaan. Tässä tapauksessa imusarjan saa luultavasti sopimaan poistamalla ilmastoinnin rojut (höyrystin yms.) ja loveamalla akvaarion valerintapellin. Hyöty ja järki onkin sitten toinen juttu.ecopower kirjoitti:Kansi sopii,imusarja ei !
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Oon aina elänyt semmosessa uskossa, ette se olisi vähän parempi virtaamaan kuin tuo normi 9000 imusarja? Jos ei muuta etua ole, niin suuttimet on ainakin helppo vaihtaa kun tulee pääly puolelle.Tobbana kirjoitti:Hyöty ja järki onkin sitten toinen juttu.ecopower kirjoitti:Kansi sopii,imusarja ei !
-Sami
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Vapaastihengittävässä 900:ssa yhteenlaskettu tehonlisäys 2,0 -> 2,1 oli 12 hv seuraavilla muutoksilla (jos en nyt kovin väärin muista):Tapsa84 kirjoitti:Oon aina elänyt semmosessa uskossa, ette se olisi vähän parempi virtaamaan kuin tuo normi 9000 imusarja? Jos ei muuta etua ole, niin suuttimet on ainakin helppo vaihtaa kun tulee pääly puolelle.Tobbana kirjoitti:Hyöty ja järki onkin sitten toinen juttu.
-Sami
- melkein 1,5 dl isompi iskutilavuus
- paremmin hengittävä kansi
- paremmin hengittävät pakosarja, pakoputkiston alkupää ja katalysaattori
- eri ruisku
- eri ilmanpuhdistin
- tuo paremmin hengittävä (vs. og 900 2,0) imusarja
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Sama jo laitella lyhytlohkon kansi (Trionic5) ja samaisen koneen imusarja. Tuo kansi virtaa paljon paremmin kuin pitkälohkon 2.1/2.3-kansi ja imusarjassa suuttimet yläpuolella. Pientä askartelua lyhytlohkokannen sovittaminen b201/b202-lohkon niskaan toki vaatii, mutta tehtävissä, haulla löytyy tuolta projektiosiosta tietoutta enemmän tästä modifikaatiosta.Tapsa84 kirjoitti:Oon aina elänyt semmosessa uskossa, ette se olisi vähän parempi virtaamaan kuin tuo normi 9000 imusarja? Jos ei muuta etua ole, niin suuttimet on ainakin helppo vaihtaa kun tulee pääly puolelle.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Onko kukaan käyttänyt näitä kansia virtauspenkissä? Puhutaanko nyt suurestakin erosta vai sellaisesta jonka saisi pienellä kanavien siistimisellä irti tuosta 2.1:n kannesta?Tobbana kirjoitti:Sama jo laitella lyhytlohkon kansi (Trionic5) ja samaisen koneen imusarja. Tuo kansi virtaa paljon paremmin kuin pitkälohkon 2.1/2.3-kansi ja imusarjassa suuttimet yläpuolella. Pientä askartelua lyhytlohkokannen sovittaminen b201/b202-lohkon niskaan toki vaatii, mutta tehtävissä, haulla löytyy tuolta projektiosiosta tietoutta enemmän tästä modifikaatiosta.Tapsa84 kirjoitti:Oon aina elänyt semmosessa uskossa, ette se olisi vähän parempi virtaamaan kuin tuo normi 9000 imusarja? Jos ei muuta etua ole, niin suuttimet on ainakin helppo vaihtaa kun tulee pääly puolelle.
-Sami
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Kyllä noita T5 ja T7 kansia on mittailtu ja ne ovat oikeasti jo hyvin virtaavia. Ei ihan pienellä vinguttelulla saa noita vanhoja samalle tasolle. Vakio T5 kansi riittää kohtuullisesti 400+ tehoihin.Tapsa84 kirjoitti: Onko kukaan käyttänyt näitä kansia virtauspenkissä? Puhutaanko nyt suurestakin erosta vai sellaisesta jonka saisi pienellä kanavien siistimisellä irti tuosta 2.1:n kannesta?
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Tonnariin kannattanee laittaa paremman virtauksen toivossa 2.3(/2.1) kansi ja tonnarissa ollut imusarja ko. kanteen. Tai vaikka T5 kansi ja siihen sopiva imusarja koska molempiin löytyy bolt-on imusarjat. Muutakin osaa taitaa mennä vaihtoon kuin kansi ja imusarja mutta sellaista se on. Tonnariin löytyy kuitenkin jokaiselle kannelle suoraan mekaanisesti konehuoneeseenkin sopiva imusarja.
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Imusarjaa tuohon 2.1 kanteen jos tarttet niin kruunupyystä löytyy useampi 2.3 tonnarin eli sama kansi kuin tuo 2.1.
Samalla voi vakoilla myös uudemman lyhytkoneen kannen asennusta.
Samalla voi vakoilla myös uudemman lyhytkoneen kannen asennusta.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Tuolta listalta voi unohtaa heti ruiskun, lisäksi niissä on sama pakosarja, putken alkupää voi oikeasti jotain vaikuttaakin, mutta kattien ero taas on aikalailla olematon..Juha96 kirjoitti: Vapaastihengittävässä 900:ssa yhteenlaskettu tehonlisäys 2,0 -> 2,1 oli 12 hv seuraavilla muutoksilla (jos en nyt kovin väärin muista):
- melkein 1,5 dl isompi iskutilavuus
- paremmin hengittävä kansi
- paremmin hengittävät pakosarja, pakoputkiston alkupää ja katalysaattori
- eri ruisku
- eri ilmanpuhdistin
- tuo paremmin hengittävä (vs. og 900 2,0) imusarja
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Mikäpä ettei.Stressfläkt kirjoitti:Imusarjaa tuohon 2.1 kanteen jos tarttet niin kruunupyystä löytyy useampi 2.3 tonnarin eli sama kansi kuin tuo 2.1.
Samalla voi vakoilla myös uudemman lyhytkoneen kannen asennusta.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?
Onko kukaan mitannut palotilojen kokoa t5-kannesta? Onko suurta eroa tuohon 2.1 kanteen.?
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60