2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Onko odotettavissa suuria ongelmia kun asentelen koneen takaisin paikalleen? On nimittäin kone tuossa irrallaan mitä pitäis remontata, ja sattuis löytymään 2.1 kansi ja imusarja.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Kansi sopii,imusarja ei ! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

ecopower kirjoitti:Kansi sopii,imusarja ei ! :wink:
Eläs höpötä, kaiken saa sopimaan. Tässä tapauksessa imusarjan saa luultavasti sopimaan poistamalla ilmastoinnin rojut (höyrystin yms.) ja loveamalla akvaarion valerintapellin. Hyöty ja järki onkin sitten toinen juttu. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Tobbana kirjoitti:
ecopower kirjoitti:Kansi sopii,imusarja ei ! :wink:
Hyöty ja järki onkin sitten toinen juttu. :)

-Sami
Oon aina elänyt semmosessa uskossa, ette se olisi vähän parempi virtaamaan kuin tuo normi 9000 imusarja? Jos ei muuta etua ole, niin suuttimet on ainakin helppo vaihtaa kun tulee pääly puolelle.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Tapsa84 kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:Hyöty ja järki onkin sitten toinen juttu. :)

-Sami
Oon aina elänyt semmosessa uskossa, ette se olisi vähän parempi virtaamaan kuin tuo normi 9000 imusarja? Jos ei muuta etua ole, niin suuttimet on ainakin helppo vaihtaa kun tulee pääly puolelle.
Vapaastihengittävässä 900:ssa yhteenlaskettu tehonlisäys 2,0 -> 2,1 oli 12 hv seuraavilla muutoksilla (jos en nyt kovin väärin muista):

- melkein 1,5 dl isompi iskutilavuus
- paremmin hengittävä kansi
- paremmin hengittävät pakosarja, pakoputkiston alkupää ja katalysaattori
- eri ruisku
- eri ilmanpuhdistin
- tuo paremmin hengittävä (vs. og 900 2,0) imusarja
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tapsa84 kirjoitti:Oon aina elänyt semmosessa uskossa, ette se olisi vähän parempi virtaamaan kuin tuo normi 9000 imusarja? Jos ei muuta etua ole, niin suuttimet on ainakin helppo vaihtaa kun tulee pääly puolelle.
Sama jo laitella lyhytlohkon kansi (Trionic5) ja samaisen koneen imusarja. Tuo kansi virtaa paljon paremmin kuin pitkälohkon 2.1/2.3-kansi ja imusarjassa suuttimet yläpuolella. Pientä askartelua lyhytlohkokannen sovittaminen b201/b202-lohkon niskaan toki vaatii, mutta tehtävissä, haulla löytyy tuolta projektiosiosta tietoutta enemmän tästä modifikaatiosta.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Tobbana kirjoitti:
Tapsa84 kirjoitti:Oon aina elänyt semmosessa uskossa, ette se olisi vähän parempi virtaamaan kuin tuo normi 9000 imusarja? Jos ei muuta etua ole, niin suuttimet on ainakin helppo vaihtaa kun tulee pääly puolelle.
Sama jo laitella lyhytlohkon kansi (Trionic5) ja samaisen koneen imusarja. Tuo kansi virtaa paljon paremmin kuin pitkälohkon 2.1/2.3-kansi ja imusarjassa suuttimet yläpuolella. Pientä askartelua lyhytlohkokannen sovittaminen b201/b202-lohkon niskaan toki vaatii, mutta tehtävissä, haulla löytyy tuolta projektiosiosta tietoutta enemmän tästä modifikaatiosta.

-Sami
Onko kukaan käyttänyt näitä kansia virtauspenkissä? Puhutaanko nyt suurestakin erosta vai sellaisesta jonka saisi pienellä kanavien siistimisellä irti tuosta 2.1:n kannesta?
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Tapsa84 kirjoitti: Onko kukaan käyttänyt näitä kansia virtauspenkissä? Puhutaanko nyt suurestakin erosta vai sellaisesta jonka saisi pienellä kanavien siistimisellä irti tuosta 2.1:n kannesta?
Kyllä noita T5 ja T7 kansia on mittailtu ja ne ovat oikeasti jo hyvin virtaavia. Ei ihan pienellä vinguttelulla saa noita vanhoja samalle tasolle. Vakio T5 kansi riittää kohtuullisesti 400+ tehoihin.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Tonnariin kannattanee laittaa paremman virtauksen toivossa 2.3(/2.1) kansi ja tonnarissa ollut imusarja ko. kanteen. Tai vaikka T5 kansi ja siihen sopiva imusarja koska molempiin löytyy bolt-on imusarjat. Muutakin osaa taitaa mennä vaihtoon kuin kansi ja imusarja mutta sellaista se on. Tonnariin löytyy kuitenkin jokaiselle kannelle suoraan mekaanisesti konehuoneeseenkin sopiva imusarja.
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Imusarjaa tuohon 2.1 kanteen jos tarttet niin kruunupyystä löytyy useampi 2.3 tonnarin eli sama kansi kuin tuo 2.1.
Samalla voi vakoilla myös uudemman lyhytkoneen kannen asennusta.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja Haza »

Juha96 kirjoitti: Vapaastihengittävässä 900:ssa yhteenlaskettu tehonlisäys 2,0 -> 2,1 oli 12 hv seuraavilla muutoksilla (jos en nyt kovin väärin muista):

- melkein 1,5 dl isompi iskutilavuus
- paremmin hengittävä kansi
- paremmin hengittävät pakosarja, pakoputkiston alkupää ja katalysaattori
- eri ruisku
- eri ilmanpuhdistin
- tuo paremmin hengittävä (vs. og 900 2,0) imusarja
Tuolta listalta voi unohtaa heti ruiskun, lisäksi niissä on sama pakosarja, putken alkupää voi oikeasti jotain vaikuttaakin, mutta kattien ero taas on aikalailla olematon..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Stressfläkt kirjoitti:Imusarjaa tuohon 2.1 kanteen jos tarttet niin kruunupyystä löytyy useampi 2.3 tonnarin eli sama kansi kuin tuo 2.1.
Samalla voi vakoilla myös uudemman lyhytkoneen kannen asennusta.
Mikäpä ettei.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Re: 2.1 imusarjan sopivuus 9000 koriin?

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Onko kukaan mitannut palotilojen kokoa t5-kannesta? Onko suurta eroa tuohon 2.1 kanteen.?
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Vastaa Viestiin