Mitä/mikä maksaa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Mitä/mikä maksaa?

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Olen huvittuneena lukenut viestejänne, joissa olette kauhistelleet esim. tyhjäkäyntimoottorin hintaa.
Ajakaapas pari vuotta Citroen BX:llä, niin tiedätte mikä on kallista ja mikä ei! :wink:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Onko heittää jotain esimerkkiä Sitikka vs. Saab? Itse meinasin ainakin lentää persauksilleni kuullessani kampiakselin hihnapyörän hinnan (merkkiliikkeessä) 2.3 tonnariin: 274€ pelkkä pyörä. Motonetissä sama kapistus ScanTech tuotteena 49;90€ (tosin osanron perusteella vain B202 koneisiin) ja PCS:ltä 110€ (originaaliosa tämäkin).

Omien kokemuksieni pohjalta useimmiten on merkkiliikkeiden hinnat aivan älyttömät, kuten esim. tonnarin etupyörän laakerit tarpeineen ~270€, Motonet 108€ (kummatkin tulevat samalta SKF:n tehtaalta) ja taas joissain harvoissa tapauksissa (kuten esim. by-pass venttiili) jopa edullisemmat kuin tarvikeliikkeissä. Silloin jos jotain osaa ei ole yksinkertaisesti saatavilla muualta kuin merkkiliikkeestä, voi odottaa joutuvansa ryöstön uhriksi kassalla, se on oma vankkumaton fiilikseni tästä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

V.J.S kirjoitti:Onko heittää jotain esimerkkiä Sitikka vs. Saab?
Sitikassa: Hydrauliikkavuotoja, lämpömittarin puute -> kannentiivisteen saa varmasti vaihtaa viallisten antureiden vuoksi.
Jo yksistään nuo hydrauliikan ongelmat (paineenvaraaja, hydr.pumppu, jousitolpat, jarruventtiili, hydr.putket) ovat niin suuri rahareikä, että tuollainen 100e pyöränlaakerista tuntuu pieneltä summalta.

BX Sitikka oli ensimmäinen ja viimeinen ranskalainen autoni.

Ja vakuutusmaksu 0-bonuksilla on vuodessa vanhan tontun kalliimpi, kuin Saabissa.
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Moi,

Mulla on vähän vastakkaisia kokemuksia eli joskus ajelin n 8 vuotta Citroen CX GTI turbo2:lla ja ainakin kun nyt vertaa 9000:n varaosahintoihin niin kyllä Saabiin maksaa osat selkeästi enemmän, mutta ovat tietysti osien hinnat saattaneet euron myötä nousta yleisestikin.

Esim hydrauliikkaan liittyen ei tarvinnut vaihtaa kuin kerran jousipallot (5kpl x 300mk) ja säännöllisesti LHM nesteet. Muutenkin oli edullisia kilometrejä, mutta taitaa niissäkin olla yksilöstä kiinni kuinka paljon joutuu korjaamaan. Varsinkin kone, kytkin ja alustan osat olivat sitikassa tosi järeää kamaa kun ei edes mitään palloniveliä tms tarvinnut koskaan vaihtaa. Jos tuossa autossa olisi vielä ollut sinkitty alusta ja kori niin tuskin olisin siitä luopunut.

-TT


-TT
Vastaa Viestiin