Trionic-konversio?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Eli onko jollakulla tietoa mitä kaikkea pitää vaihtaa että saisi lh:n tilalle trionic 5.2:sen? Ainakin Ruotsin puolella noita on muutettu mutta kielimuuri on liian korkea. :oops: Ja auto on -92 CS 2.3T
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja hatami »

Itse vaihdoin tcs:n tilalle tollasen paketin. Vaatii boxin, johtosarjan, MAP anturin, auton sisäisen johtosarjan muutoksia, hieman omanlaatuista hulluutta. Jos tcs niin läppäkotelo ja tyhjäkäyntimoottori lisänä. Ja eikun töihin. :mrgreen:
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Kuinka paljon tuossa voisi käyttää 5.5 osia? Johtosarja jne..? Voisin kuvitella että 5.5 osia löytyisi Suomesta helpommalla..
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Äkkiä ajatellen ainakin kampiakselin asentotunnistin on erilainen 5.2 ja 5.5, varmaan siksi on tuohon pitkälohkoon muunnettu 5.2 sarjoja. Kyllä varmaan noitakin löytyy.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Sattuisko joltakulta löytymään minkäännäköistä kytkentäkaaviota tai asennuskuvia jotka voisivat helpottaa projektia? Ja jos löytyy noita tarvittavia 5.2 osia ylimääräisenä niin saa tarjota yv:nä tai postiin titsu86@hotmail.com
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Käykö -96 ng 900T vakiosuuttimet trionic5.2 kanssa?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Tämä kiinnostaisi itseäkin, joku asiasta tietävä tai homman tehnyt voisi hiukan valaista asiaa mitä kaikkea tarvii vaihtaa ja millainen homma muuten. Eritysesti tuo. kun on harmittava TCS ja siitä samalla eroon.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Tuntuu olevan vaikea löytää tuota 5.2 johtosarjaa. Nyt tulikin vielä pahempi hullunkiilto silmiin ja rupesin miettimään että onko mahdollista asentaa tuohon trionic 5.5?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mikähän sulla mahtaa olla motiivina tuohon? Jos vika on TCS:ssä niin suosittelen, että hoidat sen kuntoon. Siihen löytyy kyllä riittävästi tietoa mm. tältä forumilta. Helpoin ja halvin keino - oletan.

Jos lähdet vaihtamaan trionikkia, niin 5.2 ja 5.5 on koko lohko erilainen johtuen mm. kampiakselin asentotunnistimen eri paikasta. Jos vaihdat lohkon, ei vanha vaihdelaatikkokaqan käy enää suoraan, sen verran maagisia vuosia on eletty 92-94, että aika paljon on muuttunut juuri tuossa välissä.

En ole kullut, mutta olisi kai periaatteessa mahdollista sovittaa 5.5 johtosarja tietyillä muutoksilla. Kukapa olisi selvittänyt johtosarjan elämää?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

peinu kirjoitti:Mikähän sulla mahtaa olla motiivina tuohon?
Ei ole mitään muuta motiivia kuin lisäteho :mrgreen:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja peinu »

No nyt löyty trionic5.2-sarja:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 9&t=240759

hej. har ett nästan komplett trionic 5.2 system om man vill konvertera en og900. allt kommer ifrån en 2.3T - 93

det som ingår:

* Kabelhärva
* bränslebox
* mapsensor
* magnetventil
* tomgångsmotor
* spjällägesgivare
* vevaxelgivare
* tändkasett (fräsch)
* lite andra givare, luft, vatten mm.
* Spridare, dock Röda 431:or och inte dom svarta med blå rand som är orginal på 93:an.

det som saknas till detta är en EZK remskiva.

pm:a vid intresse

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

peinu kirjoitti:No nyt löyty trionic5.2-sarja:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 9&t=240759

hej. har ett nästan komplett trionic 5.2 system om man vill konvertera en og900. allt kommer ifrån en 2.3T - 93

det som ingår:

* Kabelhärva
* bränslebox
* mapsensor
* magnetventil
* tomgångsmotor
* spjällägesgivare
* vevaxelgivare
* tändkasett (fräsch)
* lite andra givare, luft, vatten mm.
* Spridare, dock Röda 431:or och inte dom svarta med blå rand som är orginal på 93:an.

det som saknas till detta är en EZK remskiva.

pm:a vid intresse
Mite sitten kun on 2.0T ja vuotta vanhempi?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Yhtä hyvin onnistuu. Softa pitää tietenkin muokata sopimaan 2.0:lle koska T5.2:sta on alunperin ollut vain 2.3 koneelle. Mutta se nyt ei sinänsä ole ongelma.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Tuo sarja on myyty jo, että sitä on turha kysellä ;)

Asiaan, onko joku homman tehnyt tai hommasta tietävä kenellä olisi antaa vinkkejä tuohon johtosarjan vaihtoon? Ja muutenkin vinkkejä tuohon muittenkin osien vaihtoon. Autossa on vielä TCS ja tarkoitus olisi samalla päästä eroon tuosta.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Trionic-konversio?

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

jcarlson kirjoitti:Yhtä hyvin onnistuu. Softa pitää tietenkin muokata sopimaan 2.0:lle koska T5.2:sta on alunperin ollut vain 2.3 koneelle. Mutta se nyt ei sinänsä ole ongelma.
Onnistuuko ihan läppärilla kun tekee sopivan välikaapelin? Ja jos onnistuu niin mistä ohjelma ja onko isotöinenkin?
Vastaa Viestiin