Tekniikan vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja AP »

Tätähän on kyselty monta kertaa aiemminkin, mutta kysellään vielä.
Elikkä olisin vaihtamassa 9000i -87 malliin turbotekniikan. Kun hommaa koneen kaikilla hilppeillä, niin mitä muuta menee vaihtoon?

Vetarit ainaki, jarruista oon kuullu vähän eriäviä tietoja. Vaihdelaatikossa ja kytkimessä ei ilmeisesti ole suuria eroja? :roll:

Niin se vaan kesällä turbokuume iskee! :lol: Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eiks turboissa ole pidempivälityksisiä laatikoita kuin vapareissa? Ainakin yks tuttava vaihtoin 9000i:n räjähtäneen laatikon tilalle turbon laatikon, niin sanoi että moottorin kierrokset tippui maantieajossa, ja että joutuu pyältämään neloselle useemmin, kun ei jaksa kulkea vitosella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Onkos moottoripukeissa mitään eroja?
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

mua kiinnostaa sama aihe mut olisin vaihtamassa 2.0 t -> 2.3 t.
eli mitä kaikkea menee uusiksi noin käytännössä.
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

9000tfor4ever kirjoitti:mua kiinnostaa sama aihe mut olisin vaihtamassa 2.0 t -> 2.3 t.
eli mitä kaikkea menee uusiksi noin käytännössä.
Moro

jos sun kone on B202 ja päivität sen B234 niin taitaa mennä aika paljon uusiks. B204 --> B234 pitäs onnistua helpommin, liekö peräti sama lohko, iskunpituus vaan 2.3:ssa pidempi. (kampura + veivit ? ) Ohjausboxit yms sälä menee jokatapauksessa uusiks. Aika mutua, gurut kertokoot lisää :wink:
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Myönnän, tämä oli jo kökkö hakutulos-match, mutta mutta.. en kehdannuta uuttakaan topiccia tämänmoisen kysymyksen vuoksi aloittaa.


Mutta kyse on siis Saabin, eritoten 9000, maavarasta:

Minkälainen se on, ja voiko sitä verrata mihinkään? Kyse lienee myös jousituksesta..?

Metsään pitäisi jollakin autolla myös päästä, kun tuo pihassa kökkivä uudehko vw golf jää kiinni pohjastaan jo, jos asfaltille on eksynyt hiekkaa... :roll:

lada samara vm.93 (josta luojan kiitos päästiin eroon) ei nikotellut vaikeammassakaan maastossa..

Mutta miten on saabin laita? Tohtiiko sitä viedä metsäautoteille? Onko sabeleitten maavara tahi jousitus suhteessa huono tahi hyvä verraten esim. vw golffiin tai johonkin muuhun nykymenijään.

Sen verran vielä, että näinpä (tyyliin vm88) mersun, joka ei ollut moksiskaan huonosta tiestä (edes täydessä lastissa + kärryssä hirven vasa), kun taas samaisella tiellä golffi piti jättää puolet kauemmas kun pohja kraapu jo kiinni.. (ja öljypohja oli jo kerran uusittu.. :roll: )

Että tämmöistä! :lol:
Vastaa Viestiin