2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Elikkäs tulee tuohon tonnariini kytkimen vaihto eteen vielä tämän vuoden aikana.
(nordicin stage1)-> Ei rauhallisessa ajossa vielä luista,muuutta kun 3sella ohitustilanteessa-> talla pohjaan niin avot kytkin haukkaa pa..aa, tosin kytkin kestää jos lähtee paikaltaan kiihdyttää ripeämmin ja pääsee vaihtamaan vaihdekaavion ensimmäisestä vaihteesta lähtien eikä ole vielä venettä/kautta painavaa kärryä vedettäessä luistanut
Joten ei jaksaisi alkaa kikkailemaan isomman kytkinlevyn kanssa (mitä tuolta haulla olen lukenut, kun ei vissiin mene heittämällä tämä täyspaineisen isommalla laikalla oleva levy tähän matalapaineiseen malliin)
Eli kestääkö tämä vakio kytkin yhtään mitään tuolla satsilla vai lyökö jo tallista ulos tullessaan tyhjää kun kerran polkaisee:?:
(nordicin stage1)-> Ei rauhallisessa ajossa vielä luista,muuutta kun 3sella ohitustilanteessa-> talla pohjaan niin avot kytkin haukkaa pa..aa, tosin kytkin kestää jos lähtee paikaltaan kiihdyttää ripeämmin ja pääsee vaihtamaan vaihdekaavion ensimmäisestä vaihteesta lähtien eikä ole vielä venettä/kautta painavaa kärryä vedettäessä luistanut
Joten ei jaksaisi alkaa kikkailemaan isomman kytkinlevyn kanssa (mitä tuolta haulla olen lukenut, kun ei vissiin mene heittämällä tämä täyspaineisen isommalla laikalla oleva levy tähän matalapaineiseen malliin)
Eli kestääkö tämä vakio kytkin yhtään mitään tuolla satsilla vai lyökö jo tallista ulos tullessaan tyhjää kun kerran polkaisee:?:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Jos kytkimen vaihto kerran vuodessa kiinnostaa niin laita vakio tilalle. Täyspaineisen kytkimellä pärjäilet varmasti ihan ok, Siinä ~250e setissä tulee sekä asetelma että levy. Vauhtipyörästä en ole varma että riittääkö pelkkä koneistus. Kunnolla kestävä ratkasu on täyspaineisen levy ja SRE -740 asetelma. Se pitää vaikka jossain vaiheessa lipsahtas stage3-> pellin alle.patu kirjoitti:Elikkäs tulee tuohon tonnariini kytkimen vaihto eteen vielä tämän vuoden aikana.
(nordicin stage1)-> Ei rauhallisessa ajossa vielä luista,muuutta kun 3sella ohitustilanteessa-> talla pohjaan niin avot kytkin haukkaa pa..aa, tosin kytkin kestää jos lähtee paikaltaan kiihdyttää ripeämmin ja pääsee vaihtamaan vaihdekaavion ensimmäisestä vaihteesta lähtien eikä ole vielä venettä/kautta painavaa kärryä vedettäessä luistanut
Joten ei jaksaisi alkaa kikkailemaan isomman kytkinlevyn kanssa (mitä tuolta haulla olen lukenut, kun ei vissiin mene heittämällä tämä täyspaineisen isommalla laikalla oleva levy tähän matalapaineiseen malliin)
Eli kestääkö tämä vakio kytkin yhtään mitään tuolla satsilla vai lyökö jo tallista ulos tullessaan tyhjää kun kerran polkaisee:?:
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Laita vaan isompi vauhtipyörä ja aeron kytkinpaketti niin varmasti toimii... .
#2279 9000cs 2,3t -95
#2279 9000cs 2,3t -95
Mitä Saabisti ei tekisi autonsa eteen......
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Onko CSE 2.0T:ssä sama kytkin kun tuossa 2.3 t:ssä ? Stage 3 olisi tulossa joskus ja ei varmaan ole mitään toivoa että tuo kytkin pitäis ku sillä on varmaan ajettu jo muutamakymmentätuhattakilometriä. Löytyyköhän 2.3 vauhtipyöriä paljon käytettynä ja paljon maksaisi tuo 2.3 aeron asetelma ja levy ?
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Aika jännä et on viitsitty alunperin saabilla laittaa pienempää kytkintä kuitenkin turborohjo kyseessä on.
prkle ei päässyt siitä kohtaa mistä aita olisi matalin...
ajellaan rauhassa loppuvuosi ja ensivuoden budjettiin tämä operaatio... tai sit.....
prkle ei päässyt siitä kohtaa mistä aita olisi matalin...
ajellaan rauhassa loppuvuosi ja ensivuoden budjettiin tämä operaatio... tai sit.....
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Oliko se m96-> mihin tuli jo isommalla vauhtipyörällä ja 228mm levyllä vaikokö..
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Mun entisessä CS 2.3t -95:ssa (Kanada versio) oli se isompi vauhtipyörä. Siinä on 228mm asetelma ja 218mm (vai oliko 208mm...??) kytkinlevy alunperin, eli osa paineasetelmasta oli käyttämättä.
Sachsin 228mm satsi kesti hyvin SQR Stage 3 ilman kattia ja 3"DP ainakin, eli n.270hv.
Sachsin 228mm satsi kesti hyvin SQR Stage 3 ilman kattia ja 3"DP ainakin, eli n.270hv.
#2597
Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
ysikoo kirjoitti:Oliko se m96-> mihin tuli jo isommalla vauhtipyörällä ja 228mm levyllä vaikokö..
olenko käsittänyt väärin kun olen kuvitellut että se isompi mistä puhutaan on 240mm??
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Se missä käsityksessä minä olen niiiiin isolohkossa on käytössä kaksi 228mm eli tää mikä on matalapaineisessa ja 240mm täyspaine ja aero.. korjatkaa jos väärässä olen...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Voi olla myös 215mm, jota käytetään varsinkin 2.0t:ssä.patu kirjoitti:Se missä käsityksessä minä olen niiiiin isolohkossa on käytössä kaksi 228mm eli tää mikä on matalapaineisessa ja 240mm täyspaine ja aero.. korjatkaa jos väärässä olen...
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Onneks ei heitä mitään pois vaikka olikin loppu, kävin mittaamassa se alkuperäinen asetelma ja levy. Eli mun 1995 2.3t CS:ssä oli 240mm asetelma ja 228 levy, tilasin Aeron/täyspaine satsin ja meni heittämällä. Muistaisin että niitä on sekä että -95 mallilla. Parasta purkata ja mitata paineasetelman ja sen jälkeen tilaa kytkimen. Muista että työsylinteri on yleensä järkevä uusia samalla koska se on ollut heikko kohta tonnareilla, piraatti sylinteri oli päälle 100€.
Löytyy sachsin numerokin jos haluat tarkat tiedot.
Löytyy sachsin numerokin jos haluat tarkat tiedot.
#2597
Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Jaahas vai että heikko kohta jälleen.. tonnarissa ei muuta taida ollakkaan ku heikkoja kohtia..kun vertaa satkuun ja satkun heikot kohdat taitaa olla pelleissä...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Joo, satkussa vahva kohta on varsinkin se vaihdelaatikko kun verrataan uudempiin..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Hahaha, mulla halkesi pääakselin laakeriholkki jopa iivarilla aikoinaan.jcarlson kirjoitti:Joo, satkussa vahva kohta on varsinkin se vaihdelaatikko kun verrataan uudempiin..
#2597
Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Re: 2,3t:n vakiokytkimen elinikä/kesto stage1
Kertokaas viisaammat...
Kävin tänään kyselee uutta sachs:in kytkintä ja varaosamyyjä tutkaili hetken tietokonettaan ja sanoi ettei vm.95 tonnariin kuin 215mm ja 240mm
eikö enään sitten matalapaineisen kytkintä saa sachilta...
motonetissa näyttää kuitenkin olevan...
tarkoitus olisi laittaa tuo isompi jos sattuu olemaan tuo 240mm paineasetelma
Kävin tänään kyselee uutta sachs:in kytkintä ja varaosamyyjä tutkaili hetken tietokonettaan ja sanoi ettei vm.95 tonnariin kuin 215mm ja 240mm
eikö enään sitten matalapaineisen kytkintä saa sachilta...
motonetissa näyttää kuitenkin olevan...
tarkoitus olisi laittaa tuo isompi jos sattuu olemaan tuo 240mm paineasetelma
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)