Kysymyksiä 9000 turbosta
Kysymyksiä 9000 turbosta
En haulla löytänyt oikein mitään, joten ajattelin tehdä uuden topic:n
Elikkä onko noi turbokoneet kuinka kestäviä? Riippuu tietysti käyttäjästä ja huolloista, mutta yleisesti. Kuinka paljon vakio alakerta kestää tehoa? Onko näissä yleensäkkän joitain vikoja jotka ois hyvä tietää ennen ostoa? Näitä turbo koneita ilmeisesti eri tehoisia, onko näiden välillä sitten mitä eroja? Ja vielä onko nämä sitten kaasuttimella vai ruiskulla?
Toivottavasti jou vois valaista mahdollista uutta saabistia.
Elikkä onko noi turbokoneet kuinka kestäviä? Riippuu tietysti käyttäjästä ja huolloista, mutta yleisesti. Kuinka paljon vakio alakerta kestää tehoa? Onko näissä yleensäkkän joitain vikoja jotka ois hyvä tietää ennen ostoa? Näitä turbo koneita ilmeisesti eri tehoisia, onko näiden välillä sitten mitä eroja? Ja vielä onko nämä sitten kaasuttimella vai ruiskulla?
Toivottavasti jou vois valaista mahdollista uutta saabistia.
Re: Kysymyksiä 9000 turbosta
Ruiskuvehkeitä ovat kaikki. Ja tehot riippuu hieman vuosimallista.
-88 vuosimallin CC korisen 2 litrainen turbokone on kestänyt yli 550 000 km meidän perheen aikana ja nyt kyseinen kone on vielä toimintakuntoisena purkuautossa.
-88 vuosimallin CC korisen 2 litrainen turbokone on kestänyt yli 550 000 km meidän perheen aikana ja nyt kyseinen kone on vielä toimintakuntoisena purkuautossa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Kysymyksiä 9000 turbosta
Eli taitavat olla lujia koneita? Osaatko sanoa miten noi vuosimallit menee noiden tehojen kanssa?
Re: Kysymyksiä 9000 turbosta
Mulla oli ajossa -90 2,0 turbo-tonnari jossa kilometrejä oli yli 650 tuhatta alkuperäisellä koneella ja ilman koneremonttia. Kori oli paikkausten jäljiltä kuin tilkkutäkki ja koneen ääni oli ruma mutta se pahus kulki vaan . Auto oli ollut ikänsä maantieajossa raskaasti kuormattuna ja saanut välillä kenkääkin. Eli kyllä se kilometrejä kestää, huolenpidosta se kestävyys lienee enemmänkin kiinni.
Tehoa tuossa oli muistaakseni tehtaan jäljiltä 175 hv (DI, ei kat) ja siihen oli laitettu "alkup." viriboxi + pakoputki joilla luvattiin muistaakseni 200 hv. Aika moni niistä oli tallella vielä noidenkin kilometrien jälkeen .
Tehoa tuossa oli muistaakseni tehtaan jäljiltä 175 hv (DI, ei kat) ja siihen oli laitettu "alkup." viriboxi + pakoputki joilla luvattiin muistaakseni 200 hv. Aika moni niistä oli tallella vielä noidenkin kilometrien jälkeen .
Saab... hyvä auto... kaikille!
Volkswagen Polo Classic TDi -00 Käyttöauto
Nissan Micra 1,2LX -92 Työmatkakulkine
Volkswagen Polo Classic TDi -00 Käyttöauto
Nissan Micra 1,2LX -92 Työmatkakulkine
Re: Kysymyksiä 9000 turbosta
Noin suuntaa-antavasti:
1980-lukuiset 2,0-litraisia, ilman kattia 175 hv, katilla 160 tai 165.
1990-luvulla myös 2,0 matalapaineturbo 150 hv sekä 2,3 matalapaineturbo 170 hv, 2,3 täyspaineturbo 200 hv (tämä 1990-luvun alkuvuosina), 2,3 täyspaineturbo 225 hv.
1980-lukuiset 2,0-litraisia, ilman kattia 175 hv, katilla 160 tai 165.
1990-luvulla myös 2,0 matalapaineturbo 150 hv sekä 2,3 matalapaineturbo 170 hv, 2,3 täyspaineturbo 200 hv (tämä 1990-luvun alkuvuosina), 2,3 täyspaineturbo 225 hv.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kysymyksiä 9000 turbosta
Kiitoksia näistä. Mitenkäs toi vakio alakerta, laatikko ja kytkin sitten kestää tehon lisäystä? (+200hv)
Re: Kysymyksiä 9000 turbosta
Ei tule ongelmia noilla tehoilla oikein tai oikein väärin viritettynä.jerma kirjoitti:Kiitoksia näistä. Mitenkäs toi vakio alakerta, laatikko ja kytkin sitten kestää tehon lisäystä? (+200hv)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: Kysymyksiä 9000 turbosta
Mitenkäs toi Dumppi juttu sen tuomistä äänistäkö ei voi tonnarissa nauttia?
Re: Kysymyksiä 9000 turbosta
Trionic5-moottorinohjauksella varustetuissa toimii, muissa tahtoo sekoittaa. VV-filsu on helpoin & halvin tapa nautiskella sihahduksista.jerma kirjoitti:Mitenkäs toi Dumppi juttu sen tuomistä äänistäkö ei voi tonnarissa nauttia?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: Kysymyksiä 9000 turbosta
Ei kai se ääni ratkaise... täytyy vaan nauttia potkusta, joka tulee selkäytimeen asti..
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
- Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki
Re: Kysymyksiä 9000 turbosta
täällä -91 2.3T jossa siis LH-jet ja dumppi sihahtaa (ei tällä hetkellä kun isoveli nyysi sen takaisin t5 koneeseensa) Kaikki dumpit ei toimi, mutta ainakin futurezin (muistaakseni) HKs kopio toimii ja Pate racing (tai joku sellane) toimii. Se pitää vain säätää oikein. Tuossa omassa yli 0.5 paineilta vasta suhahti, kun veljellä suhahtelee jo jossain 0.3 paineilla jo.Jokke A kirjoitti:Trionic5-moottorinohjauksella varustetuissa toimii, muissa tahtoo sekoittaa. VV-filsu on helpoin & halvin tapa nautiskella sihahduksista.jerma kirjoitti:Mitenkäs toi Dumppi juttu sen tuomistä äänistäkö ei voi tonnarissa nauttia?