
Ahtopaineista !
Ahtopaineista !
Olis tällänen kysymys että minkälaiset ahtopaineet ovat 9000 aero vm.95 vakiona eli mihinkä asti ahtopaine mittari nousee kun polkaisee kaasun pohjaan.Meneekö katkoviivan loppuun vai jääkö johonkin katkoviivalle. 

Re: Ahtopaineista !
Niin mäkin olen huomannut mutta nyt tuntuu jotenkin tehottomalta ja aattelin kysäistä missä niitten tavallisesti pitäis olla.
Re: Ahtopaineista !
Vakio Aerolla saattaa mennä pikkusen punaiselle, mutta siinä keltaisen ja punaisen rajoilla on aika normaali.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Ahtopaineista !
Kiitoksia vastauksista ! Kyllä ne omat paineet on sitten aika kohdillaan.Nousee siihen katkoviivan punaisen rajalle ehkä pykälän alle.Vielä kysyisin että kannattaako vaihtaa ilmansuodattimeksi vapaavirtaussuodatin sinne omaan koteloon sopiva onko se nyt korvaussuodatin.
Re: Ahtopaineista !
Itselläni käy '94-vuoden Aerossa ahtoviisari tuolla punaisen puolessa välissä. Vakio pitäisi olla. Joskus kun lyö lusikan lattiaan niin pätkäisee hetkeksi. Mietin että ahtaako jo liikaa ja lyö fuelcuttia.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Ahtopaineista !
Minulla teki samanlailla vanhalla turbolla kun polkaisi kaasun pohjaan meni punaisen jopa puoleen väliin asti ja pätkäisi niin että pahaa teki. Sitten meni ajan kanssa turbo vaihtoon ja uudella turbolla ei enään pätkinyt eikä noussut punasen puoleen väliin asti.Äsken kävin vähän testailemassa kun ilma on noin viileä niin nousi välillä hieman punaissen puolelle mutta normaalisti katkoviivan ja punaisen rajalle.
Re: Ahtopaineista !
Moottori sammutettuna:

Tyhjäkäynnillä:

Ylemmän kuvan fokusointi epäonnistui, mutta siitä näkee kuitenkin, että hieman keltaisen puolella ollaan. Tyhjäkäynnillä on joskus alempanakin tuo viisari, noin valkoisen puolessa välissä.
Lisäksi auto käy epätasaista tyhjäkäyntiä kylmänä. Ainakin alipaineletkuja pitäisi tuolta vaihtaa, aika haperoita ovat. Numerollinen pilipaliahtomittarikin löytyisi, mutta tiedä onko siihen paljoa luottamista.
Milläs paineilla Aeron fuelcutti puuttuu peliin? Onko yhtä helposti ohitettavissa kuin DI/APC:ssä (hyppylanka)?

Tyhjäkäynnillä:

Ylemmän kuvan fokusointi epäonnistui, mutta siitä näkee kuitenkin, että hieman keltaisen puolella ollaan. Tyhjäkäynnillä on joskus alempanakin tuo viisari, noin valkoisen puolessa välissä.
Lisäksi auto käy epätasaista tyhjäkäyntiä kylmänä. Ainakin alipaineletkuja pitäisi tuolta vaihtaa, aika haperoita ovat. Numerollinen pilipaliahtomittarikin löytyisi, mutta tiedä onko siihen paljoa luottamista.
Milläs paineilla Aeron fuelcutti puuttuu peliin? Onko yhtä helposti ohitettavissa kuin DI/APC:ssä (hyppylanka)?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Ahtopaineista !
1.35bar tais olla. Ja softahommiks menee. Uudempi softa saattas tasottaa käyntiä ja jopa pienentää kulutusta.puu kirjoitti:Moottori sammutettuna:
Tyhjäkäynnillä:
Ylemmän kuvan fokusointi epäonnistui, mutta siitä näkee kuitenkin, että hieman keltaisen puolella ollaan. Tyhjäkäynnillä on joskus alempanakin tuo viisari, noin valkoisen puolessa välissä.
Lisäksi auto käy epätasaista tyhjäkäyntiä kylmänä. Ainakin alipaineletkuja pitäisi tuolta vaihtaa, aika haperoita ovat. Numerollinen pilipaliahtomittarikin löytyisi, mutta tiedä onko siihen paljoa luottamista.
Milläs paineilla Aeron fuelcutti puuttuu peliin? Onko yhtä helposti ohitettavissa kuin DI/APC:ssä (hyppylanka)?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Ahtopaineista !
http://www.youtube.com/watch?v=oPKcpt_4TbQ vitosella
http://www.youtube.com/watch?v=bVeUv1ovI30 kolmosella
Ihan uteliaisuutta tuli videoitua omaa viisaria. Mitenkäs nämä? Meneekö niin kuin pitää vakio aerolla?
http://www.youtube.com/watch?v=bVeUv1ovI30 kolmosella
Ihan uteliaisuutta tuli videoitua omaa viisaria. Mitenkäs nämä? Meneekö niin kuin pitää vakio aerolla?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Ahtopaineista !
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Ahtopaineista !
Moro,
Jos ahtomittari kiipee "ylikorkealle" ja tulee tuo ikävä fuelcut pätkäisy, niin ainakin lpt malleissa kannattaa tarkistaa ja herkistellä hukkaportti. Omassa 2.0 lptssä portti jumi välillä kiinni ja välillä auki. Kiinni jumiessa menttiin kunnolla ja tuo pätkäisy häiritsi. Auki jumiessa ei sitten menty mihinkään.
T.Jussi
Jos ahtomittari kiipee "ylikorkealle" ja tulee tuo ikävä fuelcut pätkäisy, niin ainakin lpt malleissa kannattaa tarkistaa ja herkistellä hukkaportti. Omassa 2.0 lptssä portti jumi välillä kiinni ja välillä auki. Kiinni jumiessa menttiin kunnolla ja tuo pätkäisy häiritsi. Auki jumiessa ei sitten menty mihinkään.
T.Jussi
9000 CS 2.0t -97, Automaatti ja Automaatti ilmastointi ACC
9-5 2.2 TiD -03 Linear Wagon Automaatti
9-5 2.2 TiD -03 Linear Wagon Automaatti
Re: Ahtopaineista !
Kuinkas hukkaportti herkistellään?
Nyt, vaikka ei Aerosta itse aiheen mukaisesti olekaan kyse vaan vain 200Hv automaattimoposta, on alkanut häiritsemään äkkitilanteissa äkkiä lusikka pohjaan polkaistessa paineiden nousu reippaasti "ahtoviitemittarin" punaisen alueen loppuun ja välitön jo hyväksi havaitun menon pätkäisy kuin seinään.
Nyt, vaikka ei Aerosta itse aiheen mukaisesti olekaan kyse vaan vain 200Hv automaattimoposta, on alkanut häiritsemään äkkitilanteissa äkkiä lusikka pohjaan polkaistessa paineiden nousu reippaasti "ahtoviitemittarin" punaisen alueen loppuun ja välitön jo hyväksi havaitun menon pätkäisy kuin seinään.
Re: Ahtopaineista !
Orkkis hukkaporttihan on käytännössä vain semmonen metallinen akseloitu lätkä reiässä eli kun ottaa sen hukkaportinkellon tangon irti siitä hukkiksen käyttötangosta niin voi suihkutella src:tä sinne hukkikselle päin ja heilutella siitä hukkiksen vivusta samalla ja katsella miten se rupeaa liikkumaan.Kuinkas hukkaportti herkistellään?
itsellä tuo läppä kyllä tosi herkässä ja suorastaan helisee, tuntuu enemmän että miten tuo edes tiivis voi olla mihinkään suuntaan... kellokin kyllä aika väljän tuntuinen...
Re: Ahtopaineista !
Moro,
Hukkaporttiaihetta käsittelin ainakin tässä thradissä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=43272
Siellä lopussa oli keinoja, jolla omani sain herkistymään.
Samoja aiheita tässä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=62886
Eikös korkeapaineisemmissa tuo mankkuventtiilikin ole vielä siinä välissä, joten sekin voi tehdä osansa.
T.Jussi
Hukkaporttiaihetta käsittelin ainakin tässä thradissä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=43272
Siellä lopussa oli keinoja, jolla omani sain herkistymään.
Samoja aiheita tässä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=62886
Eikös korkeapaineisemmissa tuo mankkuventtiilikin ole vielä siinä välissä, joten sekin voi tehdä osansa.
T.Jussi
9000 CS 2.0t -97, Automaatti ja Automaatti ilmastointi ACC
9-5 2.2 TiD -03 Linear Wagon Automaatti
9-5 2.2 TiD -03 Linear Wagon Automaatti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ahtopaineista !
Kauheeta soutamista ja huopaamista, etenkin vitosella. Hukkaporttiin jämäkämpää jousta niinQ olis jo

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84