9000CSE 2.0t 150Hv:n viritys. vm96

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

9000CSE 2.0t 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja Famnium »

Mistähän kannattaisi lähteä etsimään virejä, ja budjetti pitäisi olla tietenkin mahdollisimman halpa, joten ei viitsi maptunea harkitakkaan.
Reipas 200:n hevoseen pitäisi päästä.
auto on tekniikaltaan muuten vakio paitsi että orkkis kuulerin tilalle vaihdetaan iso alukuuuleri.
2.0 matalapaine 9000 cse vuosimallia 96 elikkäs trionic5 eikös ??
hevosia nyt se 150, ja tavoite olisi yllämainittu.
eli mistäs viribokseja sun muuta kivaa palikkaa ??
Kiitos..
Viimeksi muokannut Famnium, Ma Elo 11, 2008 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Laita iso dumppi ja vapaavirtaussuodatin, niin ainakin äänet on kuin tehokkaammasta autosta ;).

Isot tehot revitään sitten tuplaturboilla.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja aero »

Famnium kirjoitti:2.0 matalapaine 9000 cse vuosimallia 96 elikkäs trionic5 eikös ??
hevosia nyt se 150, ja tavoite olisi yllämainittu.
eli mistäs viribokseja sun muuta kivaa palikkaa ??
Kiitos..
Juu, T5:hän tuossa.

1) Se Maptunin Stage1 -setti, pikainen veikkaus ~600-700e
2) Viripurkki purkuautosta, säkästä riippuen pari hunttia?
3) T5 -suitella custom softaa kehiin, vaihtaen samalla ehkä suuttimet tai ahtimen (tai lisäämällä toisen?), kustannukset vaihtelee reilusti, mutta tämä voisi olla ihan hyvä lähtö ajatellen viripolun jatkoakin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja Famnium »

minkähänlainen viripurkki se mahtaa olla..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja aero »

Famnium kirjoitti:minkähänlainen viripurkki se mahtaa olla..
Trionic-purkki, eli se sähköaivopaketti, joka ohjaa koko settiä ja johon virisofta on upotettuna. Näyttää kutakuinkin tältä:
http://www.maptun.com/webshop/pics_thum ... yrdon3.jpg

Sitä en osaa suoraan sanoa, missä tuo purkki Trionic -vehkeissä sijaitsee, mutta jos summassa pitäisi lähteä etsimään, kaivaisin ensin kuskin penkin alta, sitten tsekkaisin akvaariokotelon vasemman reunan ja vasta noiden petettyä lähtisin tutkimaan syvemmältä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja Defeat »

aero kirjoitti:Sitä en osaa suoraan sanoa, missä tuo purkki Trionic -vehkeissä sijaitsee, mutta jos summassa pitäisi lähteä etsimään, kaivaisin ensin kuskin penkin alta, sitten tsekkaisin akvaariokotelon vasemman reunan ja vasta noiden petettyä lähtisin tutkimaan syvemmältä.
Kuskin puolella akvaariokotelossa se sijaitsee.
Jos yhtään tietää mitä on etsimässä, niin ei voi erehtyä mikä se purkki siellä on kun akvaarion kannen irroittaa.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

En ymmärrä autoista mitää, puhummattakaan virittämisestä 8O
Mutta helpoimmalla taidat päästä kunlaitat autoon mankkuvenan ja trionic-boksin täyspaineturbosta.
Tietysti jos tuohon lpt-boksiin voi vaihtaa täyspaineturbon ohjelman, tulee vielä halvemmaksi.

Kustannukset 200€ (jos on tuuria).

Ja sit baanalle :D
Viimeksi muokannut MacTurbo, Ma Elo 11, 2008 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Famnium kirjoitti:Mistähän kannattaisi lähteä etsimään virejä, ja budjetti pitäisi olla tietenkin mahdollisimman halpa, joten ei viitsi maptunea harkitakkaan.
Reipas 200:n hevoseen pitäisi päästä.
auto on tekniikaltaan muuten vakio paitsi että orkkis kuulerin tilalle vaihdetaan iso alukuuuleri.
2.0 matalapaine 9000 cse vuosimallia 96 elikkäs trionic5 eikös ??
hevosia nyt se 150, ja tavoite olisi yllämainittu.
eli mistäs viribokseja sun muuta kivaa palikkaa ??
Kiitos..

Kurkkaas tuolta ja asennuta Jyväskylän pojilla.

http://www.speedparts.se/
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Firges9000 kirjoitti: Kurkkaas tuolta ja asennuta Jyväskylän pojilla.

http://www.speedparts.se/
Jos Maptunin tuotteisiin ei ole varaa, mahtaako olla Spedepartsiinkaan.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja Japso »

Bleedi / rajapainevena
Foxbody turbo
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

MacTurbo kirjoitti:En ymmärrä autoista mitää, puhummattakaan virittämisestä 8O
Mutta helpoimmalla taidat päästä kunlaitat autoon mankkuvenan ja trionic-boksin täyspaineturbosta.
Tietysti jos tuohon lpt-boksiin voi vaihtaa täyspaineturbon ohjelman, tulee vielä halvemmaksi. (Jos joku osaa, saa vaihtaa minulle lpt-boksiin vähän ytympää ohjelmaa. Pitäisi piristää tuota elämäntapaAeroani :lol: )

Kustannukset 200€ (jos on tuuria).

Ja sit baanalle :D
Jos ko autossa (MY96) on ajonesto niin eipä sitä purkkia niin vaan vaihdella.
Joko tekee itte tai pistää kiltisti pennit jonoon ja ostaa valmiin tuotteen.
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja J.N »

Japso kirjoitti:Bleedi / rajapainevena
+ fpt ECU, lpt:ssä kun tulee fuel cut jo siinä 0.6bar tienoilla.
#3418
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

JouniCSE kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:En ymmärrä autoista mitää, puhummattakaan virittämisestä 8O
Mutta helpoimmalla taidat päästä kunlaitat autoon mankkuvenan ja trionic-boksin täyspaineturbosta.
Tietysti jos tuohon lpt-boksiin voi vaihtaa täyspaineturbon ohjelman, tulee vielä halvemmaksi. (Jos joku osaa, saa vaihtaa minulle lpt-boksiin vähän ytympää ohjelmaa. Pitäisi piristää tuota elämäntapaAeroani :lol: )

Kustannukset 200€ (jos on tuuria).

Ja sit baanalle :D
Jos ko autossa (MY96) on ajonesto niin eipä sitä purkkia niin vaan vaihdella.
Joko tekee itte tai pistää kiltisti pennit jonoon ja ostaa valmiin tuotteen.
Eikös se toimi jos ajonestollisen korvaa ajonestollisella?
Vai olenko väärässä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

MacTurbo kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:En ymmärrä autoista mitää, puhummattakaan virittämisestä 8O
Mutta helpoimmalla taidat päästä kunlaitat autoon mankkuvenan ja trionic-boksin täyspaineturbosta.
Tietysti jos tuohon lpt-boksiin voi vaihtaa täyspaineturbon ohjelman, tulee vielä halvemmaksi. (Jos joku osaa, saa vaihtaa minulle lpt-boksiin vähän ytympää ohjelmaa. Pitäisi piristää tuota elämäntapaAeroani :lol: )

Kustannukset 200€ (jos on tuuria).

Ja sit baanalle :D
Jos ko autossa (MY96) on ajonesto niin eipä sitä purkkia niin vaan vaihdella.
Joko tekee itte tai pistää kiltisti pennit jonoon ja ostaa valmiin tuotteen.
Eikös se toimi jos ajonestollisen korvaa ajonestollisella?
Vai olenko väärässä.
Ei toimi ei. Trionic boksin ohjelmassa on ajoneston sarjanumero jonka tarvii vastata autossa olevaa ajonestoyksikköä. Uudelleen paritus kyllä onnistuu techillä.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ja jos kyseessä on VSS:llinen viriboksi, ei siinä välttämättä ole tarroja tai ajoneston numeroa kyljessä.. Tämä sarjanumero täytyy tietää, että techillä paritus voi onnistua..

En nyt muista, että voiko sitä onkia techillä esiin, vai pitääkö purkista lukea firmis ulos että sen näkee.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin