9000CSE 2.0t 150Hv:n viritys. vm96
9000CSE 2.0t 150Hv:n viritys. vm96
Mistähän kannattaisi lähteä etsimään virejä, ja budjetti pitäisi olla tietenkin mahdollisimman halpa, joten ei viitsi maptunea harkitakkaan.
Reipas 200:n hevoseen pitäisi päästä.
auto on tekniikaltaan muuten vakio paitsi että orkkis kuulerin tilalle vaihdetaan iso alukuuuleri.
2.0 matalapaine 9000 cse vuosimallia 96 elikkäs trionic5 eikös ??
hevosia nyt se 150, ja tavoite olisi yllämainittu.
eli mistäs viribokseja sun muuta kivaa palikkaa ??
Kiitos..
Reipas 200:n hevoseen pitäisi päästä.
auto on tekniikaltaan muuten vakio paitsi että orkkis kuulerin tilalle vaihdetaan iso alukuuuleri.
2.0 matalapaine 9000 cse vuosimallia 96 elikkäs trionic5 eikös ??
hevosia nyt se 150, ja tavoite olisi yllämainittu.
eli mistäs viribokseja sun muuta kivaa palikkaa ??
Kiitos..
Viimeksi muokannut Famnium, Ma Elo 11, 2008 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
Laita iso dumppi ja vapaavirtaussuodatin, niin ainakin äänet on kuin tehokkaammasta autosta .
Isot tehot revitään sitten tuplaturboilla.
Isot tehot revitään sitten tuplaturboilla.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
Juu, T5:hän tuossa.Famnium kirjoitti:2.0 matalapaine 9000 cse vuosimallia 96 elikkäs trionic5 eikös ??
hevosia nyt se 150, ja tavoite olisi yllämainittu.
eli mistäs viribokseja sun muuta kivaa palikkaa ??
Kiitos..
1) Se Maptunin Stage1 -setti, pikainen veikkaus ~600-700e
2) Viripurkki purkuautosta, säkästä riippuen pari hunttia?
3) T5 -suitella custom softaa kehiin, vaihtaen samalla ehkä suuttimet tai ahtimen (tai lisäämällä toisen?), kustannukset vaihtelee reilusti, mutta tämä voisi olla ihan hyvä lähtö ajatellen viripolun jatkoakin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
minkähänlainen viripurkki se mahtaa olla..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
Trionic-purkki, eli se sähköaivopaketti, joka ohjaa koko settiä ja johon virisofta on upotettuna. Näyttää kutakuinkin tältä:Famnium kirjoitti:minkähänlainen viripurkki se mahtaa olla..
http://www.maptun.com/webshop/pics_thum ... yrdon3.jpg
Sitä en osaa suoraan sanoa, missä tuo purkki Trionic -vehkeissä sijaitsee, mutta jos summassa pitäisi lähteä etsimään, kaivaisin ensin kuskin penkin alta, sitten tsekkaisin akvaariokotelon vasemman reunan ja vasta noiden petettyä lähtisin tutkimaan syvemmältä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
Kuskin puolella akvaariokotelossa se sijaitsee.aero kirjoitti:Sitä en osaa suoraan sanoa, missä tuo purkki Trionic -vehkeissä sijaitsee, mutta jos summassa pitäisi lähteä etsimään, kaivaisin ensin kuskin penkin alta, sitten tsekkaisin akvaariokotelon vasemman reunan ja vasta noiden petettyä lähtisin tutkimaan syvemmältä.
Jos yhtään tietää mitä on etsimässä, niin ei voi erehtyä mikä se purkki siellä on kun akvaarion kannen irroittaa.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
En ymmärrä autoista mitää, puhummattakaan virittämisestä
Mutta helpoimmalla taidat päästä kunlaitat autoon mankkuvenan ja trionic-boksin täyspaineturbosta.
Tietysti jos tuohon lpt-boksiin voi vaihtaa täyspaineturbon ohjelman, tulee vielä halvemmaksi.
Kustannukset 200€ (jos on tuuria).
Ja sit baanalle
Mutta helpoimmalla taidat päästä kunlaitat autoon mankkuvenan ja trionic-boksin täyspaineturbosta.
Tietysti jos tuohon lpt-boksiin voi vaihtaa täyspaineturbon ohjelman, tulee vielä halvemmaksi.
Kustannukset 200€ (jos on tuuria).
Ja sit baanalle
Viimeksi muokannut MacTurbo, Ma Elo 11, 2008 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
Famnium kirjoitti:Mistähän kannattaisi lähteä etsimään virejä, ja budjetti pitäisi olla tietenkin mahdollisimman halpa, joten ei viitsi maptunea harkitakkaan.
Reipas 200:n hevoseen pitäisi päästä.
auto on tekniikaltaan muuten vakio paitsi että orkkis kuulerin tilalle vaihdetaan iso alukuuuleri.
2.0 matalapaine 9000 cse vuosimallia 96 elikkäs trionic5 eikös ??
hevosia nyt se 150, ja tavoite olisi yllämainittu.
eli mistäs viribokseja sun muuta kivaa palikkaa ??
Kiitos..
Kurkkaas tuolta ja asennuta Jyväskylän pojilla.
http://www.speedparts.se/
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
Jos Maptunin tuotteisiin ei ole varaa, mahtaako olla Spedepartsiinkaan.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
Jos ko autossa (MY96) on ajonesto niin eipä sitä purkkia niin vaan vaihdella.MacTurbo kirjoitti:En ymmärrä autoista mitää, puhummattakaan virittämisestä
Mutta helpoimmalla taidat päästä kunlaitat autoon mankkuvenan ja trionic-boksin täyspaineturbosta.
Tietysti jos tuohon lpt-boksiin voi vaihtaa täyspaineturbon ohjelman, tulee vielä halvemmaksi. (Jos joku osaa, saa vaihtaa minulle lpt-boksiin vähän ytympää ohjelmaa. Pitäisi piristää tuota elämäntapaAeroani )
Kustannukset 200€ (jos on tuuria).
Ja sit baanalle
Joko tekee itte tai pistää kiltisti pennit jonoon ja ostaa valmiin tuotteen.
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
+ fpt ECU, lpt:ssä kun tulee fuel cut jo siinä 0.6bar tienoilla.Japso kirjoitti:Bleedi / rajapainevena
#3418
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
Eikös se toimi jos ajonestollisen korvaa ajonestollisella?JouniCSE kirjoitti:Jos ko autossa (MY96) on ajonesto niin eipä sitä purkkia niin vaan vaihdella.MacTurbo kirjoitti:En ymmärrä autoista mitää, puhummattakaan virittämisestä
Mutta helpoimmalla taidat päästä kunlaitat autoon mankkuvenan ja trionic-boksin täyspaineturbosta.
Tietysti jos tuohon lpt-boksiin voi vaihtaa täyspaineturbon ohjelman, tulee vielä halvemmaksi. (Jos joku osaa, saa vaihtaa minulle lpt-boksiin vähän ytympää ohjelmaa. Pitäisi piristää tuota elämäntapaAeroani )
Kustannukset 200€ (jos on tuuria).
Ja sit baanalle
Joko tekee itte tai pistää kiltisti pennit jonoon ja ostaa valmiin tuotteen.
Vai olenko väärässä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
Ei toimi ei. Trionic boksin ohjelmassa on ajoneston sarjanumero jonka tarvii vastata autossa olevaa ajonestoyksikköä. Uudelleen paritus kyllä onnistuu techillä.MacTurbo kirjoitti:Eikös se toimi jos ajonestollisen korvaa ajonestollisella?JouniCSE kirjoitti:Jos ko autossa (MY96) on ajonesto niin eipä sitä purkkia niin vaan vaihdella.MacTurbo kirjoitti:En ymmärrä autoista mitää, puhummattakaan virittämisestä
Mutta helpoimmalla taidat päästä kunlaitat autoon mankkuvenan ja trionic-boksin täyspaineturbosta.
Tietysti jos tuohon lpt-boksiin voi vaihtaa täyspaineturbon ohjelman, tulee vielä halvemmaksi. (Jos joku osaa, saa vaihtaa minulle lpt-boksiin vähän ytympää ohjelmaa. Pitäisi piristää tuota elämäntapaAeroani )
Kustannukset 200€ (jos on tuuria).
Ja sit baanalle
Joko tekee itte tai pistää kiltisti pennit jonoon ja ostaa valmiin tuotteen.
Vai olenko väärässä.
Re: 9000CSE 2.0T 150Hv:n viritys. vm96
Ja jos kyseessä on VSS:llinen viriboksi, ei siinä välttämättä ole tarroja tai ajoneston numeroa kyljessä.. Tämä sarjanumero täytyy tietää, että techillä paritus voi onnistua..
En nyt muista, että voiko sitä onkia techillä esiin, vai pitääkö purkista lukea firmis ulos että sen näkee.
En nyt muista, että voiko sitä onkia techillä esiin, vai pitääkö purkista lukea firmis ulos että sen näkee.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)