9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
stage 4
33 428.00 SEK
halpaa ku saippua
33 428.00 SEK
halpaa ku saippua
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
kromattu M tarra biltemasta hahaha
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
ANTEEKSI MUTTA TÄMÄ OLI HAUSKAnalleolut kirjoitti:kromattu M tarra biltemasta hahaha
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
Virittäminen vaan harvemmin toimii pienellä budjetilla, varsinkin kun tuo 300 hepan rajapyykki olisi tarkoitus rikkoa... suuttimet, kuuleri, putkisto, turbo, pakosarja (mahdollisesti, riippuen turbosta saattaa sopia orkkikseenkin) niin johan on palanut tuhannen euroa helposti, sen jälkeen sitten softaa jostain keksimään jotta yhdistelmä pelaa.. sen jälkeen kun voima on kivaa, hajoaa vetoakselia ja mahdollisesti jotain muutakin se pieni budjetti kaatuu siihensimanski kirjoitti:Pienellä budjetilla olis tarkotus edetä.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
No ei tuohon voi millään keinoilla saada niin paljoa tehoa kuin haluat, koska eikös suurin sallittu tehonlisäys ole 20%, ja siinä käytetään mallisarjan tehokkainta versiota laskulähtökohtana (jossei Aeroa lasketa kokonaan omaksi automallikseen, toivottavasti kyllä lasketaan).simanski kirjoitti:Milläs konsteilla helpoiten 300hv korville? ahdin, ic ja putki luonnollisesti, mutta kuinkas ton ikäisessä hoidellaan softa puoli ja mimmoseen hintaan?
Kiitos viisaammille!
Eli siis Aeron 225hv x 1.22 = 270.
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Elo 15, 2008 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
Mistä näitä uusavuttomia oikein sikiää? Aihetta on käsitelty sen miljoona kertaa sekä tässä että muissa osioissa. HAKU-nappi ja selailu auttaa moneen pulmaan.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
Samiii.!Tobbana kirjoitti:Mistä näitä uusavuttomia oikein sikiää? Aihetta on käsitelty sen miljoona kertaa sekä tässä että muissa osioissa. HAKU-nappi ja selailu auttaa moneen pulmaan.
-Sami
Kun saamme uuden Saabistin joukkoomme, niin meidän pitää auttaa kädestä pitäen.
En minäkään ole ikinä saanut HAKU-napilla mitään järkevää vastausta, tulee viestejä ,joissa on keltaisella huomiokynällä värjättyjä sanoja.
Itse asia ei löydy.
Ihan hyvä että kysyy, sillä kysyvä ei -tieltä eksy
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
Eikös sinun Tonnarissa ole ihan sama trionic 5.2 tjsp?
Itse en tunnusta tietäväni näistä niin paljoa, kuin muutamat welhot täällä foorumilla, mutta näitä bokseja löytyy monelta viriputkalta.
Jos sinulla ei ole TCSssää, niin esim Maptun tarjoaa sinulle pelkkää boksia.
Kun mennään taas raudan puolelle, tosiaan pelkkä ahtimen vaihto ei välttämättä riitä.
Mappisensori kantsii varmuudeksi vaihtaa siihen 3bar versioon. Onko sitten tuolle 300HV luvulle yliammuntaa, mene ja tiedä.
Omaan samaiseen lukuun vaihdoin ja toimii hyvin.
Ahdin myös vaihtoon. Se "rusina" Garretti ei jaksa kuin sinne n 250 hepoiseen hyvin ja sitten ahdistaa.
Putkisto vähintään sporttikatilliseen 3" settiin. Oma on sellainen ja toimii hyvin.
Kuuleri on kanssa siinä ja siinä. Jotkut sanovat, että muovipäätyinen kuuleri kestäisi vielä tuon teholuokan, mutta kun puhutaan yksilöistä ja ikää autollasi on jo useampi vuosi, voisi kuvitella, että se antaa periksi muovipäädyistä juuri ei toivottuna aikana.
Osta kiinakuuleri esim HT tunesta, tai yritä löytää käytetyiltä markkinoilta jos kukkaro ei kestä.
Ahtimia myös löytyy käytettyinä, mutta itse en käyttöautoon laittaisi tuntematonta solmua, jos ei ole tiedossa historiaa.
Ainakin huoltosarjan laittaisin käytettyyn.
Oma isompi ahdin tuli Ruotsista viimeinkin luotettavalta myyjältä aika edukkaasti, joka jaksaa puhaltaa tuonkin 300 hepoisen yli tarvittaessa.
Vakio pakosarja jaksaa puhaltaa aina 400 hepoiseen asti, ei tarvii vaihtaa jos murtumaton tai hitsaamaton.
Dekan tai vastaavat isommat suuttimet. Mikä cc koko omaasi, se pitää sinun selvittää.
Tehokkaampi bensapumppu.
Onnea prokkikseen. Halvalla et saa sitten hyvää, sen tiedätkin ihan varmasti.
-Hessu-
Itse en tunnusta tietäväni näistä niin paljoa, kuin muutamat welhot täällä foorumilla, mutta näitä bokseja löytyy monelta viriputkalta.
Jos sinulla ei ole TCSssää, niin esim Maptun tarjoaa sinulle pelkkää boksia.
Kun mennään taas raudan puolelle, tosiaan pelkkä ahtimen vaihto ei välttämättä riitä.
Mappisensori kantsii varmuudeksi vaihtaa siihen 3bar versioon. Onko sitten tuolle 300HV luvulle yliammuntaa, mene ja tiedä.
Omaan samaiseen lukuun vaihdoin ja toimii hyvin.
Ahdin myös vaihtoon. Se "rusina" Garretti ei jaksa kuin sinne n 250 hepoiseen hyvin ja sitten ahdistaa.
Putkisto vähintään sporttikatilliseen 3" settiin. Oma on sellainen ja toimii hyvin.
Kuuleri on kanssa siinä ja siinä. Jotkut sanovat, että muovipäätyinen kuuleri kestäisi vielä tuon teholuokan, mutta kun puhutaan yksilöistä ja ikää autollasi on jo useampi vuosi, voisi kuvitella, että se antaa periksi muovipäädyistä juuri ei toivottuna aikana.
Osta kiinakuuleri esim HT tunesta, tai yritä löytää käytetyiltä markkinoilta jos kukkaro ei kestä.
Ahtimia myös löytyy käytettyinä, mutta itse en käyttöautoon laittaisi tuntematonta solmua, jos ei ole tiedossa historiaa.
Ainakin huoltosarjan laittaisin käytettyyn.
Oma isompi ahdin tuli Ruotsista viimeinkin luotettavalta myyjältä aika edukkaasti, joka jaksaa puhaltaa tuonkin 300 hepoisen yli tarvittaessa.
Vakio pakosarja jaksaa puhaltaa aina 400 hepoiseen asti, ei tarvii vaihtaa jos murtumaton tai hitsaamaton.
Dekan tai vastaavat isommat suuttimet. Mikä cc koko omaasi, se pitää sinun selvittää.
Tehokkaampi bensapumppu.
Onnea prokkikseen. Halvalla et saa sitten hyvää, sen tiedätkin ihan varmasti.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
Ettei tuo vain olisi viimeinen LH-versio...eli lastuja periaatteessa löytyy, mutta fiksuinta voisi olla hommata säädettävä ruisku, budjettitasolla joko Vems tai Mega.
Foxbody turbo
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
Anteeksi OT.simanski kirjoitti:Muutetaan kysymyksen asettelua kun kaikkia tuntuu ahdistavan sen verran tämä aihe, Kun toi on sillä vanhemmalla moottorinohjauksella niin mitä softan muokkaus kuntantaa ja onko suomessa paljon tarjontaa ton ikäseen?
Jos ei tietoa/halua jakaa tietoa niin ei ole pakko kommentoida, fiksuille vastauksille kiitos ja kumarrus.
Mutta porukkaa hämää nyt se seikka, että vähänkirjoittanut kaveri kysyy perinteistä "legendaa" yli 300 hv-Saabia.
Floodausepäilyt herää heti, myö allekirjoittanut epäili sitä ensimmäimmäiset 5-kirjoitusta.
Kuten myös Tobbana ja Nalleolut.
Mutta pienellä budjetilla tuo ei onnistu, kuten olet varmaan jo huomannut.
Kannattaa edetä mieluummin pienemmillä askeleilla, kun kerralla koville tehoille, käytetty tekniikka ei välttämättä kestä
Hommaa ensin pelkkää viriboksia ja mieti sitten vasta IC:tä ja putkistoa, turbonvaihdosta puhumattakaan. Voi olla että into loppuu ennenkuin viritysaste edes saavuttaa sen pisteen, että turbo pitää vaihtaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 9000 Cse -92 2.3 Turbo-S Piristys-> 300hv
Taitaa kaikki Turbo-S:ät pitää vielä LH 2.4.2:n sisällään kun -92:sia ovat.hessu75 kirjoitti:Eikös sinun Tonnarissa ole ihan sama trionic 5.2 tjsp?