Hommahan on helppoa, kuin heinän teko. Kaikki alkaa kojelaudan kannen irrotuksella, tästä on ohjeita foorumilla, en siihen puutu. Seuraava vaihe on mittariston irrotus, reunoilla tuulilasia kohti on 2 kpl T25 torxeja, nämä irti ja varo sitten tiputtamasta niitä kumitassuja mittariston alaosasta, kun nostat mittaristoa ylöspäin. Seuraavaksi EDU:n liitin, reunoilla 2, takana 2 liitinkampaa ja 2 pienempää liitintä. Sitten tarvittaessa ahtopainemittarin letku(voi tarvita pihdit jos on tiukassa). Nyt mittaristo mukaan sisätiloihin ja päästään itse asiaan.
Irrota EDU(4kpl T10 torx), irrota nopeusmittari(4kpl ristipää, alhaalla 2 lyhyttä), irrota lämpömittari-polttoainekompleksi(2kpl ristipää). Tämän jälkeen ota lämpömittarikokonaisuus päydälle ja muut mittariston osat pois. Lämpömittarin takana on muistaakseni 5kpl ristipääruuveja, nämä irti ja itse mittari tulee ulos kuorestaan. Nyt päästään käsiksi ongelman aiheuttajiin. Mittarin piirilevyn takana on kaikenkaikkiaan 5kpl 5,5mm muttereita ja 2kpl 6mm mutterijalkoja. Lämpömittarin takana olevat ovat yleensä löysällä, polttoainepuolella selvästi tiukemmalla. Nyt vain sopiva pieni hylsy ja sormilla mutterit ja mutterijalat kireälle. Sopivaa momenttia saa jokainen hakea oman tuntumansa mukaan, järkeä saa siis käyttää. Lopuksi lainataan vaimon tai tyttöystävän kaapista vaikka kirkasta kynsilakkaa ja lakataan ainakin muttereiden kannat, jotta eivät enää pyörisi auki, toki koko piirilevynkin voi lakata. Ja jos kynsilakkaa ei ole saatavilla, mikä tahansa kirkaslakka käy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Työn iloa!
Matti
p.s. Aikoinaan -96 autoni lämpömittari näytti oikein, sitten lootanvaihdon yhteydessä(automaatista manuaaliksi) vaihtui EDUkin -98 malliin ja lämpömittari alkoi roikkua. Techillä tarkistettiin koneen lämmöt ja kohdallaan oli. Vaihdoin takaisin -96 manuaalin EDUn ja edelleen roikkui, mutta eipä siis roiku enää
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)