Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
soppa
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 09:04

Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja soppa »

Terve kaikille,

Kyselinkin jo tuolla 900 puolella mutta kysytään nyt täälläkin vähän isommasta Saabista.

Näin uutena mahdollisesti tulevana saabistina kyselisin, että olisko Saab 9000 CSE 2.0 turbo vm. 96 auto kannattava ostos?

Mitä autosta kannattaa tarkistaa ja mitä muutenkin olisi syytä selvittää? Miten näissä 9000 malleissa nämä varuste puolet menee? Jos vuosimallit lähtee 92:sta, niin onko kaikissa ilmastointi ja ABS? Sitten oli näitä CS ja CSE ja 2.0 turbo ja 2.3 turbo, mitä eroavaisuuksia niissä on muuta kuin tehot ja tuo mallimerkki? Mikä malli olisi suosituin tai kannattavin ostos? Kertokaa kaikki oleellinen asia mitä mun tarttis tietää ks. auto mallista?!

Sitten se teho puoli? Saanko tuollaista 2.0 tai 2.3 turbo malleja hyvin ja helposti "viritettyä" eli onnistuuko muutakuin vie jollekkin pajalle? Onko malleissa vakiona sellaiset hilut, että jos vain lastuttaa, niin kaikki kestää ja mitä sieltä sitten lastun kanssa tulee ulos?

Kiitos.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Täällä tonnaripalstalla on vielä parempi UKK lista asioista joihin kannattaa tutustua. Virityksessä pätee samat linkit kuin ng900 Trionic5 moottorien kanssa.

Mikähän olisi kannattava ostos mielestäsi ? Auto joka säilyttää arvonsa, on halpa ostaessa vai se että tarjoaa hyviä kilometreja ikäänsä nähden ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
soppa
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 09:04

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja soppa »

vesa67 kirjoitti:Täällä tonnaripalstalla on vielä parempi UKK lista asioista joihin kannattaa tutustua. Virityksessä pätee samat linkit kuin ng900 Trionic5 moottorien kanssa.

Mikähän olisi kannattava ostos mielestäsi ? Auto joka säilyttää arvonsa, on halpa ostaessa vai se että tarjoaa hyviä kilometreja ikäänsä nähden ?

Mielestäni sellainen jolla on kilonmetrejä edessä, koska perhe tarvitsee 2 auton ja minä tietysti mielellään turbon... UUK lista 8O :?:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja jus »

soppa kirjoitti:UUK lista 8O :?:
Usein kysytyt tonnarikysymykset:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=30470
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=30470

Kyllä saabeihin kilometreja saa kerrytettyä. Näissä aikaisemmissa tarinoissa kerrotaan mitä hajoaa todennäköisimmin milloinkin ja aina on löytynyt kohtalotovereita ongelmia puntaroimaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Omakohtaisia kokemuksia puoli vuotta tuollaisen omistaneena: Olen ollut erittäin tyytyväinen autooni ja mielestäni sen hankkiminen oli kannattavaa. Muutamalla tonnilla saa hyvin varustellun, kohtuullisilla kilometreillä ja ruosteettoman auton sekä tehoakin on ihan kohtuullisesti.

Rahaa on kuitenkin palanut autoon jo aika paljon kun on lähtenyt tuolle virittämisen tielle. Helppoahan tuon virittäminen on kun onnistuu tällaiselta auton tekniikasta suht vähän tietävältäkin. Tehojen lisääntymisen jälkeen alkaa oravanpyörä kun pitää hankkia uusi alusta ja seuraavaksi kytkin luistamisen takia jne. Tämä onkin uusi harrastukseni ja eihän se mikään harrastus ole jos siihen ei kaikki rahat mene. :D
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Famnium »

9000 aero, ja se on siinä.. :D
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Eihän tuo Tonnarilla ajaminen kallista ole, 7,3 litraa satasella.
Lisäksi;
-86 ( 500 000 lasissa) sai kaikki sähkömoottorit, syylarin, vesipumpun,lämppärinkennon, vetonivelet, kytkimen, läppäkotelon, pakoputkiston,kaksi immua, korin hitsauksen ( peltiä 3 neliötä, kaksi kiloa tinaa), uudet ovet, uudet etulokarit, maalauksen, uuden sisustuksen, uudet penkit, tukivarsien puslat eteen ja taakse,takaiskarit, kallistuksenvakaajan puslat,uuden ratin, vilkun viiksen, häikäisysuojat ( lipat) eikä tuossa edes kaikki.
sekä perskuleesti apuja kerholaisilta.

Uudessa upeassa :saab: -hankinnassa ( Timantti -94 ) uudet taka-jarruhelyt, jarrunesteet, pakoputkiston tukien rakentelua ja öljynvaihtoa.

Yhtä-kaikki, upeat autot rakentamiseen. tehdas-uuden hankintakustannuksiin verrattuna,
minimi maksulla maksimi :saab: hyöty.

.ja taas :saab: -mennään turvallisesti, Orloveja ja Bimmereitä kyykyttäen. :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Hankin 2006 syksyllä Belgiasta uitetun -96 9000CSE 2.0t:n. Autolla oli silloin ajettu 107tkm ja huoltokirjakin oli täytetty asianmukaisesti. 60tkm aikana autoon on jouduttu tekee seuraavat remontit:

- jarrulevyt ja palat
- tasapainoakseleiden ketju, rattaa ja laahaimet uusittu
- jakopään rattaat, ketju ja laahaimet uusittu
- moniurahihna ja kiristin kahteen otteeseen (oma moka)
- moniurahihnan rullat
- vesipumppu kahteen otteeseen (loistavaa motonet laatua)
- Renkaat
- lämppärin kenno
- raidetangon suojakumi


plus tietysti normi öljynvaihtoa kympin välein.

Joillain vioilla ehkä olisi ajanut vielä pitkään, mutta mielirauhan takia olen aina korjannut viat mahdollisimman nopeasti.

Mutta kaikeasta huolimatta olen tyytyväinen ollut autoon. Hiljainen, hyvin varusteltu, vie siedettävän määrän bensaa ja ennenkaikkea tilava.

Br,

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Famnium »

itse olen kanssa tyytyväinen kyllä tuohon cse:hen vuodelta 96 ja koneelta 2.0t..
vaikka vie todella vähän petroolia niin on melko pirteä.. juuri penkitetty 171,8hv.
ja vain cooleri on vaihdettu isompaan, tosin aion ottaa tuosta enemmän tehoja ajan kuluessa mutta suosittelen monille tuota 2.0t:tä koska se on pirteä ja pensapihi.
itselle kun mikään vaan ei koskaan riitä..
vaikka ostaisin tehdasvalmisteisen lamborginin niin varmasti etsisin siihen jo jotain palikkaa :D
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

soppa kirjoitti:Terve kaikille,

Kyselinkin jo tuolla 900 puolella mutta kysytään nyt täälläkin vähän isommasta Saabista.

Näin uutena mahdollisesti tulevana saabistina kyselisin, että olisko Saab 9000 CSE 2.0 turbo vm. 96 auto kannattava ostos?

Mitä autosta kannattaa tarkistaa ja mitä muutenkin olisi syytä selvittää? Miten näissä 9000 malleissa nämä varuste puolet menee? Jos vuosimallit lähtee 92:sta, niin onko kaikissa ilmastointi ja ABS? Sitten oli näitä CS ja CSE ja 2.0 turbo ja 2.3 turbo, mitä eroavaisuuksia niissä on muuta kuin tehot ja tuo mallimerkki? Mikä malli olisi suosituin tai kannattavin ostos? Kertokaa kaikki oleellinen asia mitä mun tarttis tietää ks. auto mallista?!

Sitten se teho puoli? Saanko tuollaista 2.0 tai 2.3 turbo malleja hyvin ja helposti "viritettyä" eli onnistuuko muutakuin vie jollekkin pajalle? Onko malleissa vakiona sellaiset hilut, että jos vain lastuttaa, niin kaikki kestää ja mitä sieltä sitten lastun kanssa tulee ulos?

Kiitos.

On kannattava - mikäli huollot ja korjaukset tehty asianmukaisesti. Silloin voi saada "paljon autoa" kohtuuhintaan. Ääritapauksessa voi rahaa palaa tuhansia euroja korjauksiin.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itellä on cd vuodelta -97 ja koneena palvelee 2.0t jonka saa kyllä menemään aika pienellä kulutuksella(kulutuksen olen saanut pienimmillään 7.3 litraan)ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen autoon. Onhan tässä toki jo kilometrejä melkein se 300tkm mutta eipä tuo minua haittaa koska kyllä nämä kestävät koneensa puolesta hyvin kun vaan huoltaa.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Valitettavasti lyhytlohkoisessa 2.0l ja 2.3l koneissa on tasapainoakselit. Jos moottorisi tunnistaa merkkiä B204 tai B234, tälläiset kepukat pyörivät myös sinun koneessa. Jos puhe on tuosta -97 tonnarista, niin olet tasapainoakseleiden omistaja.

Sen verran pitää lieventää ahdistustasi, että -95/-96 taitteessa tp-hilut paranivat ja eivät siten enää tuota kai samanlaisia kauhunväristyksiä. Itse päätin pelata omassani varmanpäälle ja vaihtaa uudet romut sisään.

Mielestäni joissain ensimmäisissä CS korisissa tonnareissa on ollut myös B202S(?) konetta, joissa tasapainoakseleita ei ole. Nämä ovat kyllä aika harvinaisuuksia.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Jos on tasapainoakseli, niin poistoon heti.

Ovien alareunat tuppaavat ruostumaan helposti ja normaalit kuluvat osat ei oo
paha uusia, ovat mun mielestä halpoja :D

Hyvä ostos vaikka kakkos autoks :lol:

Täältä foorumilta saa kyllä apua jos jotain ongelmaa ilmenee. Ja tosiaan haku on
sitten sitä varten ja omat osiot tonnarin yleisimpiin vinkkeihin.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab 9000 CSE 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

kovasuo kirjoitti:Jos on tasapainoakseli, niin poistoon heti.


Minkä takia?

Yhdessäkään tonnarissa niitä ei ole otettu pois ja jos otetaan, niin uudet menevät tilalle. Itsellä on ollut neljä tasapainoakseleilla varustettua tonnaria ja kaikissa ne ovat pyörineet mukana. Yksi oli jopa pahimpia ongelma koneita 2.3T-90, joissa piti olla pahimmat ongelmat. Kuulin autosta vielä 350tkm ajettunakin ilman koneen avausta. Kaikki tosin ovat olleet suola autoja.

Nykyinen tonnari on ollut omistuksessani 170tkm ja mittarissa on nyt 256tkm ja aipä siinä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu ja öljyn seasta ei ole löytynyt hammasrattaan kappaleita.

Tallissa on purettuna tällä hetkellä neljä konetta, joista yhdestäkään ei ollut tasapainoakselien rattaat loppu. 9-5 Aeron koneesta oli ketju eniten venynyt (130tkm ajettu).

Yhteen Saabiin tehtiin kansi remontti ja samalla otettiin ketju pois. Sekin oli ennen -94 vuosimallia, joissa on pehmeämmät rattaat. Kyseinen auto oli tuotuna naapurimaasta, joten ei ollut virallinen suola-auto.

Huollettuna ketjut kestävät tonnareissa riittävän pitkään ja en näe niistä ongelmia. Jos pitää poistaa, niin samalla vaivalla menee uudet tilalle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin