Sopeutumisvika di/apc:ssä?
Sopeutumisvika di/apc:ssä?
Joo, elikkä korjaamolla vikakoodinlukija antoi tuollaisen virheilmoituksen, sekä liian laihan joutokäynnin. Kaiketi nollattiin ja tämän jälkeen ahtoi kivasti n. 1,5 viikkoa, kunnes taas viime viikolla tippui ahdot melko selvästi. Eli mistä tuo sopeutumisongelma voi johtua, vai onko sillä edes ahtojen kanssa tekemistä??? Vai pitääkö sitä vaan viikon välein käydä nollauttamassa?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Sopeutumisvika di/apc:ssä?
Kävin tossa perjantaina taas nollauttamassa sopeutumisvika-koodin, ja ahdot taas sen jälkeen melkein punarajan takareunaan asti... Nyt muutaman päivän ajaneena näyttäis että pikkuhiljaa tippuvat taas alaspäin, tällä hetkellä jonkun verran vielä punasen puolella. Niin, eli oisko jollain tietoa, miten pääsis eroon tästä ongelmasta?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Sopeutumisvika di/apc:ssä?
Normaalisti ahdot ovat siinä keltaisen ja punaisen välissä. Jos DI/APC-lastu nollataan, se käsittääkseni menee sopeuttamistilaan, jossa se aluksi antaa ahtojen nousta sinne n. 1,1bar tienoolle. Pikkuhiljaa lastu kuitenkin sopeutuu vallitseviin olosuhteisiin ja alkaa pudottaa ahtopainetta lähelle esiasetettua huipputasoa (0,7bar tai jotain sinnepäin). Myös jotkut "Steg 1" lastut toimivat näin.Ekitheman kirjoitti:Kävin tossa perjantaina taas nollauttamassa sopeutumisvika-koodin, ja ahdot taas sen jälkeen melkein punarajan takareunaan asti... Nyt muutaman päivän ajaneena näyttäis että pikkuhiljaa tippuvat taas alaspäin, tällä hetkellä jonkun verran vielä punasen puolella. Niin, eli oisko jollain tietoa, miten pääsis eroon tästä ongelmasta?
Re: Sopeutumisvika di/apc:ssä?
Kiitos, tuo selvittää jo jonkun verran tuota toimintaa. Ainut mikä vaan jää vielä ihmettelyn alle, on miksi tuo antaa kuitenkin vikakoodin ulos...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Sopeutumisvika di/apc:ssä?
Eihän DI/APC:llä ole mitään tekemistä tyhjäkäyntiseoksen kanssa. Mikä se vikakoodi oli, onko tallessa?
Onko perusahtopaineet kohdallaan, toimiiko hukkaportti ja magneettiventtiili?
Onko perusahtopaineet kohdallaan, toimiiko hukkaportti ja magneettiventtiili?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Sopeutumisvika di/apc:ssä?
Jälkimmäisellä kerralla ei antanut enää mitään tyhjäkäyntivikaa. Vikakoodi oli, ellen väärin muista; 24461=sopeutumisvika, rajojen ulkopuolella.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87