Sopeutumisvika di/apc:ssä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Sopeutumisvika di/apc:ssä?

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Joo, elikkä korjaamolla vikakoodinlukija antoi tuollaisen virheilmoituksen, sekä liian laihan joutokäynnin. Kaiketi nollattiin ja tämän jälkeen ahtoi kivasti n. 1,5 viikkoa, kunnes taas viime viikolla tippui ahdot melko selvästi. Eli mistä tuo sopeutumisongelma voi johtua, vai onko sillä edes ahtojen kanssa tekemistä??? Vai pitääkö sitä vaan viikon välein käydä nollauttamassa?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Sopeutumisvika di/apc:ssä?

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Kävin tossa perjantaina taas nollauttamassa sopeutumisvika-koodin, ja ahdot taas sen jälkeen melkein punarajan takareunaan asti... Nyt muutaman päivän ajaneena näyttäis että pikkuhiljaa tippuvat taas alaspäin, tällä hetkellä jonkun verran vielä punasen puolella. Niin, eli oisko jollain tietoa, miten pääsis eroon tästä ongelmasta?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: Sopeutumisvika di/apc:ssä?

Viesti Kirjoittaja kena »

Ekitheman kirjoitti:Kävin tossa perjantaina taas nollauttamassa sopeutumisvika-koodin, ja ahdot taas sen jälkeen melkein punarajan takareunaan asti... Nyt muutaman päivän ajaneena näyttäis että pikkuhiljaa tippuvat taas alaspäin, tällä hetkellä jonkun verran vielä punasen puolella. Niin, eli oisko jollain tietoa, miten pääsis eroon tästä ongelmasta?
Normaalisti ahdot ovat siinä keltaisen ja punaisen välissä. Jos DI/APC-lastu nollataan, se käsittääkseni menee sopeuttamistilaan, jossa se aluksi antaa ahtojen nousta sinne n. 1,1bar tienoolle. Pikkuhiljaa lastu kuitenkin sopeutuu vallitseviin olosuhteisiin ja alkaa pudottaa ahtopainetta lähelle esiasetettua huipputasoa (0,7bar tai jotain sinnepäin). Myös jotkut "Steg 1" lastut toimivat näin.
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Sopeutumisvika di/apc:ssä?

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Kiitos, tuo selvittää jo jonkun verran tuota toimintaa. Ainut mikä vaan jää vielä ihmettelyn alle, on miksi tuo antaa kuitenkin vikakoodin ulos...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sopeutumisvika di/apc:ssä?

Viesti Kirjoittaja jus »

Eihän DI/APC:llä ole mitään tekemistä tyhjäkäyntiseoksen kanssa. Mikä se vikakoodi oli, onko tallessa?

Onko perusahtopaineet kohdallaan, toimiiko hukkaportti ja magneettiventtiili?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Sopeutumisvika di/apc:ssä?

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Jälkimmäisellä kerralla ei antanut enää mitään tyhjäkäyntivikaa. Vikakoodi oli, ellen väärin muista; 24461=sopeutumisvika, rajojen ulkopuolella.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Vastaa Viestiin