sylinterikannen kiristys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
teemuaula
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 21:58

sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja teemuaula »

Eli kyselisin 9000 2.0 turbo saabin kannenkiristys ohjeita, jos joltain löytyisi niin olisin kiitollinen
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

kiristä kolmessa jaksossa, peräjälkeen

Ensin 60Nm, sitten 80 Nm ja lopuksi 90 astetta. Ei jälkikiristystä
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ja tässä kiristysjärjestys, linkin Lontoonkieliset höpinät jälkikiristyksistä lämmityksineen kannattaa jättää huomiotta, eivät koske enää uudempaa kansitiivistettä eli sitä mitä nykyään ainoastaan on saatavilla:

http://townsendimports.com/Web/engine_f ... 6bolts.htm
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Firges9000 kirjoitti:kiristä kolmessa jaksossa, peräjälkeen

Ensin 60Nm, sitten 80 Nm ja lopuksi 90 astetta. Ei jälkikiristystä
ylläoleva vanhemmalle kansipulttimallille, uudempiin tais suositus olla 40Nm,60Nm ja 90astetta (uusissa pulteissa kierre kantaan asti). Itse sain tuollaiset uudenmalliset pultit suht helposti tiimalasin malliseksi kiristäessäni tolla 60/80/90astetta ohjeella.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Hane_81 kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:kiristä kolmessa jaksossa, peräjälkeen

Ensin 60Nm, sitten 80 Nm ja lopuksi 90 astetta. Ei jälkikiristystä
ylläoleva vanhemmalle kansipulttimallille, uudempiin tais suositus olla 40Nm,60Nm ja 90astetta (uusissa pulteissa kierre kantaan asti). Itse sain tuollaiset uudenmalliset pultit suht helposti tiimalasin malliseksi kiristäessäni tolla 60/80/90astetta ohjeella.
Herää kymysys, ettei nuo kokokierteiset olleet vain jotain "kilopultin" tekeleitä? :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Firges9000 kirjoitti: Herää kymysys, ettei nuo kokokierteiset olleet vain jotain "kilopultin" tekeleitä? :lol:
Joo tottakai ne oli kilopultin tekeleitä, muitahan en käytäkkään pappa-tonnarissani.

fiksummat ostais sitte tämännäkösiä eikä noit kilopultin versioita
Kuva
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Hane_81 kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti: Herää kymysys, ettei nuo kokokierteiset olleet vain jotain "kilopultin" tekeleitä? :lol:
Joo tottakai ne oli kilopultin tekeleitä, muitahan en käytäkkään pappa-tonnarissani.

fiksummat ostais sitte tämännäkösiä eikä noit kilopultin versioita
Kuva
En osaa sanoa tuohon mitään, koska meillä ei ole yhtään "pappa-tonnaria".
Neljä löytyy, mutta kaikki hyvinkin piristettyjä .
Yhdessäkään ei ole kansipultteina tollasia "kebab-tikkuja", :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Firges9000 kirjoitti: En osaa sanoa tuohon mitään, koska meillä ei ole yhtään "pappa-tonnaria".
Neljä löytyy, mutta kaikki hyvinkin piristettyjä .
Yhdessäkään ei ole kansipultteina tollasia "kebab-tikkuja", :D
Sinulla on juurikin muuten samannäköisiä "kebab-tikkuja" siellä mutta kierre loppuukin ~2cm ennen kantaa (mikäli et ole niin kova virittäjä että olisit jopa laittanut jotkin EI-alkuperäis pultit? Tehtaanlinjat hieman kyllä moisesta kärsisi.)

Ja piristetyistä en sano mitään kun ei itseä kiinnosta.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Jope »

Onkos noi jotain B2x5-koneiden myötä tulleita pultteja, mitä nykyään merkkitiskiltä saa?

Jos haluaa noita vanhoja 60-80-90astetta varmasti kestäviä, niin pitää varmaan ostaa sitten motonetistä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jope kirjoitti:Onkos noi jotain B2x5-koneiden myötä tulleita pultteja, mitä nykyään merkkitiskiltä saa?

Jos haluaa noita vanhoja 60-80-90astetta varmasti kestäviä, niin pitää varmaan ostaa sitten motonetistä.
Joo tiskiltä tuli noita uudempia pultteja viimeksi. Motonetista tuli muuten oikeanlaiset, mutta 2cm liian pitkät :roll:.
Foxbody turbo
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Jope »

Japso kirjoitti:Joo tiskiltä tuli noita uudempia pultteja viimeksi. Motonetista tuli muuten oikeanlaiset, mutta 2cm liian pitkät :roll:.
Taisivat motossa antaa kasitappisen pultit.. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Motonet jaksaa tyrkyttää sitkeästi noita 16-naulaiseen liian pitkiä pultteja Tonnariin, vaikka monikin on asiasta palautetta antanut.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Japso kirjoitti:
Jope kirjoitti:Onkos noi jotain B2x5-koneiden myötä tulleita pultteja, mitä nykyään merkkitiskiltä saa?

Jos haluaa noita vanhoja 60-80-90astetta varmasti kestäviä, niin pitää varmaan ostaa sitten motonetistä.
Joo tiskiltä tuli noita uudempia pultteja viimeksi. Motonetista tuli muuten oikeanlaiset, mutta 2cm liian pitkät :roll:.
Ähhh... olet vaan madaltanut kantta jo liikaa :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Ottiatuota, johtuukohan tuo kannen päädyn tihkuminen pulttien löystymisestä? Ei ole mitenkään harvinaista näissä vehkeissä meinaan :? .
M97CSB234EFM57001 RE85
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: sylinterikannen kiristys

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Kun ostaa elringin tiivisteen niin kiristysohjeet tulee mukana. Alkuperäiset pultitkin on elringin valmistamat. Kuten myös venavarren kumit tulee samasta putiikista.
Vastaa Viestiin