sylinterikannen kiristys
sylinterikannen kiristys
Eli kyselisin 9000 2.0 turbo saabin kannenkiristys ohjeita, jos joltain löytyisi niin olisin kiitollinen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: sylinterikannen kiristys
kiristä kolmessa jaksossa, peräjälkeen
Ensin 60Nm, sitten 80 Nm ja lopuksi 90 astetta. Ei jälkikiristystä
Ensin 60Nm, sitten 80 Nm ja lopuksi 90 astetta. Ei jälkikiristystä
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: sylinterikannen kiristys
Ja tässä kiristysjärjestys, linkin Lontoonkieliset höpinät jälkikiristyksistä lämmityksineen kannattaa jättää huomiotta, eivät koske enää uudempaa kansitiivistettä eli sitä mitä nykyään ainoastaan on saatavilla:
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... 6bolts.htm
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... 6bolts.htm
Re: sylinterikannen kiristys
ylläoleva vanhemmalle kansipulttimallille, uudempiin tais suositus olla 40Nm,60Nm ja 90astetta (uusissa pulteissa kierre kantaan asti). Itse sain tuollaiset uudenmalliset pultit suht helposti tiimalasin malliseksi kiristäessäni tolla 60/80/90astetta ohjeella.Firges9000 kirjoitti:kiristä kolmessa jaksossa, peräjälkeen
Ensin 60Nm, sitten 80 Nm ja lopuksi 90 astetta. Ei jälkikiristystä
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: sylinterikannen kiristys
Herää kymysys, ettei nuo kokokierteiset olleet vain jotain "kilopultin" tekeleitä?Hane_81 kirjoitti:ylläoleva vanhemmalle kansipulttimallille, uudempiin tais suositus olla 40Nm,60Nm ja 90astetta (uusissa pulteissa kierre kantaan asti). Itse sain tuollaiset uudenmalliset pultit suht helposti tiimalasin malliseksi kiristäessäni tolla 60/80/90astetta ohjeella.Firges9000 kirjoitti:kiristä kolmessa jaksossa, peräjälkeen
Ensin 60Nm, sitten 80 Nm ja lopuksi 90 astetta. Ei jälkikiristystä
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: sylinterikannen kiristys
Joo tottakai ne oli kilopultin tekeleitä, muitahan en käytäkkään pappa-tonnarissani.Firges9000 kirjoitti: Herää kymysys, ettei nuo kokokierteiset olleet vain jotain "kilopultin" tekeleitä?
fiksummat ostais sitte tämännäkösiä eikä noit kilopultin versioita
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: sylinterikannen kiristys
En osaa sanoa tuohon mitään, koska meillä ei ole yhtään "pappa-tonnaria".Hane_81 kirjoitti:Joo tottakai ne oli kilopultin tekeleitä, muitahan en käytäkkään pappa-tonnarissani.Firges9000 kirjoitti: Herää kymysys, ettei nuo kokokierteiset olleet vain jotain "kilopultin" tekeleitä?
fiksummat ostais sitte tämännäkösiä eikä noit kilopultin versioita
Neljä löytyy, mutta kaikki hyvinkin piristettyjä .
Yhdessäkään ei ole kansipultteina tollasia "kebab-tikkuja",
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: sylinterikannen kiristys
Sinulla on juurikin muuten samannäköisiä "kebab-tikkuja" siellä mutta kierre loppuukin ~2cm ennen kantaa (mikäli et ole niin kova virittäjä että olisit jopa laittanut jotkin EI-alkuperäis pultit? Tehtaanlinjat hieman kyllä moisesta kärsisi.)Firges9000 kirjoitti: En osaa sanoa tuohon mitään, koska meillä ei ole yhtään "pappa-tonnaria".
Neljä löytyy, mutta kaikki hyvinkin piristettyjä .
Yhdessäkään ei ole kansipultteina tollasia "kebab-tikkuja",
Ja piristetyistä en sano mitään kun ei itseä kiinnosta.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: sylinterikannen kiristys
Onkos noi jotain B2x5-koneiden myötä tulleita pultteja, mitä nykyään merkkitiskiltä saa?
Jos haluaa noita vanhoja 60-80-90astetta varmasti kestäviä, niin pitää varmaan ostaa sitten motonetistä.
Jos haluaa noita vanhoja 60-80-90astetta varmasti kestäviä, niin pitää varmaan ostaa sitten motonetistä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: sylinterikannen kiristys
Joo tiskiltä tuli noita uudempia pultteja viimeksi. Motonetista tuli muuten oikeanlaiset, mutta 2cm liian pitkät .Jope kirjoitti:Onkos noi jotain B2x5-koneiden myötä tulleita pultteja, mitä nykyään merkkitiskiltä saa?
Jos haluaa noita vanhoja 60-80-90astetta varmasti kestäviä, niin pitää varmaan ostaa sitten motonetistä.
Foxbody turbo
Re: sylinterikannen kiristys
Taisivat motossa antaa kasitappisen pultit.. :-)Japso kirjoitti:Joo tiskiltä tuli noita uudempia pultteja viimeksi. Motonetista tuli muuten oikeanlaiset, mutta 2cm liian pitkät :roll:.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: sylinterikannen kiristys
Motonet jaksaa tyrkyttää sitkeästi noita 16-naulaiseen liian pitkiä pultteja Tonnariin, vaikka monikin on asiasta palautetta antanut.
Re: sylinterikannen kiristys
Ähhh... olet vaan madaltanut kantta jo liikaaJapso kirjoitti:Joo tiskiltä tuli noita uudempia pultteja viimeksi. Motonetista tuli muuten oikeanlaiset, mutta 2cm liian pitkät .Jope kirjoitti:Onkos noi jotain B2x5-koneiden myötä tulleita pultteja, mitä nykyään merkkitiskiltä saa?
Jos haluaa noita vanhoja 60-80-90astetta varmasti kestäviä, niin pitää varmaan ostaa sitten motonetistä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: sylinterikannen kiristys
Ottiatuota, johtuukohan tuo kannen päädyn tihkuminen pulttien löystymisestä? Ei ole mitenkään harvinaista näissä vehkeissä meinaan .
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: sylinterikannen kiristys
Kun ostaa elringin tiivisteen niin kiristysohjeet tulee mukana. Alkuperäiset pultitkin on elringin valmistamat. Kuten myös venavarren kumit tulee samasta putiikista.