2.0 16V vm.88 kuuma kone nostaa ykskaks tyhjäkäynnin 2000
2.0 16V vm.88 kuuma kone nostaa ykskaks tyhjäkäynnin 2000
ja siihen jos sammuttaa niin sahuuttaa pirusti. mikähän tolle nyt tuli?
Re: 2.0 16V vm.88 kuuma kone nostaa ykskaks tyhjäkäynnin 2000
Lämpöanturi imusarjan juuressa voi vikaantuessaan aiheuttaa kovan tyhjäkäynnin. Omassani kova tyhjäkäynti esiintyi vain kunnolla lämmenneellä moottorilla, esim. ruuhka-ajossa. Käynti saattoi palautua normaaliksi paukauttamalla konepelti tai kuskin ovi kiinni. Vika poistui lämpöanturin vaihtamisella. Käynnistyminen oli koko ajan normaalia.
Lämpöanturi motonetista:
i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . . 37-3128 9.50
i-moott valvonta jos SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . . 37-3584 20.50
Tuo kalliimpi anturi on varmuudella Bosch ja sininen. Halvempi on joku vastaava anturi, on joskus ollut Bosch, viimeksi ei ollut Bosch- eikä muitakaan valmistajamerkintöjä, ja väri oli musta.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... turi1.html
Lämpöanturi motonetista:
i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . . 37-3128 9.50
i-moott valvonta jos SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . . 37-3584 20.50
Tuo kalliimpi anturi on varmuudella Bosch ja sininen. Halvempi on joku vastaava anturi, on joskus ollut Bosch, viimeksi ei ollut Bosch- eikä muitakaan valmistajamerkintöjä, ja väri oli musta.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... turi1.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 2.0 16V vm.88 kuuma kone nostaa ykskaks tyhjäkäynnin 2000
oireet olivat hyvinkin samankaltaiset, tyhjäkäynti nousi yleensä kun koneen lämmöt olivat niin korkealla että flekti käynnistyi. monesti myös kun kuuman koneen sammutti niin vähän ajan kuluttua oli käynnistyminen tuskaa. nyt anturin vaihdon jälkeen on ainakin pari päivää pelannut hyvin, kiitoksia vaan avusta!