Lambda-anturin kierteiden voitelu?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Opa
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 19:12
Paikkakunta: Lahti

Lambda-anturin kierteiden voitelu?

Viesti Kirjoittaja Opa »

Sopisiko kuparitahna kyseiseen operaatioon? Näyttäisi kestävän lämpöä ainakin hyvin.
Opa
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 19:12
Paikkakunta: Lahti

Re: Lambda-anturin kierteiden voitelu?

Viesti Kirjoittaja Opa »

Minkähänlaista rasvaa sinne kannattaisi laittaa?
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Lambda-anturin kierteiden voitelu?

Viesti Kirjoittaja pevi »

Miksi ei 8O
Sitä minä nimenomaan laittaisin ja olen laittanutkin. Mm. pakosarjan ruuvit, lambda-anturi ja kaikki korroosiolle arat kierteet.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lambda-anturin kierteiden voitelu?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

pevi kirjoitti:Miksi ei 8O
Sitä minä nimenomaan laittaisin ja olen laittanutkin. Mm. pakosarjan ruuvit, lambda-anturi ja kaikki korroosiolle arat kierteet.
Uudessa anturissa on oikee töhnä valmiina. Ei auta mennä sotkeen mitään omia tököttejä siihen. Kannattaa lukee joskus ne ohjeetkin.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Lambda-anturin kierteiden voitelu?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Mimmi kirjoitti:
pevi kirjoitti:Miksi ei 8O
Sitä minä nimenomaan laittaisin ja olen laittanutkin. Mm. pakosarjan ruuvit, lambda-anturi ja kaikki korroosiolle arat kierteet.
Kuparitahna ei kestä tarpeeksi lämpöä.
En tiedä tuosta lämmönkestosta, mutta itse olen luopunut kuparitahnasta siksi että joku "viisaampi" joskus kertoi kuparin jalompana syövyttävän rautapultit.
Siksi olen siirtynyt käyttämään alumiinitahnaa, se on ainoastaan muovia jalompaa :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Opa
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 19:12
Paikkakunta: Lahti

Re: Lambda-anturin kierteiden voitelu?

Viesti Kirjoittaja Opa »

Kuinkahan kovat lämmöt lambdaan sitten kohdistuu? 8O näyttäisi kuparitahna kestävän 1100 astetta.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Lambda-anturin kierteiden voitelu?

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kuparitahnaa tuli oman lambda-anturin kera , tehtaalta . Ei tainnut tietää tehdas , ettei se sovi ( lue Mimmin aikaisempi vastaus 8O ).
Olisko toi kromimolybdeeni sopivaa ?
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Lambda-anturin kierteiden voitelu?

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mimmi kirjoitti:uudessa lambdassa taitaa kuitenkin tulla alutahnaa, koska se ihan oikeasti kestää sen 1100´C, kun kuparitahna kestää "vain" noin 800´C.
Taitaa riippua tahnan valmistajasta tuo lämmönkesto?
Esim CRC mainostaa kyllä tuota 1100 astetta. Se kuumasyöpymisen estäminen on sitten toinen juttu.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Blackviggen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
Paikkakunta: State of Koria

Re: Lambda-anturin kierteiden voitelu?

Viesti Kirjoittaja Blackviggen »

:mrgreen:
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Vastaa Viestiin