ACC2 ja ACC3

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
lasanen
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 20:13

ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja lasanen »

No niin nyt visainen kysymys ? Osaako kukaan sanoa mikä ero on ACC2 ja ACC3 säätimillä sopivatko keskenään. Itellä ollu josku vanhempi tonnari mutta ei muista toimintoja, harmaa muisti kuva että aikas samanmoiset olivat toiminnot. Mutta jos jollain ois varmempaa tietoa niin hyvä . Kiitos jo etukäteen.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Eikös noissa ole ainakin symbooleiltaan erilaiset ohjainpaneelit??? Tai sitten sekoitan ACC3 ja ne ekat ACC:t keskenään...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei käy paneelit ristiin eri ACC-versioiden välillä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

ACC 2 on kahdella liittimellä ja ACC 3 yhdellä liittimellä. 94 tonnarissa on vielä ACC2 ja uudemmissa ACC3. Mittariston signaaleissa on pikku ero, mutta anturit sopivat pääsääntöisesti ristiin (aurinkotunnistin taisi olla eri tyypillä).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
lasanen
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 20:13

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja lasanen »

Ok! Kiitos vastauksista.
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mimmi kirjoitti:ACC2:ssa on lämpötilansäätöpainikket vierekkäin (punainen ja sininen nuoli) ja ACC3:ssa ne ovat päällekkäin.
Ja ettei vaan kukaan erehdy, niin ACC3:ssa on OFF, ECON, AUTO kun taas aiemmin maintsemattomassa ACC1:ssä (jossa myös lämpönapit päällekkäin) ainoastaan ECON ja AUTO.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja rotisko »

eli mulla on ACC1 kaiketi, koska on vain ECON ja ON napit. olenkin ihmetellyt, että miksi ihmeessä ei ole OFF kytkintä voitu laittaa tuohon ilmastointiin?? onhan sellaisia kelejä jopa suomessakin, ettei ole liian kylmä, ei liian kuuma, ei liian kostea, ei liian kuiva, vaan jopa ihan sopiva. ainakin tuurilla muutamana päivänä vuoden aikana näin saattaa käydä. silloinko ACC1 pitää vain painaa ECONille eli se on vain vähän päällä tjn?

auto on vm. 1987 turbotonnari, manuaali, cc, dcc, abs, keskuslukitus., sähköpeilit, sähköikkunat ja ACC1. hieno peli se on. mutta pitääkö siis vain huitoa kun ei voi käyttää OFFia lapinmieskään? :lol:
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja rotisko »

AUTO ja ECON, no niin tietysti. kannattaakin käyttää sitten välillä ECONia. siinäkään ei saa puhallusta täysin pois sitten vaikka haluaisikin varmaankaan. meinaan kun ajaa moottoritiellä kauniina kesäpäivänä suht omaakovaa ja normaali ilmanpaine huolehtisi ilmankierrosta, niin kuin vaikka vanhassa ysisatkussa. no tuo oli hyvä tietää, että kompuran saa pois käytöstä, jos vaikka saisi pientä bensansäästöä joskus matka-ajossa.

vai pyöriikö se jokatapauksessa siellä hihnan varassa...
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja rotisko »

kyllä tuntuu mimmi tietävän paljon saabeista, melkein aina vissiin oikeinkin. kiitos taas tiedoista. :lol:
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja Boiga »

ACC2 sekä ACC3 paneelit menevät kyllä liittimiensä puolesta ristiin (ACC1 on erilainen liitin, ei pysty edes vahingossa menemään ristiin). Mutta paneeli ei toimi oikein. Kokeiltu vm 95 tonnarista vm 91 tonnariin acc paneelia, toimi kyllä säädöt yms mutta yöksi jäi sisätilan tuuletin päälle ja jotain muuta jonka takia söi yön aikana akun tyhjäksi :) Eikä automatiikkakaan ilmeisesti toiminut kuitenkaan aivan täydellisesti, en kovin tarkasti kerennyt tutkimaan toimintaa kun palautin paneelin.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Boiga kirjoitti:ACC2 sekä ACC3 paneelit menevät kyllä liittimiensä puolesta ristiin (ACC1 on erilainen liitin, ei pysty edes vahingossa menemään ristiin). Mutta paneeli ei toimi oikein. Kokeiltu vm 95 tonnarista vm 91 tonnariin acc paneelia, toimi kyllä säädöt yms mutta yöksi jäi sisätilan tuuletin päälle ja jotain muuta jonka takia söi yön aikana akun tyhjäksi :) Eikä automatiikkakaan ilmeisesti toiminut kuitenkaan aivan täydellisesti, en kovin tarkasti kerennyt tutkimaan toimintaa kun palautin paneelin.
Mielenkiinotinen juttu jso tosiaan on ACC3, koska molemmissa purkamissani Saabeissa on ollut ACC2 ja kahdella liittimellä. 95-> tonnarissa yhdellä liittimellä.

Sinulla on ollut varmaan uudemmassa (-95) myös ACC2. Niissä on tapahtunut pieni muutos ja uudempi paneli sopii vanhempaan pienellä kytkentä muutoksella. Sähköt jää tosiaan päälle johonkin laitteeseen laitettaessa uudempi paneeli vanhempaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: ACC2 ja ACC3

Viesti Kirjoittaja Boiga »

voipi olla sitten hyvinkin mahdollista, silloin aikanaan vain asiaa tiedustelin ja sanottiin että kyseessä on ACC3. aikaa tästä on noin 2-3 vuotta :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Vastaa Viestiin