Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
Eli pitäis koota tämmönen puutteellinen paketti, jota minä en ole purkanut, niin tarvisi vähän tietoa viisammilta.
1. Saako ruiskuboxi pyörintänopeustiedon tässä kampiakselin asentotunnistimelta, vai HALL-anturilta virranjakajassa?
2. Minkä kokoiset vakio suuttimet on?
3. Ovatko ne korkea- vai matala-ohmiset?
4. Ohjaako sytytystä ja ruiskutusta sama boxi, vai onko niille erilliset järjestelmät?
5. Minkälainen ilmamäärämittari tässä on? Kuumalanka vai läppä?
6. Onko ruisku Bosch valmistetta?
7. Mikä on APC?
8. Kuuluuko tässä autossa olla APC?
Tässä ensimmäiset kysymykset, lisäilen kysymyksiä sitä mukaa kun niitä tulee esiin.
Kaikki mahdollinen tieto tämän mallin moottorin ohjauksesta otetaan mielelllään vastaan.
1. Saako ruiskuboxi pyörintänopeustiedon tässä kampiakselin asentotunnistimelta, vai HALL-anturilta virranjakajassa?
2. Minkä kokoiset vakio suuttimet on?
3. Ovatko ne korkea- vai matala-ohmiset?
4. Ohjaako sytytystä ja ruiskutusta sama boxi, vai onko niille erilliset järjestelmät?
5. Minkälainen ilmamäärämittari tässä on? Kuumalanka vai läppä?
6. Onko ruisku Bosch valmistetta?
7. Mikä on APC?
8. Kuuluuko tässä autossa olla APC?
Tässä ensimmäiset kysymykset, lisäilen kysymyksiä sitä mukaa kun niitä tulee esiin.
Kaikki mahdollinen tieto tämän mallin moottorin ohjauksesta otetaan mielelllään vastaan.
Re: Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
1. Hall-anturilta jakajastaohc205 kirjoitti:Eli pitäis koota tämmönen puutteellinen paketti, jota minä en ole purkanut, niin tarvisi vähän tietoa viisammilta.
1. Saako ruiskuboxi pyörintänopeustiedon tässä kampiakselin asentotunnistimelta, vai HALL-anturilta virranjakajassa?
2. Minkä kokoiset vakio suuttimet on?
3. Ovatko ne korkea- vai matala-ohmiset?
4. Ohjaako sytytystä ja ruiskutusta sama boxi, vai onko niille erilliset järjestelmät?
5. Minkälainen ilmamäärämittari tässä on? Kuumalanka vai läppä?
6. Onko ruisku Bosch valmistetta?
7. Mikä on APC?
8. Kuuluuko tässä autossa olla APC?
Tässä ensimmäiset kysymykset, lisäilen kysymyksiä sitä mukaa kun niitä tulee esiin.
Kaikki mahdollinen tieto tämän mallin moottorin ohjauksesta otetaan mielelllään vastaan.
2. ~220cc/min @ 2.8bar
3. Korkea
4. Erilliset ohjaimet
5. Kuumalanka ilmamassamittari (IMM)
6. Bosch LH-2.2 Jetronic
7. Automatic Performance Control, Saabin oma nakutuksenestojärjestelmä.
7. Kuuluu olla.
Foxbody turbo
Re: Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 12#p557812ohc205 kirjoitti:7. Mikä on APC?
Kytkentäkaavioita:Kaikki mahdollinen tieto tämän mallin moottorin ohjauksesta otetaan mielelllään vastaan.
http://www.jus.liitin.net/SAAB9000sahko ... a87-88.pdf
http://townsendimports.com/Web/electric ... rbowir.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... wirfac.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... 084-87.jpg
http://townsendimports.com/Web/electric ... 066-71.jpg
Osanumeroita:
http://www.saabphotos.com/gallery/album ... 0_LH_eikat
http://www.saabphotos.com/gallery/album ... _muut_osat
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
Iso kiitos näistä tiedoista.
Re: Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
Viilataan nyt sen verran ettei siinä ole mitään ecua sytkälle, järjestelmät on kyllä erillään mutta jakajallisissa turboissa ei ole elektroniikkaa ohjaamassa (paitsi nyt sen mitä kärjettömässä tarvii olla)ohc205 kirjoitti: 4. Ohjaako sytytystä ja ruiskutusta sama boxi, vai onko niille erilliset järjestelmät?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
jakajallisissa ei ole rikkoutuvaa elektroniikkaa niin paljoa kuin suorasytytteisissä. tai kun menee vanhaksi, niin on halvempi ehejätä.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Re: Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
Eli näissä -85-88 malleissa on siis vain joku yksikkö, joka tunnistaa virranjakajan hall-anturin kanttiaallon ja maadoittaa sen perusteella sytyspuolan miinus-napaa?
Re: Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
Juuri näin, nimeltään sytytyksen pääteaste.ohc205 kirjoitti:Eli näissä -85-88 malleissa on siis vain joku yksikkö, joka tunnistaa virranjakajan hall-anturin kanttiaallon ja maadoittaa sen perusteella sytyspuolan miinus-napaa?
Esim. motonetistä löytyy tälläistä ko osasta:
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT SAAB 9000 --98
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva
kontaktipintaan!
9000 Bosch jos Hall-anturi jakajassa, ei ECU-ohjattu. . . . 10-8002 17.90 ???
2,0/Turbo 85--87 on Hall-anturillisia, ei keskusyksikköä. 10-8002 17.90 ???
Re: Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
Okei, se on siis sytytyksen pääteaste viralliselta nimeltään.
Onko se samanlainen kuin vaikkapa -80-luvun alun 900-mallissa, siinä jossa on kärjetön sytytys induktioanturilla?
Onko se samanlainen kuin vaikkapa -80-luvun alun 900-mallissa, siinä jossa on kärjetön sytytys induktioanturilla?
Re: Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
Virranjakajan hall-anturi nimenomaan tuo kuvailemasi induktioanturi.
Saattoi olla jopa sama pääteaste OG:ssa ja virranjakajatonnareissa.
Virranjakajat itsessään ovat erilaisia 8v/16v ja turbo/ilman.
Saattoi olla jopa sama pääteaste OG:ssa ja virranjakajatonnareissa.
Virranjakajat itsessään ovat erilaisia 8v/16v ja turbo/ilman.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Tarvitaan tietoa -85 9000 16v Turbo moottorinohjaus , ruisku
Pääteasteita on erilaisia riippuen auton mallista ja/tai vuosimallista. Olen myös lukenut mutua että puola ja pääteaste kulkevat pareittain, eli tietyn puolan kanssa pitää olla tietty pääteaste ja vice versa. Tämä johtunee ilmeisesti ainakin puolan latausajasta yms. Kuulostaa ihan järkevältä koska pääteaste on komponentti ainut mikä puolaa ja sitä myöden latausaikaa ohjaa.
Tuolla vähän infoa tuosta pääteasteesta:
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#bosch
Tuolla vähän infoa tuosta pääteasteesta:
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#bosch