94 CS tonnaria ostamassa
-
- Matalapaineturbo
94 CS tonnaria ostamassa
Hei
Olen alkanut harkitsemaan siirtymistä 90 luvulle 89 CD tonnarista. Eli kiikarissa on jokin CS korimalla alkaen 94 ylöspäin. Onkohan 94 vuosimallin CS tonnari jo koko korilta sinkitty ja kestääkö siinä pellit paremmin?
Ainakin noissa alasivuhelmoissa näyttää olevan paremmat muoviset "ilmanohjaimet", mikä ilmeisesti pitää helmat paremmassa kunnossa. Oven alareunat ovat silti vissiin edelleen vaaravyöhykkeessä? Entä ilmanpoisto? CD:ssä se on peräkontin räppänän kautta, mikä piti korjata/hitsata ainakin minun autosta. CS:ssä vissiin takalasin sivuista?
Oman 89 tonnarin historian tietää ja rahaa on uponnu, kun on hitsauttanut (viimeistelty tinalla) peltisepällä takalokasuojan kaaret molemmin puolin sekä takahelmat takalokasuojista taakse päin. Vielä olisi nuo surullisen kuuluisat ovet+tuulisasin ja takalasin tiivisteiden alla olevat reunat+koko auton maalaus jos hienon pelin haluaisi tehdä. Noh jollainhan sitä pitäisi liikkua jos tuota 89 jaksaa vielä laitella.
Onko CS korissa jotain muita sudenkuoppia?
Niin ja automaattilaatikko on myös vaatimuksena. Ne on vissiin kestäviä verrattuna manuaaliin?
terv,Timo
Olen alkanut harkitsemaan siirtymistä 90 luvulle 89 CD tonnarista. Eli kiikarissa on jokin CS korimalla alkaen 94 ylöspäin. Onkohan 94 vuosimallin CS tonnari jo koko korilta sinkitty ja kestääkö siinä pellit paremmin?
Ainakin noissa alasivuhelmoissa näyttää olevan paremmat muoviset "ilmanohjaimet", mikä ilmeisesti pitää helmat paremmassa kunnossa. Oven alareunat ovat silti vissiin edelleen vaaravyöhykkeessä? Entä ilmanpoisto? CD:ssä se on peräkontin räppänän kautta, mikä piti korjata/hitsata ainakin minun autosta. CS:ssä vissiin takalasin sivuista?
Oman 89 tonnarin historian tietää ja rahaa on uponnu, kun on hitsauttanut (viimeistelty tinalla) peltisepällä takalokasuojan kaaret molemmin puolin sekä takahelmat takalokasuojista taakse päin. Vielä olisi nuo surullisen kuuluisat ovet+tuulisasin ja takalasin tiivisteiden alla olevat reunat+koko auton maalaus jos hienon pelin haluaisi tehdä. Noh jollainhan sitä pitäisi liikkua jos tuota 89 jaksaa vielä laitella.
Onko CS korissa jotain muita sudenkuoppia?
Niin ja automaattilaatikko on myös vaatimuksena. Ne on vissiin kestäviä verrattuna manuaaliin?
terv,Timo
Re: 94 CS tonnaria ostamassa
CS sinkittiin koko tuotantoajan ja CD vuosimallista 95 alkaen.
Omassa Aerossa (vm 94, aj. 277tkm) ei ole ainakaan mitään ruostetta ovien alareunoissa, kuten edellisessä OG900:ssa oli.
Omassa Aerossa (vm 94, aj. 277tkm) ei ole ainakaan mitään ruostetta ovien alareunoissa, kuten edellisessä OG900:ssa oli.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Mulla '95 CDE eikä ruostetta ole havaittu muualla kuin takarekisterikilven kiinnityksessä. Ovet yms. täysin ehjät.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
Saab-juttuja 70-luvulta
Oma '98 on kanssa ruosteeton.
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
Omassa juuri ostetussa -95 CSE: ssä (ajettu 340tkm) ei ole ruostetta löytynyt mistään 

Saab 9-3 1.9TTiD MY2008 Vector Business
-
- Matalapaineturbo
Kiva kuulla, että ruosteet on vähissä. 89 CD on aika tuskastuttava vuosimalli, kun ovet ja etulokasuojat ruostuu. Itse pohja ja muut kohdat on tosi hyvässä kunnossa vaikak kori ei ole sinkitty. Tosin päästöjen kanssa ei ole ongelmia, kun ei ole kattia ja turboa voi aina vaihtaa.
Vähän sivusilmällä katselin toisen ruotsalaisen 850 sarjan autoja toiseksi käyttöautoksi, että pääsisi laittelemaan tonanria rauhassa. Tarkoitus kun ei ole luopua tästä 89 CD T16 yksilöstä vaikka jonkin CSE, CDE tai 850 tulisi hommattua.
Työkaveri väitti, että 9000 oli jossain ruotsinkielisellä sivulla ruostetestissä pärjännyt hyvin (neljä tähteä), mutta kyseessä oli juuri 94 tai nuoremmat, mistä tilasto oli tehty. 850 ei ollut mainittuna ollenkaan.
Nyt vain pitäisi löytää se hyvä ja hinnalta sopiva yksilö. Automaatti ja nahkat on plussaa...
terv:Timppa
Vähän sivusilmällä katselin toisen ruotsalaisen 850 sarjan autoja toiseksi käyttöautoksi, että pääsisi laittelemaan tonanria rauhassa. Tarkoitus kun ei ole luopua tästä 89 CD T16 yksilöstä vaikka jonkin CSE, CDE tai 850 tulisi hommattua.
Työkaveri väitti, että 9000 oli jossain ruotsinkielisellä sivulla ruostetestissä pärjännyt hyvin (neljä tähteä), mutta kyseessä oli juuri 94 tai nuoremmat, mistä tilasto oli tehty. 850 ei ollut mainittuna ollenkaan.
Nyt vain pitäisi löytää se hyvä ja hinnalta sopiva yksilö. Automaatti ja nahkat on plussaa...
Mulla M96 alkanut hyvin ruostumaan. Ovien alareunat kertaalleen hiottu ja maalattu, nyt takaovet lähteneet uudelle kierrokselle. Enpä taida jaksaa tehdä asialle mitään.
Roiskeläpät löytyy edestä.
Ovenkarmien yläreunat, joissa kattopelti yhdistyy ovenkarmiin myös kunnolla happamat noin 20cm pituudelta molemmin puolin. Siis tiivisteen alta, sieltä kattotelineen kiinnitysreikien paikkeilta..
Takahelmat myös ruosteessa muovikuorien sisäpuolelta, ei vielä kupli ulospäin. Muutoin pohja on ihan hyvässä kunnossa, ei mene vielä rengasrauta läpi moneen vuoteen. Harmi vaan kun katto on alkanut sulamaan pois. Liekö valmistusvika, vai onkohan auto saanut jonkun kolhun ja sauma auennut kohtalokkain seurauksin.
Paalaan tuon tässä talven mittaan. Tekniikka menee tuohon M92 CC-koriin, jossa ruostetta vielä toistaiseksi vähemmän ja helpommissa paikoissa. Ei innosta alkaa korjailemaan CS:ää, kun ei se vielä mikään harvinaisuus ole ja siistimpiä on vielä paljon liikkeellä.
Roiskeläpät löytyy edestä.
Ovenkarmien yläreunat, joissa kattopelti yhdistyy ovenkarmiin myös kunnolla happamat noin 20cm pituudelta molemmin puolin. Siis tiivisteen alta, sieltä kattotelineen kiinnitysreikien paikkeilta..
Takahelmat myös ruosteessa muovikuorien sisäpuolelta, ei vielä kupli ulospäin. Muutoin pohja on ihan hyvässä kunnossa, ei mene vielä rengasrauta läpi moneen vuoteen. Harmi vaan kun katto on alkanut sulamaan pois. Liekö valmistusvika, vai onkohan auto saanut jonkun kolhun ja sauma auennut kohtalokkain seurauksin.
Paalaan tuon tässä talven mittaan. Tekniikka menee tuohon M92 CC-koriin, jossa ruostetta vielä toistaiseksi vähemmän ja helpommissa paikoissa. Ei innosta alkaa korjailemaan CS:ää, kun ei se vielä mikään harvinaisuus ole ja siistimpiä on vielä paljon liikkeellä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Mulla löytyi ruostetta tuulilasin sivuista A-pilareista ja tuulilasin alapuolelta ihan reilusti. Tuulilasin vaihdon yhteydessä korjattiin vauriot. Em. kohdat ovat kai aika tyypillisiä ruostumiskohtia.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
minulla on 92 cs tonnari,eikä ole ruosteessa. katsastusmieskin kehui auton pohjaa, että ihmeen hyvässä kunnossa. auto on tuotu saksasta 2005 vuonna ja mittarissa nyt 201 tuhatta.
Reilu kaksitoista vuotta CS tonnarilla -vm92 ajaneena sanoisin että mielestäni nämä tuulilasin alareunan ruostevauriot ovat peräisin ammattitaidottomien tuulilasinasentajien kätösistäsaab90087 kirjoitti:Mulla löytyi ruostetta tuulilasin sivuista A-pilareista ja tuulilasin alapuolelta ihan reilusti. Tuulilasin vaihdon yhteydessä korjattiin vauriot. Em. kohdat ovat kai aika tyypillisiä ruostumiskohtia.

Paha ruostuminen alkaa sieltä "piilosta" ja kun pullahtaa näkyville alkaa kehyksen alasyrjä olla rapea! Oikein asennettuna ei tuulilasin vaihtotyö aiheuta minkäänlaisia ruostumisongelmia.
Muuten täällä suolan luvatussa maassa ainakin Cs tonnarini on säilynyt hyvin ruosteelta mutta auton alustaa on myös talvisin pesty ja muutenkin auton kotelot ja tietysti pohja on saanut asianmukaiset käsittelyt ammattitaitoisessa ruosteenestoliikkeessä

46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Näin asia varmasti on. Minullekin karu totuus paljastui vasta kun tuulilasi oli irroitettu. Pystyykö tätä kohtaa tarkastamaan muuten kuin lasin irroittamalla?J.V.A kirjoitti:Reilu kaksitoista vuotta CS tonnarilla -vm92 ajaneena sanoisin että mielestäni nämä tuulilasin alareunan ruostevauriot ovat peräisin ammattitaidottomien tuulilasinasentajien kätösistäsaab90087 kirjoitti:Mulla löytyi ruostetta tuulilasin sivuista A-pilareista ja tuulilasin alapuolelta ihan reilusti. Tuulilasin vaihdon yhteydessä korjattiin vauriot. Em. kohdat ovat kai aika tyypillisiä ruostumiskohtia.. Raavitaan vanhat liimat kirkkaaseen peltiin asti ja pomminvarma ruostumispaikka on saatu aikaiseksi!
Paha ruostuminen alkaa sieltä "piilosta" ja kun pullahtaa näkyville alkaa kehyksen alasyrjä olla rapea! Oikein asennettuna ei tuulilasin vaihtotyö aiheuta minkäänlaisia ruostumisongelmia.
Muuten täällä suolan luvatussa maassa ainakin Cs tonnarini on säilynyt hyvin ruosteelta mutta auton alustaa on myös talvisin pesty ja muutenkin auton kotelot ja tietysti pohja on saanut asianmukaiset käsittelyt ammattitaitoisessa ruosteenestoliikkeessä.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
Muutamia useammassa tonnarissa eteen tullut maalin kupliminen, hitsausta ei ole vielä vaatinut.
-Jos ei ole etukuralätkiä, niin oven alareunoista hakkaantuu maalit pois ja hoitamattomana ruoste valtaa alaa.
-CS:ssä takaovet sisäpuolelta listan kohdalta, koska tiivistelista hio maalit pois (Uudemmassa CD:ssä ei ole kyseisiä tiivisteitä).
-Takahelmat muovisuojien alta ja takaa (puskurin kiinnitys ruuvi)
-Peilien kohdalla ikkunalistan alapuolelta (superloni, joka imee kaiken kosteuden)
-etuhelman kiinnitys pisteet etulokasuojiin
-Takaluukun alareuna, jos luukku on väärin säädetty ja reuna pääsee osumaan puskuriin.
Yksi -95 vuosimalli oli oikein paha, josta oven alareunat oli jo maalattu, takaluukun reuna kukki, tankin luukku aivan ruosteessa ja etulokarien kaaret olivat hävinneet listojen alta.
-Jos ei ole etukuralätkiä, niin oven alareunoista hakkaantuu maalit pois ja hoitamattomana ruoste valtaa alaa.
-CS:ssä takaovet sisäpuolelta listan kohdalta, koska tiivistelista hio maalit pois (Uudemmassa CD:ssä ei ole kyseisiä tiivisteitä).
-Takahelmat muovisuojien alta ja takaa (puskurin kiinnitys ruuvi)
-Peilien kohdalla ikkunalistan alapuolelta (superloni, joka imee kaiken kosteuden)
-etuhelman kiinnitys pisteet etulokasuojiin
-Takaluukun alareuna, jos luukku on väärin säädetty ja reuna pääsee osumaan puskuriin.
Yksi -95 vuosimalli oli oikein paha, josta oven alareunat oli jo maalattu, takaluukun reuna kukki, tankin luukku aivan ruosteessa ja etulokarien kaaret olivat hävinneet listojen alta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- Matalapaineturbo
Kuuleman perusteella ei välttämättä saa mitään helpotusta tuolle "pintaruosteelle" vaikka hommaisi uudemman. No ruostuuhan jotkut saksalaisetkin jo alle viiden vuoden iässä.
Tuo pintaruoste harmittaa, kun olen henkilökohtaisesti huono fiksailemaan noita. Aina kun olen yrittänyt niin ruoste tulee takaisin
Just ovet ja lokasuojan kaaret on sellaisia, mitkä pistää omaan silmään. Tosin minulla ei ole vielä ikinä ollut paikkaa/tallia, missä laitella noita fiksauksia. Homma on mennyt aina niin, että ulkosalla vain hiotaan ruoste pois, paklaillaan ja ruiskutetaan sprayllä pohjamaalit+värit ja tietysti auto on pitänyt saada nopeasti liikkeelle, että ehtii vielä ruokakauppaan ennen sen kiinnimenoa.
Nyt tuon pikafiksailun suhteen on kuitenkin valoa tunnelin päässä, kun omassa 30m2 tallissa pitäisi olla käyttöönottotarkastus parin viikon sisällä. Sitten voi tonnari toivottavasti seisoa useammankin päivän kuivamassa
Täytyy vain pystyä pitämään vaimo ja sen ranskalainen kaukana tallista
Mutta kyllä sellainen uudempi on edelleen kiikarissa vaikka tämän 89 pidänkin.
Alkaa kuulostaa tuo saksasta tuotu taikasanalta. Työkaveri osti BMW:n saksasta ihan vain parin valokuvan perusteella ja vaikka olen itse niitä saksan tuonteja hiukan mollannut niin pakko oli todeta kaverin BMW:n ruosteettomuus ihan auton alla.
Timppa
Tuo pintaruoste harmittaa, kun olen henkilökohtaisesti huono fiksailemaan noita. Aina kun olen yrittänyt niin ruoste tulee takaisin

Nyt tuon pikafiksailun suhteen on kuitenkin valoa tunnelin päässä, kun omassa 30m2 tallissa pitäisi olla käyttöönottotarkastus parin viikon sisällä. Sitten voi tonnari toivottavasti seisoa useammankin päivän kuivamassa

Alkaa kuulostaa tuo saksasta tuotu taikasanalta. Työkaveri osti BMW:n saksasta ihan vain parin valokuvan perusteella ja vaikka olen itse niitä saksan tuonteja hiukan mollannut niin pakko oli todeta kaverin BMW:n ruosteettomuus ihan auton alla.
Timppa
No hyvä jos jostain täysin ruosteettoman auton löydät! mutta.. kun kyselet ja pyydät lähettelemään kuvia myynnissä olevista autoista/autosta, niin hyvä tapa olisi ilmoittaa että ostaako vaiko eitimolaasonen kirjoitti:Kuuleman perusteella ei välttämättä saa mitään helpotusta tuolle "pintaruosteelle" vaikka hommaisi uudemman. No ruostuuhan jotkut saksalaisetkin jo alle viiden vuoden iässä.
Tuo pintaruoste harmittaa, kun olen henkilökohtaisesti huono fiksailemaan noita. Aina kun olen yrittänyt niin ruoste tulee takaisinJust ovet ja lokasuojan kaaret on sellaisia, mitkä pistää omaan silmään. Tosin minulla ei ole vielä ikinä ollut paikkaa/tallia, missä laitella noita fiksauksia. Homma on mennyt aina niin, että ulkosalla vain hiotaan ruoste pois, paklaillaan ja ruiskutetaan sprayllä pohjamaalit+värit ja tietysti auto on pitänyt saada nopeasti liikkeelle, että ehtii vielä ruokakauppaan ennen sen kiinnimenoa.
Nyt tuon pikafiksailun suhteen on kuitenkin valoa tunnelin päässä, kun omassa 30m2 tallissa pitäisi olla käyttöönottotarkastus parin viikon sisällä. Sitten voi tonnari toivottavasti seisoa useammankin päivän kuivamassaTäytyy vain pystyä pitämään vaimo ja sen ranskalainen kaukana tallista
Timppa

-
- Matalapaineturbo
Pitää tarkentaa, että en ole "täysin" ruosteetonta autoa etsimässä ja tuskin löydänkään, kuin korkeintaan jostain automuseosta. Ja ruostuuhan se ruosteetonkin, kun sillä ajaa täällä eteläsuomessa. Yritän vain löytää itseäni miellyttävän yksilön, missä ruoste on sellaisessa paikassa, että se ei minua häiritse. Jos pohjassa on yksi tai kaksi reikää voin viedä auton peltisepälle, joka laittaa paikan. Se ei maksa aivan mahdottomasti. Jos taas helmat kukkii, kaaret on ruosteessa ym niin minua se häiritsee ja niiden laitataminen maalaauksineen taas maksaa jo hiukan enemmän. Itse en ole onnistunut vielä ikinä kunnialla noita näkyviä paikkoja fiksaamaan yhdestäkään autostavoietta kirjoitti:No hyvä jos jostain täysin ruosteettoman auton löydät! mutta.. kun kyselet ja pyydät lähettelemään kuvia myynnissä olevista autoista/autosta, niin hyvä tapa olisi ilmoittaa että ostaako vaiko eitimolaasonen kirjoitti:Kuuleman perusteella ei välttämättä saa mitään helpotusta tuolle "pintaruosteelle" vaikka hommaisi uudemman. No ruostuuhan jotkut saksalaisetkin jo alle viiden vuoden iässä.
Tuo pintaruoste harmittaa, kun olen henkilökohtaisesti huono fiksailemaan noita. Aina kun olen yrittänyt niin ruoste tulee takaisinJust ovet ja lokasuojan kaaret on sellaisia, mitkä pistää omaan silmään. Tosin minulla ei ole vielä ikinä ollut paikkaa/tallia, missä laitella noita fiksauksia. Homma on mennyt aina niin, että ulkosalla vain hiotaan ruoste pois, paklaillaan ja ruiskutetaan sprayllä pohjamaalit+värit ja tietysti auto on pitänyt saada nopeasti liikkeelle, että ehtii vielä ruokakauppaan ennen sen kiinnimenoa.
Nyt tuon pikafiksailun suhteen on kuitenkin valoa tunnelin päässä, kun omassa 30m2 tallissa pitäisi olla käyttöönottotarkastus parin viikon sisällä. Sitten voi tonnari toivottavasti seisoa useammankin päivän kuivamassaTäytyy vain pystyä pitämään vaimo ja sen ranskalainen kaukana tallista
Timppatässa kuvia vermeestä mitä kyselit> http://www.nettiauto.com/2245709 lähetin sulle känny kuvia mut tuliko ne perille silloin pari kuukautta sitten?

Tuo http://www.nettiauto.com/2245709 on sikäli mielenkiintoinen juttu, että en muista pyytäneeni kuvia? Onkohan mahdollista, että auto tuon ID:n on vaihtunut? Ainakaan kännyyn en ole mitään saanut, mutta se pitää kommentoida, että en osta autoa kuvan perusteella