Maaginen 250tkm.
Maaginen 250tkm.
onko jollain muulla ollut samoja ongelmia? kaikki tuntuu hajoavan noilla kilometreillä. paras oli kun kävin katsomassa 9-5:sta ja oma kävi siinä vierellä niin eikös kuulunut pirunmoinen suhina kauhean pilven kera ja katsos ilmastoinnin lauhdutin repesi, ilmastoinnin ylipaine venttiili oli ilmeisesti jäätynyt ja sai liikaa painetta.muutama viikko sitten lähes yhtäaikaa hajosi laatikko ja lämppärin kenno.vikoja on tullut 2kk:n aikana monta kertaa enemmän kuin viiden vuoden aikana yhteensä.vielä kun vaihdan kaikki nivelet ja puslat sekä iskarit niin voi olla että pärjään ensi kesään ennen kuin moottori sanoo työsopimuksen irti(vain oletus vielä toimii hyvin.)
Re: Maaginen 250tkm.
Jep.. Kahden viikon välein meni yhdestä CS-tonnarista bensapumppu ja DI-kasetti, tais olla just jotain 250-270 välillä mittarilukemat.
250tkm porsiaisten jälkeen taas meneekin aika pitkään ennenkuin joka paikka repeää.
250tkm porsiaisten jälkeen taas meneekin aika pitkään ennenkuin joka paikka repeää.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Maaginen 250tkm.
Joo, tuntuu olevan maaginen , itsellä 220tkm-250tkm välillä rikkoontunutta ja korjattua:
-pakoputki
-kaikki jarruosat
-kytkin
-bensapumppu
-lämppärin puhallin
-iskarit ja jouset
-pallonivelet
-raidetangon päät
ja ties mitä muuta jota en nyt muista
Ei vaan enää tuosta autosta viitsi luopua kun on aikaa ja rahaa mennyt siihen ihan järjettömästi
-pakoputki
-kaikki jarruosat
-kytkin
-bensapumppu
-lämppärin puhallin
-iskarit ja jouset
-pallonivelet
-raidetangon päät
ja ties mitä muuta jota en nyt muista

Re: Maaginen 250tkm.
Itsellä juuri tuo 250tkm mittarissa ja juuri porsinut sekä termari että putki... Leimalle toukokuussa, sit näkee mitä se inssi keksii...
#3834
Re: Maaginen 250tkm.
205357 bensapumppu
224262 pakoputki (kaksi takimmaista pönttöä)
227804 yksi iskari (vaihdoin kaikki)
Nää onkin ne isoimmat rempat. Ennen ja jälkeen on tehty pienempä juttuja.
Eiköhän noi ole ihan normaalia kulumista. Paitsi ehkä bensapumppu...
224262 pakoputki (kaksi takimmaista pönttöä)
227804 yksi iskari (vaihdoin kaikki)
Nää onkin ne isoimmat rempat. Ennen ja jälkeen on tehty pienempä juttuja.
Eiköhän noi ole ihan normaalia kulumista. Paitsi ehkä bensapumppu...
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: Maaginen 250tkm.
Jep jep.. Pienempää porsiaista siihen edellämainittuun tonnariin oli myös noilla kilsoilla takapönttö ja kabiinin tuuletin (vikisi vasta, mutta vaihdatin sen ennakoivasti).
Kulumistahan se on, ei noita ole ikuisiksi tehty, vaikka jotkut niin luulevatkin. Kuuleman mukaan autojen käyttöikä on speksattu noin 150tkm tienoille, joten ihan jees jos paikat kestävät suunnitellun päälle satatonnia lisää ennen kuin täytyy uusia.
Kulumistahan se on, ei noita ole ikuisiksi tehty, vaikka jotkut niin luulevatkin. Kuuleman mukaan autojen käyttöikä on speksattu noin 150tkm tienoille, joten ihan jees jos paikat kestävät suunnitellun päälle satatonnia lisää ennen kuin täytyy uusia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
- Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki
Re: Maaginen 250tkm.
Höh. Eihä nuo ees oo vielä kovin kummosia vikoja
mittarissa nyt ~260 tkm ja juuri uusittu koneeseen laakerit, männät, männänrenkaat, tiivisteet ym pikku sälää sinne tänne. Ja vieläki käy kolmella...

Re: Maaginen 250tkm.
olen suunnitellut vaihtoa 9-5 farkku turboon mutta niissä tuntuu olevan koneessa tod. paljon murheita. taidan käyttää muutaman tontun ja laittaa tonnari hyvään kuntoon ja ajaa sillä, kun ei autoliikekään suostu maksamaan kaikilla lähes kaikilla varusteilla olevasta -97 tonnarista kuin 3 tonttua vaihdossa 15 tonnin autoon.
Re: Maaginen 250tkm.
Kojootti5 kirjoitti:Höh. Eihä nuo ees oo vielä kovin kummosia vikojamittarissa nyt ~260 tkm ja juuri uusittu koneeseen laakerit, männät, männänrenkaat, tiivisteet ym pikku sälää sinne tänne. Ja vieläki käy kolmella...


Re: Maaginen 250tkm.
Kyllä, porsimista on ollut läsnä minunkin tonnari urallani runsaasti, tuossa vähän listaa:
234 tkm, Uusi vaihteensiirtäjän nivel 250e, uudet polttimot mittaristoon.
236 tkm, Tulpat NGK
240 tkm Takajarrulevyt, takajarrupalat
242 tkm Uusi hukkaportin kello, jäykempi
245 tkm Uusi, vasen vetonivel
245 tkm Kansiremontti
245 tkm Raidetangon pää, vasen
246 tkm Etujarrupalat
247tkm Akku
247tkm Vetonivel, oikea
247tkm Raitisilmasuodatin (aktiivihiili)
247tkm Di-kasetti
247tkm Venttiilikopan tiiviste
247tkm Syyläri, Nesteet(huuhtelu)
247tkm Takaiskuventtiili
247tkm Startti, bosch
247tkm Pakoputken loppupää
247tkm Lämpö-anturi
247tkm Lambda-anturi
247tkm Kampiakselin asentoanturi
247tkm Moniurahihna + kiristin/ohjauspyörät
247tkm Tasapainoakselin ketju poistettu
247tkm Lukemattomia tiivisteitä, vesi/alipainejohtoja. klemmareita, pultteja ym.
248tkm Takakallistuksen vakaajan keskihelat, runkokumit
248tkm Uudet bensatankin pannat (2pl)
Nyt syö joku hieman virtaa jostakin, että kyllähän tätä riittää
234 tkm, Uusi vaihteensiirtäjän nivel 250e, uudet polttimot mittaristoon.
236 tkm, Tulpat NGK
240 tkm Takajarrulevyt, takajarrupalat
242 tkm Uusi hukkaportin kello, jäykempi
245 tkm Uusi, vasen vetonivel
245 tkm Kansiremontti
245 tkm Raidetangon pää, vasen
246 tkm Etujarrupalat
247tkm Akku
247tkm Vetonivel, oikea
247tkm Raitisilmasuodatin (aktiivihiili)
247tkm Di-kasetti
247tkm Venttiilikopan tiiviste
247tkm Syyläri, Nesteet(huuhtelu)
247tkm Takaiskuventtiili
247tkm Startti, bosch
247tkm Pakoputken loppupää
247tkm Lämpö-anturi
247tkm Lambda-anturi
247tkm Kampiakselin asentoanturi
247tkm Moniurahihna + kiristin/ohjauspyörät
247tkm Tasapainoakselin ketju poistettu
247tkm Lukemattomia tiivisteitä, vesi/alipainejohtoja. klemmareita, pultteja ym.
248tkm Takakallistuksen vakaajan keskihelat, runkokumit
248tkm Uudet bensatankin pannat (2pl)
Nyt syö joku hieman virtaa jostakin, että kyllähän tätä riittää

Saab 9-5 Aero -00
Re: Maaginen 250tkm.
Di-kasetin kuntoakaan ei voi varmaan pahemmin testailla? Ilmeisesti levii vaan... Sama homma varmaan pätee myös kampiakselin asentoanturiin? Hajoaako noi ihan yht äkkiä, vai onko ollut oireilua ennen?
#3834
Re: Maaginen 250tkm.
mulla ainakin oli käyntiin lähtö vaikeuksia ennen kuin DI-kasetti levisi totaalisesti.siiseli kirjoitti:Di-kasetin kuntoakaan ei voi varmaan pahemmin testailla? Ilmeisesti levii vaan... Sama homma varmaan pätee myös kampiakselin asentoanturiin? Hajoaako noi ihan yht äkkiä, vai onko ollut oireilua ennen?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
- Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki
Re: Maaginen 250tkm.
Kaide kirjoitti:Kojootti5 kirjoitti:Höh. Eihä nuo ees oo vielä kovin kummosia vikojamittarissa nyt ~260 tkm ja juuri uusittu koneeseen laakerit, männät, männänrenkaat, tiivisteet ym pikku sälää sinne tänne. Ja vieläki käy kolmella...
ois varmaan kannattanu ensin vaihtaa tulpat

Re: Maaginen 250tkm.
no niin nyt sitten rupes käynti pottuilemaan. tyhjäkäynti välillä 800-1200 ja välillä normaali tosin kierrosten laskeminen normaaliin kestää kauan.
Re: Maaginen 250tkm.
Tyhjäkäyntimoottorin putsaaminen taitaa auttaa tuohon ongelmaan..viisaammat kertokoon lisää jos olen väärässä270/400 kirjoitti:no niin nyt sitten rupes käynti pottuilemaan. tyhjäkäynti välillä 800-1200 ja välillä normaali tosin kierrosten laskeminen normaaliin kestää kauan.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98