Virtalukko

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Virtalukko

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Olipas mukava yllätys aamulla. Illalla jätin auton normaalisti ajon jälkeen parkkiin. Aaamulla olin lähdössä töihin, käänsin virrat päälle, kaikki ok. Käänsin starttausasentoon niin kaikki valot pimeni :D Kello nollaantui, mankka nollaantui (ei virtalukon kautta). Käänsin virrat pois niin mankka lähti päälle.

Toistin saman uusiksi, taas virrat pois autosta kun pitäis käynnistyä. Käänsin seuraavaksi suoraan 0-asennosta starttaukseen niin sain sentäs auton päälle. Ajelin 10km töihin ja sammutin auton ja koitin tehdä samalla tavalla kuin aamulla niin nyt sitten pelas.

Virtalukko menossa? Miksi kaikki on nollaantunut kuin olis ollu akunkenkä irti?
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Mimmi kirjoitti:Virtalukon pohja menossa/menyt.
Virtalukolla ei ole mitään tekoa pohjan kanssa, jollei mekaanista yhteyttä lasketa.
Pohja on se osa, joka kytkee sähköt.

Motonet tarjoaa:
VIRTALUKON POHJA/-LUKKO SAAB 9000 --98
Ei sisällä sähköistä ajonestoa jollei mainittu
9000 Virtalukon pohja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-8641 59.90 ???
Entäs toi SCC:n ja mankan nollaantuminen? 8O
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Mimmi kirjoitti:Sama vika, virrat katosivat totaalisesti.
Jaha, tilaukseen vaan sitte kiltisti.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Nyt kun piti kotia lähteä niin akku sökö :) 6.6V näytti. Purkaakohan toi nyt virtalukon pohjan takia johonkin vai onko vika sittenkin esim akussa eikä virtalukon pohjassa?
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Taitaa olla se virtalukon pohja. Viddumaista..
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Virtalukon "pohjan" vaihtaa viidessä minuutissa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Firges9000 kirjoitti:Virtalukon "pohjan" vaihtaa viidessä minuutissa.
Kunhan on se virtalukon pohja minkä sinne vaihtaa..
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Jos et vielä ole saanut uutta virtalukon pohjaa niin ensiavuksi kannattaa ( lukon tuossa jamassa jo ollessa ) kokeilla HILTIN erikois ohutta öljyä..jokunen vuosi sitten oli pienessä oranssisessa suihkepullossa, en muista tyyppiä, tosin ei ihan sekatavara kaupasta saa.
Itse voitelin toisen tonnarin lukkopesää sillä kun ongelmat alkoivat ja ne jopa hävisivät reiluksi vuodeksi kokonaan kun sitten yhtenä aamuna meni kerrasta juntturaan ja vain pesän vaihto auttoi.
Toisessa tonnarissa öljy auttoi viikon verran ja taas lukkopesä vaihtoon...
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja Jope »

Miten se öljy auttaa virtalukon pohjaa?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja saabvector »

en tiedä, semmoisen neuvon sain ja se toimikin toisessa autossa..sekä lukon pohja ja patruuna vaihettiin molemmista.
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Samalla linjalla Mimmin kanssa.
Öljysin ja spreijasin virtalukkoa ja lopputuloksena oli koko virtalukon (myös pohjan) vaihto
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja saabvector »

tuhosin tai en niin yli vuoden pelitti kuin uusi öljyksen jäljiltä..öljyn määrähän oli minimaalinen, noin pikkurillin kynnelinen. Tosin toiseen tonnariin se ei auttanut.
JPK
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 15:21

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja JPK »

Mikäs meni rikki virtalukossa, kun avain ei palaudu käynnistäessä ajoasentoon vaan jää sinne starttiasentoon? Eli pitää itse naksauttaa takas, kun moottori käy.
Oze
"Turbo"
Viestit: 286
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 13:49
Paikkakunta: Jyväskylän korpilahti

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja Oze »

JPK kirjoitti:Mikäs meni rikki virtalukossa, kun avain ei palaudu käynnistäessä ajoasentoon vaan jää sinne starttiasentoon? Eli pitää itse naksauttaa takas, kun moottori käy.
virtalukonpohja
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtalukko

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

JPK kirjoitti:Mikäs meni rikki virtalukossa, kun avain ei palaudu käynnistäessä ajoasentoon vaan jää sinne starttiasentoon? Eli pitää itse naksauttaa takas, kun moottori käy.
Virtalukon pohja ja lukkosylinteri ovat liian läheisessä yhteydessä.
Kampesin ruuvarilla noita hieman eroon toisistaan = johan toimii :idea:

Avaimen pesä voi myös jumiutua väärin kiristetyn muovisuojan taakse.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin