Anturimysteeri...ideoita ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Anturimysteeri...ideoita ?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Joops, onhan tässä "gurun" kanssakin ihmetelty, mutta oiskohan jollakulla heittää lisää ideaa:

CE syttyy ja vikakoodi kertoo imuilman lämpötila-anturin viasta. Tsekattu OBD.n kautta. Mittasin anturin ja erittäin loogisesti käyttäytyy, juuri niinkuin pitääkin itseasiassa. Mittasin myös Trionicin liittimen nastoilta 46 ja 67 että tieto kulkee tuonne saakka -> toimii. CE valo ei syty heti kun auton käynnistää ja näyttää toimivan siihen saakka kunnes vetäsee ekan reippaamman kiihdytyksen ja imulämmöt oletettavasti lähtee nopeaan nousuun -> CE syttyy.

Mysteeriä lisää se, että kun CE palaa , näyttäisi imuilman lämpö jököttävän 8 asteessa pysyvästi, vaikka oikea "korvauslämpötila" olisi 26 astetta jonka Trionicci heittää peliin jos signaali ei kulje tai anturi on rikki.

Käynnistys ilman liitintä anturissa sytyttää valon välittömästi. Tämä taasen tukee sitä että kyllä se anturi on hengissä kuitenkin. Vielä omituisempaa on se että auto käy ja toimii ihan nätisti, ainoastaan ahdot näyttäisivät seilaavan enemmän kun CE palaa.

Seuraavaksi ajattelin kokeilla mitata trionicin liittimelle nastaan 67 tulevaa jännitettä jonka kuuluisi elää 0-5V välillä lämpötilan mukaan. Entäs muuta ?
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Anturimysteeri...ideoita ?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Selviskö syy tuohon CE*3 ongelmaan koskaan?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anturimysteeri...ideoita ?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Kyllä selvisi. Minulla oli KOLME ajoittain pätkivää anturia ;-) Nyt on YKSI ehjä ja se on paikallaan
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Anturimysteeri...ideoita ?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Kaide kirjoitti:Kyllä selvisi. Minulla oli KOLME ajoittain pätkivää anturia ;-) Nyt on YKSI ehjä ja se on paikallaan
Ok, eli imuilma-anturin vaihdolla lakkasi valittamasta. Olis näköjään tuossa faijan -95 2,0t mallissa just sama vika. Siinä taitaa olla se vanhempi anturityyppi tosin, mutta kolme kertaa vilkkuupi CE..->Vaihtoon
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anturimysteeri...ideoita ?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Niin on mullakin se vanhempi anturi kiinni ja olen "ranettanut" siihen oman liittimen. Anturi sinänsä käyttäytyy ihan samalla tavalla oli se kumpaa tyyppiä vaan , liittimessä on ainoa ero
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Anturimysteeri...ideoita ?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Kaide kirjoitti:Niin on mullakin se vanhempi anturi kiinni ja olen "ranettanut" siihen oman liittimen. Anturi sinänsä käyttäytyy ihan samalla tavalla oli se kumpaa tyyppiä vaan , liittimessä on ainoa ero
Aah, hyvä tietää..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin