Alustan puslista jälleen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jubilee
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 16:18
Paikkakunta: Hämeenlinna

Alustan puslista jälleen

Viesti Kirjoittaja Jubilee »

Olisi ajatuksena vaihtaa tonnariin vm-97 alustan kumisten puslien tilalle Powerflexit tai Superflexit.
Onko käytännön kokemusta em. eroista?

Mitäs kaikkia alustan puslia kannattaisi vaihtaa kerralla? Mittarissa on 284 tuhatta, joten hieman väsähtäneeltähän tuo alusta tuntuu jo.
Etupäähän varmaankin etualatukivarsien takimmaiset puslat ja kallistuksenvakaajan puslat.
Takapäähän varmaankin kallistuksenvakaajan puslat.

Entä mitäs muita puslia olisi mahdollista / järkevää vaihtaa?

Vaatiiko etupään puslien vaihto iskareiden irrottamista, kysyn vaan sen takia, että sitten voisi samaan konkurssiin vaihtaa nekin.
-Jubilee-
#1777
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ei tarvi irrotella iskareita, alatukivarren voi pudottaa pois ilman että iskareihin kajoaa.

Pusliin en ota kantaa... ehjät niiden pitää olla, mutta se on makuasia pitääkö niiden olla kumia vai polyuretaania.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kumisia puslia käytetään erottamaan alustan/tien äänet korista, jonka kautta ne kaikuvat auton sisällä.

Kun asennat puslia, jotka on valettu kovemmasta kumista tai uretaanista, siirtyvät "tien äänet" kovempana, korinkautta sisälle. Tosin alustakin jämäköityy.

Selkeästi tämä näkyi, tai paremminkin kuului, kun vaihtaessani moottorin kiinnityskumit. käänsin ne 90 astetta, verrattuna alkuperäiseen.
Nyt vuoden kuluttua, kumien löystyttyä, ei moottorimelu/tärinä kuulu enää ihan yhtä selkeesti sisälle.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Powerflexit usein 2-osaisia, joten asennuksessa prässi ei välttämätön. Itselläni kaikki puslat vaihdettu Superflexin polyuretaanisiin. Jotkut puslat hankalia vaihtaa, siis ilman prässiä.

Etutukivarrren ja rungon välissä olevat alumiinivaluiset holkit kannattaa pistää myös ostoslistalle, nimittäin 99% varmasti ne ovat menneet täysin tunnistamattomaksi köntiksi/mössöksi. Samoja holkkeja joutui hieman modifioimaan jotta menivät reijät kohdalleen Superflexien kanssa, muilla puslilla istuvuus erittäin hyvä ja jämäkkä.

Vaihteiston pusla on varmasti merkittävin, eli vanhoissa tonnareissa lähes poikkeuksetta vaihteisto pääsee elämään liikaa.

Sitten moottorin hydrauliset kiinnikkeet....itseltäni ne olivat molemmat revenneet ja tyhjät. Ja öljy oli sotkenut kaikki muutkin alustan osat. Eli myös ne kannattaa katsoa.

kts.
personal.inet.fi/koti/erno.tomminen
Riksa08
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 09:06
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja Riksa08 »

Tuosta olikin aiemmin kommentteja, että tilaamalla löytyy jostain Car Parts tms. Missäs tuo on ? Nettisivuja tms tietoa niin pääsis tilaamaan.
ps. Omassa automaatti tonnarissa pakki rämähtää päälle, toivottavasti uretaanipuslat eivät jäykempänä aiheuta lisärikkoutumisia :?
Matolaatikon jouset 3 kpl, tilattu Saabilta, vaihto mahd ens viikolla.
ps Mitä tuo vaihteiston kulunut kumipusla aiheuttaa automaattilaatikollisissa peleissä ?


Vaihteiston pusla on varmasti merkittävin, eli vanhoissa tonnareissa lähes poikkeuksetta vaihteisto pääsee elämään liikaa.
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

ps Mitä tuo vaihteiston kulunut kumipusla aiheuttaa automaattilaatikollisissa peleissä ?
Automaattivaihteistosta ja sen puslista en osaa sanoa mitään.

Itse ostin puslat Sporttiautosta, Raisiosta. Asiallinen liike, suosittelen. Puslia saat myös ProStreetilta. Asiallinen ja osaava liike myös.

http://www.sporttiauto.com
http://www.prostreet.fi
Vastaa Viestiin