Sain tuossa purkkini takaisin jcarlsonilta stage 1 asennuksen jälkeen.(Suuri kiitos )
No pitihän sitä tietysti kokeilla valoista lähtöä..ja lähtihän se .
Sadanmetrin jälkeen aivan kamala sihinä ja suhina jostain ahtomittarin/tuulilasin tienoolta.
Siitä melkoisen ripeästi korvat luimussa ekasta liittymästä vasemmalle ja "piiloon" kurkistamaan pellin alle, mutta sieltä ei ääniä kuulunut.Ainoastaan sisällä tuo ääni kuuluu.
kiihdyttäessä loppuu melkein heti tuo suhina mutta kun antaa lisää hanaa alkaa suhista taas.
WTF? Mikä hajosi
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"
Oookei Mitenhän tuolaisen "eheytys" tapahtuu? ja mikähän seuraavaksi poikii...
emäntä kyllä sanoi että kohta jätkällä ei ole korttia...eli se kait ainakin sitte "poikii" jossain mutkassa..
Pitääkö mittaristo purkaa? Olisiko jollain kuvaa konehuoneen puolelta, mistä tuo letku lähtee?Onko tuo letku minkälaisella halkaisijalla?(jos uusittavaa.)
Kävin juuri ajamassa pienen työkeikan ja tuo suhina loppui kesken ajon, ja ahtomittari toimi normaalisti.
Kunnes Tuusulantiellä polkaisin ja taas alkoi suhisemaan?
Viimeksi muokannut knockout, Ma Maalis 02, 2009 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"
Osta 3mm sisähalkaisjalla olevaa silikoniletkua(vaikka mustaa) 5m ja laita samalla kaikki alipaineletkut uusiksi koko autossa. Mittaristolle tulevan letkun saat vaihdettua ottamalla pois kojelaudan kannen ja mahdollisesti myös mittariston(ainakin saat lisää asennustilaa). Mittariston takana on messinkiputki, johon letku tulee. Akvaarion kannen irrottamalla löytyy lämppärin kennon vesiletkujen alta se mittaristolle tuleva alipaineletku, muut letkut löytyvät vanhoja seuraamalla ihan omia silmiään käyttämällä. Ohjeitakin löytyy forumin kätköistä etsi-toimintoa käyttämällä.
Niinhän tuo varmaankin on.
Etolasta kävin nyt sitte hakemassa 3mm silikoniletkua jotta saa uusittua kaikki. Nyt kuitenkin askarruttaa miten tuosta irroitetaan tuo kojetaulun etupaneeli/missä kaikkialla ruuveja on?
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"
Jees, yleisin paikka, mistä halkeaa letkut on kaikki letkujen haaroituskohdat. Saattaa olla letkut tiukasti kiinni, mutta ovat halki juuri siitä liitinkohdan takaa, kovettumisten vuoksi. Itselläni ainakin orginaalit letkut 12 vuoden iässä tekivät näin
Do dii.
Kellon reijästä näillä käsillä ei letkua uusittu, joten joutu irroittamaan kojelaudan "kannen" josta työ meni kivuttomasti (kunhan lisäksi jouduin purkamaan lamppärin ilmakennoja pois tieltä ).Meni niin syvälle tulipeltiin se läpiviennin letkun pää.
Letku oli räjähtänyt heti mittarin juuresta liitoksesta riekaleiksi. Nyt vaihdoin kokonaan uuteen 3mm silikoniletkuun(Etolasta 1.30e/m) tuon vanhan joten katsotaan kauanko se sitten kestää "uusia ahtoja".
Seuraavaksi "syssymmällä" sitten muita letkuja vaihtelemaan...
Iso kiitos kaikille neuvoista, ja vinkeistä
Mika
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"
Olen nyt kuulostellut tuota dumppia(onko näissä sellainen vakiona?)joka on sellainen musta muovimötikkä että ei taida enää suhautella!
Tuo oli siis autossa kun sen ostin, ja sitä olemmekin naureskelleet että tomaatissa on tuollainen?!
Enne tätä letkunräjähdys episodia suhahteli.
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"
knockout kirjoitti:Olen nyt kuulostellut tuota dumppia(onko näissä sellainen vakiona?)joka on sellainen musta muovimötikkä että ei taida enää suhautella!
Vakionahan näissä on bypass, eli takaisinkierrätysventtiili, juurikin se musta muovinen mötikkä. Päästää ylimääräiset paineet ahtoputkesta takaisin turbon imupuolelle. Dumppi päästää paineet suoraan taivaalle. Normaalisti tuo bypass on melko äänetön, ellei ole joku letku löysällä, tai asennettu "väärinpäin". Molemmin päin se kyllä toimii, mutta saabissa se on äänettömämmässä asennossa vakiona.
Vaihda vaan suosiolla ne kaikki konehuoneenkin alipaineletkut, sillä nyt kun sulla on ehjä pätkä kabiinissa, niin jostain muualtahan se paine haluaa ulos ja jos konehuonekin täynnä haperoa letkua niin...
ookei, se EI siis ole mikään dumppi? Olisiko se voinut hajota tuossa samalla, kun toi mittarin letku korkkasi?
Ennen se on kyllä suhahtanut, kun laatikko vaihtaa 1-->2, mutta nyt tuon "rykäisyn" jälkeen en ole kuullut enää suhnua.
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"