Hei!
Otsikon mukainen auto kiinnostaa. NG9000 2.3 täyspaine, manuaalilla.
Muutamia kappaleita on tarjolla, lähinnä vuosimalleja 1992-1993. Onko näissä vielä LH-jetti? Onko jotain eroavaisuuksia ominaisuuksissa, tai kulutuksessa vrt. Trionic 5? Miten muuten moottori eroaa uudemmista?
Ostamassa 9K 2.3T
Ostamassa 9K 2.3T
Saab 9-5 Aero sedan manual, MY02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ostamassa 9K 2.3T
Vuosimalli 1992 on vielä edistyksellisellä LH-jetillä ja DI/APC:llä, vuosimalli 1993 on jo pilattu Saabin Trionicilla ( ), kun puhutaan 2.3T malleista. Nuo molemmat ovat ns. pitkälohkomoottoreita, 1994 alkaen on ns. lyhytlohko ja Trionic.jaakko83 kirjoitti:Hei!
Otsikon mukainen auto kiinnostaa. NG9000 2.3 täyspaine, manuaalilla.
Muutamia kappaleita on tarjolla, lähinnä vuosimalleja 1992-1993. Onko näissä vielä LH-jetti? Onko jotain eroavaisuuksia ominaisuuksissa, tai kulutuksessa vrt. Trionic 5? Miten muuten moottori eroaa uudemmista?
Eipä ole ihmeempää eroa kulutuksissa sun muissa -92 LH-jetin ja -93 trionicin välillä. Omien kokemusten perusteella LH-jetillisellä tulee semmoinen mukava "häränpotku" kun turrpo herää, Trionicillisessa voiman tulo tuntui olevan jotenkin tylsän pehmeää
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ostamassa 9K 2.3T
Tuo LH-jet kuulostaa hyvältä:)
Nykyturboissa tuntuu olevan se ominaisuus, että ihankuin huomaamatta turboa tulee käytettyä, vaikka sitä ei tarvitsisikaan.
Itselle sopii ajotapa, joka ei turhaan kuluta polttoainetta, toki autossa pitää olla ahdin ja voimaa - siksi, että sen voi tarvittaessa jättää käyttämättäkin
Onko NG:ssä APC-boksia?
Miten tuollaisen NG-tonnarin laatikko, onko se vahvempaa tekoa, kuin OG:n?
Minulla on ollut aikaisemmin, 5 vuotta sitten -85 9000 T16, johon tykästyin kovasti.
Nykyturboissa tuntuu olevan se ominaisuus, että ihankuin huomaamatta turboa tulee käytettyä, vaikka sitä ei tarvitsisikaan.
Itselle sopii ajotapa, joka ei turhaan kuluta polttoainetta, toki autossa pitää olla ahdin ja voimaa - siksi, että sen voi tarvittaessa jättää käyttämättäkin
Onko NG:ssä APC-boksia?
Miten tuollaisen NG-tonnarin laatikko, onko se vahvempaa tekoa, kuin OG:n?
Minulla on ollut aikaisemmin, 5 vuotta sitten -85 9000 T16, johon tykästyin kovasti.
Saab 9-5 Aero sedan manual, MY02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ostamassa 9K 2.3T
Enpä tiedä mitä tuolla "NG":llä nyt tässä haetaan, mutta ilmeisesti matalakeulatonnareita sillä tarkoitat? CS(E) ja matalakeula CD(E) malleissa ei ole erillistä APC boksia, LH-jetillisessä on DI/APC boksi, mutta sekin on jo ns. lastuviritettävää mallia, ei vanhan mallin kolvi+pari vastusta tuunattava analoginen boksi Trionicissa on "kaikki" ympätty sitten samoihin kuoriin (eli ruiskun, sytkän ja ahtojen ohjaus).jaakko83 kirjoitti: Onko NG:ssä APC-boksia?
Miten tuollaisen NG-tonnarin laatikko, onko se vahvempaa tekoa, kuin OG:n?
Minulla on ollut aikaisemmin, 5 vuotta sitten -85 9000 T16, johon tykästyin kovasti.
Tonnarin vaihdelaatikko on likimain sama alusta loppuun (vuodesta -85 vuoteen 1998), tietty jotain pientä viilailua on ollut matkan varrella ja välityseroja löytyy, mutta ihan suht. kestävä loota oikein käytettynä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ostamassa 9K 2.3T
Eipä se ahtimen käyttö kuluta polttoainetta, päinvastoin taloudellista hyödyntää sen tuottamaa vääntöä kierrosten sijasta, vakio Trionicin kartoilla pysyy sinne 0,5 bar tienoille vielä closed loopissa.. Trionic-autolla pääsee matalampiin kulutuksiin kuin LH:lla.
ns. lyhytlohkolaatikot 94-> on keskimäärin kestävämpiä, johtuen pääasiassa parempien öljyjen käytöstä. Vanhemmissa on yleisemmin laakerivammaa moottoriöljyjen käytön ja vaihtamattomuuden johdosta.
ns. lyhytlohkolaatikot 94-> on keskimäärin kestävämpiä, johtuen pääasiassa parempien öljyjen käytöstä. Vanhemmissa on yleisemmin laakerivammaa moottoriöljyjen käytön ja vaihtamattomuuden johdosta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com